מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תשע״ז 14.07.2017

מהפיכת המקוואות: מקוה חב"ד חדש נפתח באור עקיבא

המקוה המפואר שהחל להבנות באור עקיבא לפני כעשור בא לסיומו. מרכז 'מקוואות חב"ד' שע"י ועד רבני חב"ד בארה"ק ליווה ופיקח על בנית המקוה מתחילתו. טרם הפתיחה החגיגית שהתרחשה בימים אלו, ליוו הרבנים את מילוי הגשמים הראשון והתרשמו מהמקוה המהודר • לסיפור המלא
מהפיכת המקוואות: מקוה חב
המקוה המפואר שהחל להבנות לפני כעשור בא לסיומו. מרכז 'מקוואות חב"ד' שע"י ועד רבני חב"ד בארה"ק ליווה ופיקח על בנית המקוה מתחילתו. טרם הפתיחה החגיגית שהתרחשה בימים אלו, ליוו הרבנים את מילוי הגשמים הראשון והתרשמו מהמקוה המהודר.

כבר לפני כעשר שנים החלו התוכניות לבניית מקוה חב"ד באור עקיבא. השלוחים בעיר ובראשם הרב אליעזר שמולביץ עמדו על הצורך והחשיבות לבנות מקוה עם אוצר תחתון – בור ע"ג בור- במקוה שתוכנן ע"י המועצה הדתית המקומית ופנו לגורמים הרלוונטים על מנת לקדם את הרעיון. בד בבד פנו השלוחים למרכז 'מקוואת חב"ד' שע"י ועד רבני חב"ד ללוות את הבניה ולפקח הלכתית על כל השלבים.

"עוד בשלב הכנת התוכניות למקווה, נפגשתי עם הרב גלוכובסקי במשרדו ונעזרנו בכל דבר ממש עד לפרטי פרטים", מספר הרב שמולביץ, "כבר בפגישה זו נודעתי לחשיבות ושימת הלב לכל פרט הכרוך בבנית מקווה חב"ד".

רעיון המקוה התקבל בברכה, אלא שבמהלך השנים נערמו קשיים מבית ומחוץ לבניית המקוה.

רשלנות מצד כמה גורמים ומספר קבלנים שעזבו באמצע העבודה, גרמה לליקויים מרכזיים במפרט היסוד של המקוה, והיוותה אתגר לא קטן לקבלנים החדשים להתגבר על הבעיות שנוצרו. במשך תקופה ממושכת בהתייעצות מלאה עם הרבנים ממרכז 'מקוואות חב"ד' הצליחו לבסוף להתגבר על הקשיים ולהגיע לתכלית ההידור.

יצויין לשבח עידודו המיוחד של רב העיר הגאון הרב אליהו אילוז ותמיכתו המלאה בכל הקשור למקווה חב"ד בעיר. בפגישותיו עם רבני חב"ד שנפגשו עמו ובסיורים שנערכו, שוחחו הרבנים בסוגיות הלכתיות בנוגע למקווה ואף פעלו יחד להביא לשיפורים נוספים בשאר המקוואות הפועלים בעיר.

בחודשים האחרונים בעבודה אינטנסיבית בשיתוף עם ארגון 'טהרת הבית' בראשות הרב מוצפי, הגיעו בשעה טובה לסיום הבניה.

טרם הפתיחה החגיגית שנעשתה בימים אלו הגיעו במיוחד חברי בי"ד רבני חב"ד, הרב אברהם מיכאל הלפרין רב שכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, והרב מנחם מענדל גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברחובות, ללוות את המילוי הראשון של ה'בורות' במי הגשמים לקראת הפתיחה.

מנהל מרכז 'מקוואת חב"ד', הרב חיים אליהו גלוכובסקי רב קהילת חב"ד ברמת בית שמש ג', מציין שהמקוה החדש באור עקיבא מהווה שלב נוסף בפעילות המרכז לקידום ופיתוח מקוואות חב"ד בתכלית ההידור בכל רחבי הארץ.

שליח הרבי בעיר, הרב שמולביץ מסכם: "אנו מוצאים חובה, להוקיר תודה למרכז 'מקוואות חב"ד' שליוו אותנו ממש בכל השלבים. מפעים בכל פעם מחדש, לראות את הרב הלפרין ממרומי גילו יחד עם הרב גלוכובסקי ושאר הרבנים מגיעים כמה פעמים לאור עקיבא לעקוב אחרי כל שלב בבניה, מילוי האוצרות וכדו' ותורמים מעצמם ככל האפשר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.