מערכת COL | יום י"א תמוז ה׳תשע״ז 05.07.2017

"סדר השתלשלות" מגובה 170 מטר

שליח חב"ד במיניאולה - הרב אנשל פרל, נראה בגן סיטי בניו יורק כשהוא משתלשל במורד בניין בגובה 170 מטר, באמצעות סנפלינג • מדוע בחר בפעולה זו ואיזה מסר ביקש להעביר למקורבים? • לסיפור המלא ולתמונות

כאשר מתקשים להעביר דברים מסויימים בדרך הרגילה של הסבר פשוט, יש צורך לבצע פעולות שיעבירו את המסר בדרך אחרת, לפעמים קשה יותר לביצוע.

בפעולה כזו בחר הרב אנשל פרל, שליח הרבי במינולה שבניו יורק. על מנת להסביר למקורביו את עניין ירידת הנשמה ממקורה לעולם הזה.

לאחר שטיפס למבנה, צפה הרב פרל לעבר הממתינים לו למטה ולדבריו- "החלק הכי מפחיד היה הפסיעה אחורה, מעבר לקצה. חבריי מלמטה מיהרו לקרוא לי לעשות עבודה טובה ולשמור על עצמי".

הטיפוס והירידה באמצעות סנפלינג, בוצעו על ידי חברת "Over the Edge Global", המסייעת לעמותות וארגונים להעלות את המודעות לקיומם באמצעות חוויית סנפלינג של פעם בחיים, על קצה בניין. "משלחת של חברים ותומכים חיכתה למטה לקבל את פני הרב בחזרה לאדמה מוצקה", סיפרה מלכה קיפניס, "כולנו חיכינו בהתרגשות ובחשש קטן, כשהרב עשה את דרכו, לאט".

"בזמן שהרב היה תלוי בין שמיים וארץ, וקשור בחוזקה בחבל, יכולנו לשמוע שהרב דיבר אלינו באמצעות מיקרופון הקשור לצווארונו", ציין עו"ד אלן בוקוואר, "הוא הזכיר לנו שכל הנשמות שלנו ירדו משמים, מחוברות תמיד בחוט רוחני של 613 גדילים - 613 מצוות ולכולנו יש משימה לעשות בעולם הזה בית לאלוקים".

לאחר שהירידה מהמבנה הושלמה, כשהרב הגיע לקצה החבל שלו, הוא שלף מתחת לחולצתו, יריעת בד עם הדפס של עשרת הדברות.

"יש כל כך הרבה אנשים המתמודדים ביום יום, ולצערי הולכים על הקצה ללא אפשרות לנחיתה רכה, אז אנחנו כאן היום כדי לומר: אכפת לנו ונעשה כל שביכולתנו כדי לעזור ולסייע לכל מי שנפל ונופל דרך הסדקים", אמר הרב פרל, "המשימה הזו מזכירה את פתגם אדמו"ר המהר"ש: "לכתחילה אריבער". ביטוי זה מתרגם "לקפוץ מעל זה - מלכתחילה". זה עניין של גישה. כאשר מתעוררת בעיה, אנחנו נכנסים ל"מצב משבר", מנסים להבין כיצד יש לפעול כדי שהדברים יסתדרו. מה ש"לכתחילה אריבער" אומר לנו, זה שאנחנו צריכים לקפוץ מעל הבעיה כאילו היא מעולם לא היתה קיימת מלכתחילה."

כל אחד מהמשתתפים קיבל שקית ובה צרכי שבת: מרק עוף, חלות ונרות שבת קודש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.