מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשע״ז 13.07.2017

ההפתעה בכפר ביל"ו: אלמנת הטייס זוריק סיפרה על עידוד הרבי

ביום חמישי י"ב תמוז, נערך בכפר ביל"ו שליד רחובות ערב מיוחד לרגל מלאת חמישים שנה למלחמת ששת הימים. הערב נערך תחת הכותרת "בטחון ואופטימיות בעולם משתנה", והוא אורגן על ידי הרב נחום רבינוביץ • אל האירוע הוזמנו לשאת דברים העיתונאי הוותיק מר שלום ירושלמי, מעורכי הספר החדש "ברגע האמת - הרבי מליובאוויטש והדיאלוג המדיני בטחוני עם מקבלי ההחלטות בישראל", וכן הרב זושא וולף, מנהל JEM בישראל, שהוזמן לשאת דברים אודות יחסו המיוחד של הרבי למצוייני צה"ל ולמשפחות הגיבורים • לסיפור המלא
ההפתעה בכפר ביל
ביום חמישי י"ב תמוז, נערך בכפר ביל"ו שליד רחובות ערב מיוחד לרגל מלאת חמישים שנה למלחמת ששת הימים. הערב נערך תחת הכותרת "בטחון ואופטימיות בעולם משתנה", והוא אורגן על ידי הרב נחום רבינוביץ, המתגורר ביישוב מזה מספר שנים.

אל האירוע הוזמנו לשאת דברים העיתונאי הוותיק מר שלום ירושלמי, מעורכי הספר החדש "ברגע האמת - הרבי מליובאוויטש והדיאלוג המדיני בטחוני עם מקבלי ההחלטות בישראל", וכן הרב זושא וולף, מנהל JEM בישראל, שהוזמן לשאת דברים אודות יחסו המיוחד של הרבי למצוייני צה"ל ולמשפחות הגיבורים.

האירוע נערך בבית העם המקומי, והשתתפו בו כחמישים אנשים ונשים מתושבי היישוב. פתח את האירוע הרב רבינוביץ, שהציג את העיתונאי שלום ירושלמי בפני הקהל.

במשך כשעה סקר מר ירושלמי את רשמיו מעבודתו בשנה האחרונה על הספר "ברגע האמת", ואת הגילויים הרבים שהתחדשו במהלך עבודת המחקר שלו ושל עמיתיו, על עומק המעורבות של הרבי בקרב מקבלי ההחלטות במדינה, לאורך כל המאורעות הביטחוניים והמדיניים המרכזיים, ואת ההשפעה הרבה שהייתה לרבי בכל תהליכי קבלת ההחלטות. דבריו לוו בהצגת שורה ארוכה של מסמכים ותיעודים.

אחריו נשא דברים הרב וולף, כשהוא פותח את דבריו באומרו, שעד עתה הוצגו בפני הקהל דברים על הקשר של הרבי עם הנהגת המדינה, ועתה הוא מבקש להציג דברים על הקשר שהיה לרבי עם היישוב כפר ביל"ו.

אחד מתושבי היישוב היה מר ישעיהו שר, יליד העיר יקטרינוסלב אשר היה בן גילו וחברו של אח הרבי ר' ישראל ארי' לייב. בעלותו לארץ התגורר ישעיהו שר בכפר ביל"ו, ושם כתב את זיכרונותיו מהרבי ומאחיו, בהיותו בן בית בביתם של הורי הרבי רבי לוי יצחק והרבנית חנה ז"ל. הרב וולף הציג בפני הציבור את רשימותיו של שר, המהוות מקור מוסמך לתיעוד תקופות הילדות והנערות של הרבי ואחיו ביקטרינוסלב.

בנוסף, ביקש הרב וולף להציג בפני הציבור מסמך נוסף המתעד את הקשר של הרבי וכפר ביל"ו. בכ"א חשון תשל"ו התקבל אצל הרבי ל'יחידות' תת אלוף רן פקר ז"ל, אשר שימש אז כמפקד בסיס חיל האוויר "תל נוף". מר פקר נסע אז לארצות הברית כדי לקלוט את מטוסי ה 16-F לחיל האוויר, ובמסגרת ביקורו בארה"ב הוא שהה כשעתיים וחצי ב'יחידות' נדירה וממושכת. תיכף בצאתו מה'יחידות' הוא העלה את רשמיו על הכתב.

