מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשע״ז 12.07.2017

'מבצע תורה' בישיבת בני השלוחים בדנייפר נחתם בהצלחה

בימים אלו הסתיים 'מבצע תורה' בישיבת בני השלוחים בדנייפר שבאוקראינה, כשתוצאותיו הותירו את חברי הנהלת הישיבה נדהמים מהיקף ההצלחה • תלמידי הישיבה שהשלימו את מכסת הלימוד, יצאו למסע בן שבוע לישיבת ברינוא בצרפת, יחד עם השלוחים המסורים, יחד עם רבני הישיבה הרב חיים אהרן חזן והרב אליהו חפר • לסיפור המלא
'מבצע תורה' בישיבת בני השלוחים בדנייפר נחתם בהצלחה

בימים אלו הסתיים 'מבצע תורה' בישיבת בני השלוחים בדנייפר שבאוקראינה, כשתוצאותיו והצלחתו למעלה מן המשוער הותירה את חברי הנהלת הישיבה נדהמים מהיקף ההצלחה ב"ה...
בעוד שמכסת המינימום להשתתפות במבצע הייתה שינון ובחינה על עשרות דפי גמרא במבחן שקלא וטריא בעל פה, הרי שחלק ניכר מהתלמידים הכפילו, שילשו ואף יותר את כמות הדפים עליה נבחנו. במשך חדשים ארוכים שיננו ללא הרף הבחורים בשעות המוגבלות שהוקצבו לכך, בשעות ההפסקות, בזמן הנסיעה למבצעים ובכל הזדמנות אפשרית ולא אפשרית... דף ועוד דף בחיות רבה, וגמאו מסכתות שלמות.

הרב אליהו חפר, המנהל הרוחני, מספר: "לפני שבועיים, בסיומה של התוועדות מוצאי ג' תמוז, בשעה שלוש לפנות בוקר, ניגש אלי בחור ובפיו בקשה לאשר לו להבחן כעת על דף נוסף בעל פה... על תמיהתי והצעתי שייבחן למחרת, השיב שמחר עליו להבחן דפים נוספים ולעמוד במשימה שהציב לעצמו.. לא יכולתי לעמוד בתחנוניו ובשעה שלוש וחצי לפנות בוקר הוא ניגש לבחינה..."

הישגים ברוח טובה

ההצלחה הגדולה ביותר מבחינתנו – הוא מוסיף – היא העובדה שהכול הגיע מצדם של הבחורים. ללא לחץ מצד ההנהלה וברוח טובה, ודווקא בדרך זו הגיעו התלמידים להישגים גבוהים כל כך, בעידוד ההנהלה כמובן, אך בכוחות עצמם.

ישיבת בני השלוחים באוקראינה שבין כתליה מתחנכים תלמידים מובחרים מאירופה ומארץ הקודש, שמה לה למטרה לחנך את התלמידים בחינוך חסידי אמיתי ומקורי, בשאיפה להישגים ולימוד בהתמדה ושקידה גדולה, אך במאור פנים וביחס אישי ומלבב לכל בחור בכל רמה שהוא, מה שגורם לתלמידים להתקדם ולהצליח ביותר בלימוד ובהנהגה חסידית ב"ה, ברוח טובה.

המסע לצרפת

כלל תלמידי הישיבה שהשלימו כולם את מכסת הלימוד, ייצאו למסע לישיבת ברינוא בצרפת, יחד עם השלוחים המסורים ללא לאות, יחד עם רבני הישיבה הרב חיים אהרן חזן והרב אליהו חפר, מסע בן שבוע שתוכנן בקפידה ובמהלכו צפויים התלמידים ליהנות משלל חוויות בגשמיות וברוחניות.

תודת ההנהלה נתונה לחברי וועד הנהלת הישיבה: הרב שמואל קמינצקי השליח והרב הראשי לעיר דנייפר, הרב מאיר סטמבלר יו"ר איגוד הקהילות באוקראינה, והרב רפאל ראטמאן מקייב, על מאמציהם למימון המבצע והנסיעה באופן של 'ואתהלכה ברחבה'.




הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.