מערכת COL | יום י' תמוז ה׳תשע״ז 04.07.2017

הפנסאים בטיול יומיים • גלריה

אמש, יום שני, חזרו 180 חיילי צבאות השם מכל רחבי ארץ הקודש, שהשקיעו והצטיינו במיוחד במבצע הקיץ של תוכנית הפנסאים, שעסקה ב'אהבת ישראל' – מטיול יומיים מהנה שבשיאו המיזם ההיסטורי של 'ועידת אהבת ישראל' של צבאות השם • סקירה מהיום השני וגלריית ענק + לילה בנס הרים עוד רגעים מטיול יומים למצטייני הפנסאים • גלריית ענק
הפנסאים בטיול יומיים  • גלריה
צילום: חיים טויטו
שיירת האוטובוסים שהתנהלה ברחבי ביתר, גרמה לעוברים ושבים רבים להרים גבה בתמיהה. לשאלתם, מה עושים בשעה שכזו, בשיאו של יום לימודים קבוצה זו של הילדים במרכז העיר ביתר, נענו כי אלו הם מצטייני מבצע הקיץ של "הפנסאים" תוכנית הלימודים של "צבאות השם בארץ הקודש", הנמצאים כעת בשיאו של טיול מיוחד ובדרכם אל עוד אטרקציה מיוחדת.

האוטובוסים חנו בסמוך לאחד הפארקים המוריקים שנתברכה בהם ביתר, כשעל הדשא מחכים, להפתעת החיילים, סטים של אמצעי לחימה במים, ושטח לחימה מיוחד, המדמה לחימה בין שני בסיסים. החיילים נחלקו לשני קבוצות, והחלו במלחמת מים סוערת שהותירה אותם רטובים ומאושרים עד לשד עצמותיהם.

את הפעילות כיבדו בנוכחותם חבר מועצת העיר ונציג חב"ד ר' יעקי הרשקופ וראש העיר ר' מאיר רובינשטיין, שאף השתתפו בגופם במשחק והביעו את התפעלותם מהתנהגותם המופתית של חיילי צבאות השם.

לאחר שעתיים של פעילות חוויתית ולימוד קבוצתי, חזרו החיילים אל האוטובוסים הממוזגים, עייפים אך מרוצים, בדרכם אל עוד אטרקציה מיוחדת.
החניה הבאה הייתה בפאתי תל אביב, על גדות הירקון, שם צעדו הילדים אל תחנת הכניסה אל כדור פורח ענק, אליו עלו, קבוצות קבוצות, הקעמפ כולו. החיילים צפו בהנאה מרובה על גוש דן תוך כדי הכרזת שנים עשר הפסוקים.

ומהכדור אל ארוחת הצהריים. החיילים התפרסו על פני המדשאות הרחבות של פארק 'גני יהשע', נהנו מארוחת צהריים מזינה וטעימה, תוך כדי האזנה לסיפוריהם של המדריכים המסורים, שהחדירו בהם את חשיבותה של מצוות 'אהבת ישראל' וכיצד הראה לנו הרבי בעצמו איך יש לנהוג עם כל יהודי.

ושוב, עלו החיילים אל האוטובוסים, כשהפעם פניהם מועדות לכפר חב"ד. הטיול כבר קרב אל קיצו, אך החיילים הנמרצים לא נותנים לאירועי היום לעייף אותם, ובית הכנסת 'נחום יצחק' נשמעים למרחק הדי תפילת המנחה של הילדים, זועקים את פסוקי ה'אשרי' בקול ובחיות.

מיד לאחר מכן, נכנסים החיילים אל האולם הסמוך, שם מחכים להם מגשי פיצות על השולחנות. 'ועידת אהבת ישראל' מתחילה תוך כדי ארוחת הערב, כשהמנחה הרב בנימין וילהלם משתף את הילדים בסיפורים והנהגות מיוחדות של הרבי הקשורות עם הנהגותינו היום יומיות, ומנהל דיונים קבוצתיים בנוגע לדילמות חברתיות המתרחשות באופן קבוע בתלמודי התורה ובחיי החיילים.

לאחר מכן, החל המשחק המיוחד, בו השתמשו החיילים בנקודות הרבות אותם צברו במהלך המחנה כולו, ובעזרתו רכשו סניפי "פנסאים" במונופול ענק, שעם סיומו, בא לסיומו גם המחנה הקצר בזמן והארוך בתוכן ובחוויות הזה, שבוודאי יותיר בלב החיילים זיכרון ארוך וחזק, עם
ערכים חדורים בהתקשרות לרבי ואהבת ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.