מערכת COL | יום ט"ז תמוז ה׳תשע״ז 10.07.2017

תלמידי 'אהלי תורה' הרשימו במבחן אצל רבנים ודיינים בירושלים

לאחר שנה של יגיעה ועמל של תורה בפרק 'שור שנגח את הפרה' - עלו תלמידי כיתה ח' (ו') בחיידר 'אהלי תורה אהלי מנחם' בכפר חב"ד בראשות המחנך המסור הרב משה אסולין לעיה"ק ירושלים להבחן אצל רבנים ודיינים • התלמידים הרשימו בבקיאות רבה, ובסיום הוענקו להם תעודות • לסיפור המלא, גלריה
תלמידי 'אהלי תורה' הרשימו במבחן אצל רבנים ודיינים בירושלים

לאחר שנה של יגיעה ועמל בפרק שור שנגח את הפרה ובחינות ישר והפוך - עלו תלמידי כיתה ח' (ו') בחיידר 'אהלי תורה אהלי מנחם' בכפר חב"ד ביום שלישי האחרון לעיה"ק ירושלים ת"ו להבחן אצל הרבנים והדיינים על הפרק.

קדם למבחן הכנה מעמיקה של בחינה שקו"ט על כל הפרק, דף דף, ועוד כתיבת 250 תשובות על חוברת שאלות. זה היה 'תנאי הסף' להצטרף לבחינה וכל הילדים עמדו בזה בלעה"ר.

תחילה עלו ובאו לשריד בית מקדשינו להודות על העבר ולהתפלל על העתיד הקרוב והרחוק. לאחר שהות לא ארוכה - המשיכו לשכונת גילה, להבחן אצל המרא דאתרא אב"ד גילה - הרב אליהו שלזינגר שליט"א. הרב קיבלם בסבר פנים חמות מאד, הכין להם כיבוד ושתיה כראוי ליום החם בשנה, ואז החל בחום האמיתי - תשובות מכלל הילדים בכל סוגיות הפרק. מורכבות ושאינם כאלה. כל הילדים שלטו ברזי הפרק אחרי הכנה של שנה שלימה ובעיקר בחדש האחרון שבו שיננו את הפרק בזמנם הפנוי. הרב לא ידע את נפשו מרוב שמחה על הידע שנשפך על שולחנו וניגש בשמחה לחתום על תעודה אישית לכל ילד.

לאחמ"כ עלו ובאו לשכונת מטרסדורף, בביהכנ"ס פאגי, שם המתין הגאון החסיד הרב נפתלי רוט שליט"א, מנהל המרכז החינוכי בצאגו"ח שהכין עשרות שאלות, מחודדות ומשוננות, כשהוא לא מפסיק להתפעל מכמות האצבעות בכל שאלה. כל שאלה וכל חידוד - נענו במטר תשובות המוכיחות ידע יסודי ועמוק בפרטים הכי קטנים. לסיום הביא להם הרב שי אישי שהכין להם וכולו מלא שירות ותשבחות על המאמץ העצום.

לאחמ"כ המשיכו הילדים לבחינה אצל הדיינים. ה"ה: הגאון הרב יהודה רבינוביץ' שליט"א אב"ד בית הדין הרבני והגאון הרב יקותיאל כהן שליט"א אב"ד ירושלים.

הרבנים המתינו עם 150 שאלות ותשובות כתובות, מאשר השקיעו גם הם לכבודה של תורה, לכבוד הילדים היקרים. המבחן המשיך להיות עיוני ועמוק לשרשי הסוגיות ובסיסן כשהם מדלגים שאלות בהיות שהילדים מתבקשים לענות שאלה אחת אך כבר ממטירים את ההמשך... הודו לה' כי טוב. שמחה ואושר השתררו בבית לאחר סיום הבחינה כששפתותיהם מרעיפים שבח ועידוד לילדים.

לסיום ניגשו הילדים בסוף היום לסעוד את ליבם ב'פיצה גאולה'. אכלו ובירכו כראוי, ועלו לאוטובוס חזרה הביתה שמחים וטובי לב על אשר הצליח ה' דרכם וניטע עוד יסוד בדרך העולה בית א-ל להיותם חסידים יראי שמים ולמדנים.

לאחר כל זאת - הוסיפו עוד שינון ונבחנו גם אצל הגה''ח הרב משה הלפרין, מנהל ישיבות הערב בכפר חב''ד, אצלו הרשימו מאוד בידע ובבקיאות, והרב הלפרין העניק לכל אחד מן הילדים תעודה ומילגה מיוחדת. 

ואלה שמות הילדים היקרים: יודי אסולין שי', מנחם בייטש שי', נתי ברכהן שי', מענדול גופין שי', משה חיים גרינוולד שי', חיים הולצמן שי', שמוליק הרשקוביץ שי', שולם ויגלר שי', מוישי וינפלד שי', מנדי וולף שי', אפרים וולף שי', מנחם וייגל שי', צביקי ויסמן שי', לייבי טייב שי', אלי ירוסלבסקי שי', חיים ירט שי', דובי ליפשיץ שי', מנדי לרר שי', מנחם מייזליש שי', מוישי מקוביצקי שי', לוי נוישטט שי' אברימי סגל שי', מיישה סודקביץ', שמואל עיני שי', דובי פינסון שי', מנחם פינסון שי', דובי פקטור שי', שלוימה צייזלר שי', שמוליק קוזולובסקי שי', יוסי קורץ שי', שרגי קפלן שי', שניאור שטיינברגר שי', שולם שטרסברג שי', מענדול שיינברגר שי' (בר"בצ), מני שיינברגר שי" (בר"ז).

תודה מיוחדת:
לגברת רבקה ריבקין, מנהלת מחלקת החינוך על הסיוע בכל הצד הלוגיסטי.
למנהל הרב יוסף הרשקוביץ על כל הטורח והתיאום.
למנהל הרב שלמה ואביו הרב ב"צ וישצקי במימון הנלווה לכל.
לר' נחמן רייכמן על הסיוע בערבי הלימוד וההכנה.
לרבנים הגאונים שנתנו מזמנם למען הילדים.
ליו"ר הוועד ר' שמעון רבינוביץ' על הסיוע.
להגה"ח הרב מאיר רבינוביץ' על תיאום הרבנים.
להורים היקרים שלא חסכו מלסייע ולתמוך
למחנך הרב משה אסולין שהתמסר לילדים כל השנה למען יעמוד כל אחד בקרן האור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.