מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשע״ז 13.07.2017

"הקעמפ הוא סדן" ● מילון מושגים ליצרן

"הקעמפ הוא סדן שמייצרים עליו חסידים", אבל איך מייצרים את הסדן? מתכון בטוח - אין, אבל רצון ומרץ חסידי יש בהחלט ● ואיך באולינג וסנפלינג מתקשרים לעניין נעלה בחסידות? ● טור מיוחד בניחוח חסידי
צילום: חיים טויטו

ד. מיכאל

תקופת הרישום כבר החלה ומסעות הפרסום גם הם בעיצומם. רוב ילדי אנ"ש משובצים במגוון מסגרות הקיץ ברחבי הארץ, וההיערכות בהתאם- כיאה למפעל לייצור חסידים. ומה בתכנית?

אז יש הסדן המוכר והידוע ויש יבוא מחו"ל, יש סדן יוקרתי ויש במקביל גם סדן ל"עמך"- אלו שמסתפקים 'רק' ב-3 טיולי אקסטרים בשבוע. יש סדן של 24/7 ויש סדן שמחזיק מספר שעות ביום- תלוי בזמן ובמקום. יש גם סדנצ'יק לקטנטנים וסדן מותאם אישית ויש ויש ויש...

ומאחורי כל סדן יש פועלים לרוב. עמל של שבועות רבים מתנקז לשבועיים של פעילות וחודשים של התארגנות מתורגמים לעשרות רגעים של הנאה חסידית. יש יום גיוס ושרשרת חיול, תורת לחימה עם אימונים בעל פה, מלחמת התקשרות, מסדר והמנון, רוח המפקד ואימת הגנרל, צוות הווי ובידור, יש סיירת, יש פלוגה והכי חשוב- יש גאוות יחידה.

לפני שהכל מתחיל, בטרם מנועי סירת הטורנדו מופעלים, וקודם הינתן הפקודה לחיילים, הנה הזדמנות להקביל בין עולם המושגים החסידי, לשטח המעשי:

ריינג'רים- ההגה בידיים שלנו. אמנם הכל כתוב, אך הבחירה החופשית היא יסוד חשוב ומהותי בחייו של חסיד. הדרך סלולה ולא מעורערת אך גם השוליים מלאים חוויות- כאן הבחירה היא האם להתמיד בשביל המלך או לפזול לשוליים מלאי הסלעים ואבני החצץ שעלולים לנקב את הצמיגים ולהשבית את כלי הרכב...

קיר טיפוס- גם למי שנולד על פסגת ההר, אין הפריבילגיה לעמוד במקום, תמיד יש לאן לשאוף ולהתקדם. ברוחניות יש להסתכל תמיד על מי שגבוה ממך ולשאוף להגיע לפסגה חדשה, כשם שבגשמיות יש להביט על מי שנמצא נמוך ממך ולהודות על מה שיש תוך כדי שמסייעים גם לו להתקדם.

סנפלינג- סדר השתלשלות. הנשמה יורדת לתוך הגוף כשהקשר עם המקור העליון מתבטא ב-613 עבותות של מצוות, 'מאגרא רמה לבירא עמיקתא'. הירידה מאפשרת לתקן את הדרוש תיקון ונועדה לצורך עלייה. החשוב הוא לזכור כי "כאשר קשורים למעלה - לא נופלים למטה".


"כאשר קשורים למעלה - לא נופלים למטה". צילום אילוסטרציה: מיכאל גורביץ'

שבוע מלחמה- הנשק שבידי החייל מסמל את היכולת שלו להכניע את האויב, אך לא פחות חשובה היא הרוח. האמונה בצדקת הדרך והידיעה שהעומד מנגד הוא לא יותר מאשר 'זקן וכסיל'- היא היא אשר תכריע את המערכה. במלחמה הזו אין שבויים, יש קדושה מצד אחד וקליפות מהצד השני. ושהטוב ינצח.

באולינג- בחייו האמיתיים של חסיד, הוא נתקל לא אחת בכוח בלתי נשלט אשר עלול לעשות שמות בסביבתו. כאשר מגיע כוח כזה- היצר הרע, המטרה היא להיות יציב. לא להניח לסובבים ליפול ובכך למנוע את הנפילה שלך עצמך, אשר עלולה להפיל לקרשים גם את הבאים אחריך, כמו בשרשרת ח"ו.

הרמטכ"ל- כל חייל יודע שאין לשאול אחר העומד בראש הצבא. קבלת עול היא המהות של חסיד- לבצע גם כאשר לא מבינים. המאמץ משתלם והתמורה לאין שיעור. הידיעה שעבור נשיא הדור כל אחד מחייליו הוא עולם ומלואו, משמחת את החייל הפשוט והוא מתמלא בגאוות יחידה עצומה ובכוח להמשיך ולעשות חיל...

אם מכל דבר ניתן ללמוד דרך בעבודת ה', בוודאי שבקעמפ- 'מחנה גן ישראל' שייסד הרבי ועליו התבטא שהוא "סדן שמייצרים עליו חסידים", אפשר לנצל כל יום וכל רגע ללימוד כזה.

קיץ בריא וייצור פורה!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.