מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשע״ז 09.07.2017

הרבי: "להסביר לגויים שבתורה כתוב שחברון שייכת ליהודים"

בעקבות ישיבת הממשלה שנערכה היום (א') בה הקריא ראש הממשלה מפרשת חיי שרה שחברון שייכת ליהודים, לאור ההחלטה ההזויה של ארגון 'אונסק"ו' בסוף השבוע כי מערת המכפלה הינה אתר מורשת פלסטיני, אנו מגישים קטע מדהים ואקטואלי מדברי הרבי ביחידות לאדמו"ר מסדיגורא זצ"ל • וגם: כיצד ביקש הרבי מחיים הרצוג להכריז באו"ם שחברון שייכת ליהודים • לסיפור המלא
הרבי:
האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל ביחידות אצל הרבי (ארכיון)


כתב COL

בעקבות ישיבת הממשלה בה הקריא ראש הממשלה מפרשת חיי שרה שחברון שייכת ליהודים, לאחר ההחלטה ההזויה של ארגון 'אונסק"ו' בסוף השבוע כי מערת המכפלה הינה אתר מורשת פלסטיני, אנו מגישים קטע מדהים ואקטואלי מדברי הרבי ביחידות לאדמו"ר מסדיגורא זצ"ל.
ה'יחידות' התקיימה ביום ד' תמוז ה'תש"מ.

הרבי: בכל האמור כוונתי כשתשובו לאה"ק תעשו "שטורעם" בנושא זה.

האדמו"ר מסדיגורא: מה רוצים אתם ממני דוקא, מה כבר ביכולתי לפעול?!

הרבי: אני תובע זאת לא רק מכם, כי-אם מכל מי שמזדמן לי לשוחח עמו, ומכל מי שנופל לידי. אלו שאינם משוחדים יודעים את האמת. לדוגמא, ראש האלופים בארצות-הברית, מר קעזיען, שיצא עתה לפנסיה (ולכן כבר אינו תלוי באף אחד - ובאפשרותו לומר את האמת) פירסם שכל נסיגה ולו הקטנה ביותר מהשטחים מהווה סכנה בטחונית - פקו"נ - ממש.

הרבי: דבר פלא הוא שדוקא את ג' המקומות שכם חברון וירושלים שנקנו בקנין כפשוטו - תובעים הערבים. הצרה היא בהסברה - שלא אומרים להם שכן מפורש בתורה ("בייבל" בלשונם).

האדמו"ר מסדיגורא: ואם יסבירו להם שכך מפורש ב"בייבל" האם זה יועיל?!

הרבי: הם מאמינים ב"בייבל", והוכחה לכך ב"יו-ען" (או"ם) פותחים את הישיבות בציטוטים מה"בייבל". גם קרטר הוא מאמין דתי - ובעצמו מוסר ביום ראשון שיעור ב"בייבל".

אינני מבין, מדוע מתביישים לומר להם שכך כתוב ב"בייבל", דבר שהי' מסייע שיבינו. כשחיים הרצוג ביקר כאן בשמחת-תורה, אמרתי לו: כיון שאתה לוי, וחברון שייכת ללויים - תכריז ב"יו-ען" שחברון שייכת לך, ואינך מוותר עלי'. הוא עשה כן, והגיעו לכאן ידיעות על-כך. הגיעוני ידיעות מב' הצדדים (מאה"ק ומוואשינגטון) שקרטר בעצמו התפלא שהיהודים נסוגו יותר מכפי שהוא קיווה. והסיבה לכך מפני שהממשלה נפולה מאוד בעצמה.

הרבי: אאמו"ר אמר פעם עה"פ "ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם" שלכאורה צריך היה להיות כתוב להיפך - בגלל שהיינו בעיניהם לכן גם היינו בעינינו?! אלא הביאור בכך הוא שכיון שבעינינו היינו כחגבים, לכן, בעיניהם היינו עוד יותר נמוכים - כנמלה.

הרבי: הן הן הדברים, כיון שאמרתם וכולם שמעו זאת (הרבי הסתובב לכיוון הנוכחים הראה בידו, והמשיך:) שכולכם צריכים לפרסם מה שנאמר כאן שלא צריכים להיות כל-כך נפולים.

האדמו"ר מסדיגורא: בנמלים ישנה מעלה, שהרי לומדים גזל מנמלה.

הרבי: "אלמלי לא ניתנה תורה (ח"ו) היינו למדים צניעות מחתול וגזל מנמלה", ויתירה מזו מצינו ששלמה המלך הלך ללמוד חכמה מנמלה - אך לעניננו החסרון מספיק כשנפולים כ"חגבים".

הרבי פנה להרב אברהם שפירא מחסידי סאדיגורא, ואמר: כיון שאתם בעה"ב ולפעמים בעה"ב יכול לפעול יותר, במילא כל הדברים שדברתי קודם בנוגע לשטחים, צריכים אתם גם-כן לפעול בהם. והוסיף הרבי: יש לעשות הכל - ליישב מיד את כל הגבול בגלל הצורך הבטחוני, ואילו בהתנחלויות שמקימה הממשלה זה מתעכב זמן רב ממתינים לסידורי מים, חשמל וכו'.

(יחידות מיום ד' תמוז תש"מ מתוך הספר 'שיח שרפי קודש' בהוצאת מכון 'באהלי צדיקים')
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.