מערכת COL
|
יום ג' אדר ב ה׳תשס״ה
14.03.2005
בירורי הלכה ומנהג - תהילים באמצע הנחת תפילין
באם התחלתי לומר פרקי תהילים לפני הנחת תפילין של יד, האם מותר לי להמשיך ולומר אותם גם בין הנחת תפילין של יד לשל ראש בתפילין דרבינו תם. נשמח לפרסם את תשובות הגולשים. ניתן לשלוח תגובות באמצעות מערכת התגובות שבאתר. באם יש לכם שאלות וענינים נוספים לבירור - אתם מוזמנים לשלוח אותם באמצעות העידכון, ואנו נפרסם אי"ה, באתר.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
3.
לכאורה אי אפשר
ג' אדר ב ה׳תשס״ה
בספרי המלקטים מובא בשם האחרונים שבין הנחת תש"י ותש"ר בתחפילין דר"ת זה אותו דין כמו פסוד"ז.
5.
בוודאי שלא
ד' אדר ב ה׳תשס״ה
ומה השאלה בכלל?
אסביר: מדוע אנו מניחים תפילין דר"ת? מתוך חשש שההלכה היא דווקא כמו ר"ת! ובמילא (הגם שברכה אין מברכים), מוכרח ליתן כל הדינים של הפסק. אמנם יש בזה איזה קולות, כיון שאין חשש שיצטרכו לברך עוד ברכה (כידוע הדין שאם דיבר - ואפילו רמז! - בין תפילה ש"י לש"ר - צריך לברך שוב).
ופשיטא הדבר, אשר לבוא מלכתחילה ולומר תהלים וכו' בין ש"י לש"ר - זהו דבר מופרך!!! ובייחוד, אשר ידוע גודל ועוצם קדושת תפילין דר"ת.
אסביר: מדוע אנו מניחים תפילין דר"ת? מתוך חשש שההלכה היא דווקא כמו ר"ת! ובמילא (הגם שברכה אין מברכים), מוכרח ליתן כל הדינים של הפסק. אמנם יש בזה איזה קולות, כיון שאין חשש שיצטרכו לברך עוד ברכה (כידוע הדין שאם דיבר - ואפילו רמז! - בין תפילה ש"י לש"ר - צריך לברך שוב).
ופשיטא הדבר, אשר לבוא מלכתחילה ולומר תהלים וכו' בין ש"י לש"ר - זהו דבר מופרך!!! ובייחוד, אשר ידוע גודל ועוצם קדושת תפילין דר"ת.
6.
לתגובה 5 מדוע לא ?
ד' אדר ב ה׳תשס״ה
א. גם אם חוששים להלכה כר"ת. מדוע נשליך הדין של הפסק לתפילין דר"ת הרי בתפילין רש"י זהו מילתא בטעמא, והטעם אינו בר"ת, שעליהם אין מברכים ואין החשש לגרום לעוד ברכה.
ב. אם אין חשש להפסק, מה הבעיה לומר תהילים בגלל גודל ועוצם קדושת תפילין ר"ת, גם אמירת תהילים ידוע גודל ועוצם קדושתם, ואולי אדרבה ??..
ב. אם אין חשש להפסק, מה הבעיה לומר תהילים בגלל גודל ועוצם קדושת תפילין ר"ת, גם אמירת תהילים ידוע גודל ועוצם קדושתם, ואולי אדרבה ??..
7.
comment on 5 and 6
כ"ז סיון ה׳תשס״ה
where does it say that if someone is Mafsik beRemez then Bedieved he says the Brocho again?
There are two reasons for not being Mafsik between shel-Yad and shel-Roish. One is because of the Brocho. Another is because of the Semichus in the Posuk, which that reason would apply also for Rabbeinu Tam.
There are two reasons for not being Mafsik between shel-Yad and shel-Roish. One is because of the Brocho. Another is because of the Semichus in the Posuk, which that reason would apply also for Rabbeinu Tam.
8.
אסור
כ"ט תמוז ה׳תשס״ה
פשוט שאסור. ומה שמותר נת' בהלכות תפילין שבסידור ד"ה "כל", ובשו"ע אדמה"ז סי' כ"ה סע' כ"ב.