אחד הנושאים שהוא שוחח אודותם בהרחבה עם הרבי, היה הטרגדיות שפקדו את משפחת חברו הטוב, תת אלוף ארלוזור (זוריק) לב ז"ל. זוריק, יליד ותושב כפר ביל"ו, היה מפקד בסיס חיל האוויר "רמת דוד" בתקופת מלחמת יום הכיפורים. ימים אחדים לאחר פרוץ המלחמה, כאשר הוא יצא למשימה באיזור פורט סעיד, התרסק מטוסו של זוריק מעל הים התיכון, ומקום קבורתו לא נודע. זוריק השאיר אלמנה, טלי, וששה ילדים. שנתיים לאחר נפילתו, נהרג בנו אהוד בהיותו בן 13.

ברשימתו מה"יחידות" כותב על כך פקר בין הדברים, "שאלתי את הרבי איפוא האלוקים שלו, ואם יש כזה מדוע הוא מתאכזר כל כך למשפחה אחת? הרבי אמר, מי הוא שישפוט את מעשי האלוקים. אסור לשפוט דברים לפי ההווה בלבד, חייבים לראות את כל המערכת, כולל העבר והעתיד. ייתכן ומותם של זוריק ואודי הציל ויציל חייהם של רבים אחרים".

כשהחל הרב וולף להציג את רשימתו של פקר אודות זוריק בפני הציבור, אמרו לו הנוכחים אשר אלמנתו של זוריק ז"ל נמצאת אף היא בין המשתתפים באירוע זה.

הרב וולף הציג אפוא את המסמך המדובר בהרחבה בפני הנוכחים, תוך שהוא מספר למשתתפים על הפגישה המיוחדת שהייתה לו לפני כשבע שנים עם תת אלוף רן פקר ז"ל, במסגרת מפעל התיעוד ההיסטורי החב"די של חברת JEM, המתעד את הקשר של הרבי עם ראשי מערכות הצבא והממשל בארץ הקודש, ואשר במסגרת פרוייקט זו התראיינו עד היום בארץ למעלה מארבע-מאות איש. בראיון זה סיפר מר פקר לרב וולף בהרחבה ובהתרגשות על פגישתו האמורה עם הרבי, כאשר הדברים אודות חברו הטוב זוריק ז"ל, וגישתו האמונית, המעודדת והמנחמת של הרבי למשפחה, תפסו מקום נכבד בתיאור שיחה זו.

בהמשך ההרצאה הרחיב הרב וולף בדברים על יחסו המיוחד האבהי והמקרב של הרבי לבני משפחותיהם של חללי המלחמות הי"ד, ובמקביל על הגישה המעודדת שהרבי העניק למצוייני צה"ל, דבר שבא לידי ביטוי בביקור המפורסם של מצוייני צה"ל ב-770 בחודש אב תשל"ו, והשיחה המיוחדת שהרבי נשא בפניהם בלשון הקודש, תוך שהוא קורא להם "מצויינים בישראל". דבריו של הרב וולף לוו במצגת מיוחדת של קטעי ווידאו מביקורם של מצוייני צה"ל אצל הרבי.

בסיום הדברים, שוחח הרב וולף עם הגב' טלי לב, אלמנתו של זוריק ז"ל. הגב' לב גילתה לרב וולף, כי אכן בשובו של פקר ממשימתו הצבאית בארצות הברית, הוא נפגש עמה ועם בני המשפחה, וסיפר להם בפרטיות על כל תוכן שיחתו עם הרבי אודות בעלה שנפל במלחמה, וכי דברי האמונה והביטחון של הרבי שנמסרו להם על ידי פקר נסכו בהם עידוד ונוחם רב.

הגב' לב הוסיפה שהקשר של משפחתה עם חב"ד נמשך עוד שנים לאחר מכן, כאשר הם היו מקבלים מידי חג הפורים משלוח מנות מחב"ד, וכן ערכות חג במהלך השנה, והם היו מעריכים זאת מאוד. הגב' לב ציינה כי באותם השנים כאשר ילדיה היו רואים את תמונת הרבי, היו מתבטאים, הנה הרבי מלובביץ' אשר דואג למשפחה שלנו...

משתתפי הערב המיוחד יצאו משתאים מהדברים ששמעו במהלך הערב על דאגתו והתמסרותו של הרבי לעם היושב בציון, ועל הביטחון והאופטימיות שהרבי נסך בעם במצבים קשים, ובמיוחד מהדברים ששמעו אודות הקשר שהיה לרבי עם יישובם כפר ביל"ו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.