מערכת COL | יום ג' אדר ב ה׳תשס״ה 14.03.2005

דיונים בבג"צ על המשך מתן הבטחת הכנסה לאברכים

התנועה להגינות שלטונית הגנה ביום ראשון השבוע בבג"צ על המשך מתן הבטחת הכנסה לאברכים, ובכללם כ-300 אברכים חב"דיים הפזורים ב'כוללים' רבים ברחבי הארץ. בג"צ דן בעתירת ארנן יקותיאלי ועמותת עם חופשי הדורשת לבטל מתן הבטחת הכנסה לאברכים, בטענה של אי שיוויון ביחס לסטודנטים שאינם זכאים להבטחת הכנסה בהיותם לומדים במוסד להשכלה גבוהה וזאת עפ"י חוק הבטחת הכנסה. התנועה להגינות שלטונית הצטרפה לפני 4 שנים כמשיבה לעתירה בכדי לבטא בענין זה את עמדת היהדות החרדית ולהגן על מתן מלגת הקיום לאברכים. "לא את ערך השויון מעונינים העותרים לקדם אלא את מלחמתה של העותרת עמותת עם חופשי בחלק מסוים מן הציבור, אשר לו מכנה משותף אחד: אמונתו ואורח חייו", אומרים בתנועה להגינות שלטונית.
דיונים בבג
אברכים ב'כולל' אור-יעקב ברחובות (ארכיון)
מרדכי איזנברג יו"ר התנועה להגינות שלטונית אומר כי המדינה התומכת בלומדי תורה בשיעור זעום לאין ערוך לעומת תקציבי הענק לסטודנטים באוניברסיטאות. תמיכה זו באברכים באמצעות מלגת קיום היא אחד הדברים שנותרו לפליטה לזכותה של המדינה. הגשת העתירה היא חלק מן המאבק בציבור החרדי ואין לה כל קשר עם טענת שיוויון והפליה שכן הסטודנטים אינם עומדים כלל בקריטריונים המזכים הבטחת הכנסה לאברכים.

בדיון שנערך היום רמז הנשיא ברק כי ישקול העברת העתירה להרכב מורחב של שופטים, דבר שעלול לסמן מפנה שלילי בדיון בעתירה שכן לפני 3 שנים הציע הנשיא ברק לעותרים למשוך את עתירתם. ואילו הרכב מורחב מראה על אפשרות להחלטה לבטל את החוק המאפשר מתן הבטחת הכנסה לאברכים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.