מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשע״ז 16.07.2017

פיתוח מציל חיים: 'כיפת אלרגיה'

מה עושים כאשר הילד אלרגי למאכלים שונים, וטעות קטנה עלולה לסכן את חייו? • חני אפלבאום - אם לילד בן שלוש, הסובל מאלרגיות חריפות -פיתחה את 'כיפת אלרגיה': כיפה שנועדה להזהיר את המבוגרים הנמצאים בסביבת ילדים הסובלים מאלרגיה מלהגיש להם מאכלים שיסכנו את בריאותם • כיפת אלרגיה
פיתוח מציל חיים: 'כיפת אלרגיה'
'כיפת אלרגיה' (ikippah)

פרץ אפלבאום הוא ילד כבן שלוש מברוקלין, ניו יורק. בוטנים, אגוזי קשיו, פיסטוקים, זרעי פשתן, זרעי חרדל, קוקוס, אפונה, ביצים ובשר אלו מאכלים מחוץ לתחום עבורו משום שהם גורמים לו לתגובות אלרגניות קשות. הסיכונים אינם מאפשרים לבחון את חומרתם של חלק מהאלרגיות, מה שאומר שגופו עלול להגיב בדרכים לא צפויות לחלק ממזונות אלה.

אמו- חני אפלבאום, עושה משהו אחר מאשר לדאוג. היא עלתה על רעיון פשוט וחכם שמטרתו להודיע לאחרים כי בנה סובל מאלרגיות חמורות: "כיפת אלרגיה".

הכיפה, שאותה עיצבה אפלבאום ביחד עם חברת "איקיפה" של ברוקלין - קמעונאית מקוונת עם עיצובים מקוריים- היא כחולה עם עיגול אדום בחזית, ובו המילים "Allergy Alert", בצד התחתון יש שורות שנועדו להכיל פירוט האלרגיות של הילד.

"אהבנו מיד את הרעיון של חני", אמרה שרה סיוואלד, שייסדה את 'איקיפה' עם גיסתה, דינה סיוואלד. "אנחנו רואים צורך גדול לכיפה הזאת, ואנחנו באמת מאמינים שהעיצוב הזה יעזור להציל חיים".

החברה שמה את הכיפה של ההתראה לאלרגיה באתר שלה לפני שבועיים, ולדברי סיוואלד כבר מכרה כמה מאות. הכיפות אינן זמינות עדיין בחנויות, אך החברה מתכננת להפוך אותם לזמינות עבור הצרכנים בקרוב על פי הביקוש הבלתי צפוי.

לדבריה של חני, פרץ היה עונד צמיד שסימל את העובדה שהוא סובל מאלרגיות חריפות, אך היא חששה שהצמיד לא מספיק בולט כדי שאחרים יוכלו לראות.

הכיפה היא דרך קלה להודיע לכל מי שמגיש מזון לילד אלרגי – מחנה, מסעדות או בני בית של חברים שאצלם מתארח פרץ מפעם לפעם למשחק משותף - שיש להיזהר.

אבל הדאגות לעולם אינן נעלמות לחלוטין להורה לילד עם אלרגיות קשות, במיוחד כאשר הוא צעיר מאוד. "אני תמיד מזכירה לו, אבל אני לא יכולה לסמוך על ילד בן שלוש או לדרוש ממנו לזכור שהוא תמיד צריך לשאול לפני שהוא אוכל משהו ולומר 'אני אלרגי'", אומרת אפלבאום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.