מערכת COL | יום כ"ד תמוז ה׳תשע״ז 18.07.2017

ערב מרגש בת"ת כפר חב"ד: כל תלמיד - מרצה • גלריה

ביוזמת הרב דוד מדר מחנך כיתה ז' בת"ת כפר חב"ד נערך ביום ראשון בערב מבחן פומבי מסכם על פרק שור שנגח את הפרה ועל הלכות תפילין. במהלך החידון, הפתיעו התלמידים את הוריהם בהפתעה מיוחדת • לגלריית תמונות
ערב מרגש בת
ביוזמת הרב דוד מדר מחנך כיתה ז' בת"ת כפר חב"ד נערך ביום ראשון בערב מבחן פומבי מסכם על פרק שור שנגח את הפרה ועל הלכות תפילין. במהלך החידון, הפתיעו התלמידים את הוריהם בהפתעה מיוחדת.

בתום סבב שאלות בו הפגינו התלמידים בקיאות מרשימה, בחומר שלמדו במשך השנה כולה בנגלה והלכה, הפתיעו הילדים את ההורים בחוויה מרגשת: כל תלמיד נגש בתורו אל הפודיום, והפך לדקה אחת – המרצה של הערב! כשהם מגוונים בדבריהם, ומציגים סוגיות במגוון הנושאים בנגלה, חסידות והנהגות חסידיות – שלמדו השנה.

"מיזם זה", סיפר הרב מדר, "התחבר עם תוצרי השתלמויות שארגן המנהל לצוות כיתות ז'-ח' בתרגום וחיבור נושא השפה, הדבורה והכתובה – לכל מקצועות הקודש".

הרב מדר הודה למנהל הת"ת הרב מנחם מענדל ערד על שנתיים של השקעה ומסירות לתלמוד תורה בנשיאות הרבי ולקידום הצוות והתלמידים – 'הקינדערלאך של הרבי', והזמינו את לשאת דברים. הרב ערד נתן טיפים חשובים להורים והתלמידים, ושוחח על שאיבת הכח והעוצמה, הטמונים בקריאת מכתב מהרבי בכל יום לפני השינה.

סגן המנהל הרב משה גברא תאר בפני ההורים את ההתמודדויות המיוחדות של כיתה ז' – העוברת מגיל הילדות לגיל הבגרות, והודה בחום בשם המנהל, ההורים והתלמידים - לרב מדר על השקעתו העצומה בחינוך התלמידים וההישגים המרשימים אליהם הגיעו.

משפיע הת"ת הרב מנחם מענדל אלפרוביץ, סיפר על מחנך שכתב לרבי כי סובל מצרידות קשה ומתקשה לדבר בשיעוריו. הרבי ענה לו כי יש מחנך שמלמד, ויש מחנך שמלמד את תלמידיו להיות מלמדים עצמאיים. בעיית הצרידות מעידה כי כנראה קיבל כח משמים להיות מלמד ההופך את תלמידו למלמדים, כפי שראינו במוחש בעינינו, את פועלו של המחנך בהפיכת התלמידים ל'שגרירי נרות להאיר', ומרצים בזכות עצמם.

נציג ההורים הרה"ג הרב ברוך ציקושווילי הודה בשם ההורים והתלמידים לרב ערד על ההישגים וההשקעה במשך השנתיים, בקידום הת"ת. הרב ציקושוולי העלה על נס את אחד ההישגים שהשיג המנהל ושישארו לנצח לטובת כל התלמידים – בניית מבנה ה'ישיבה' לתלמידי כיתות ז' ח', שעומד בימים אלו לקראת סיום שיפוצו, בתכנון ובמימון ראש המועצה, מר דוד יפרח, שדאג לכל פרט, קטן כגדול, למען רווחת התלמידים והגשמת החזון – של העצמת תלמידי כיתות ז'-ח' – להיות 'תמימים' בכל פרט, כבר בזמן הת"ת.

ההורים הנרגשים הודו בחום רב למנהל הרב ערד ולמחנך המסור שעשה לילות כימים על מנת להביא את התלמידים לרגע הזה.

לדברי ההורים, ערב זה היה השיא המרגש של רגעים קטנים ומרגשים, כמו לראות תלמידים מתפלפלים בדרך הביתה על סוגיות בלימוד, לימוד בחברותות בבתי הכנסת בשעות הערב, או לימוד משותף עם האחים, כדי להספיק לסיים את כל החומר הנלמד בצורה מיטבית.

הרב מדר סיכם את האירוע: התלמידים הם הכוכבים האמיתיים של הערב. שיגעו, האמינו והצליחו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.