מערכת COL | יום י' תמוז ה׳תשע״ז 04.07.2017

"מה שהגוי הבין, נשיא המדינה עוד לא מבין"

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש תקף בחריפות את נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין על שכינה "בית שמאי" את גדולי ישראל שהורו על גניזת מתווה הכותל • לסיפור המלא
ח"כ מאיר פרוש במליאת הכנסת (צילום: מנדי הכטמן, COL)
סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) תקף הבוקר (ג') בחריפות את נשיא המדינה ראובן ריבלין שכינה את גדולי ישראל שהורו על גניזת מתווה הכותל "גרעין שנוהג בדרך בית שמאי".

בוועידת העיתון 'מקור ראשון' אמר ריבלין "אני מצר על כך שתהליך שנוהל בדרכם של בית הלל, סוכל על ידי גרעין שנהג בדרך בית שמאי. היה זה תהליך אמיץ שהשכילה הממשלה להוביל שיכול היה לחזק את העם היהודי אם היה מיושם. לאורך זמן לא נוכל להימלט מלחזור לשולחן ולהגיע באחריות ובשום שכל להבנות בנושא הכותל".

דבריו של נשיא המדינה עוררו סערה גדולה ברחוב החרדי. לדברי ח''כ פרוש, מה שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הבין עם ביקורו בכותל המערבי, ריבלין מסרב לקבל. "מצער מאד שמה שהנשיא הגוי האמריקאי הבין בעת ביקורו בכותל לפני כחודש, לא מבין הנשיא היהודי הישראלי", אמר פרוש.

במקביל, התבטאו אישים תורניים ומחו על הדברים. "איך העז נשיא מדינת ישראל לפעור את פיו נגד גדולי ישראל, ואף הוסיף חטא על פשע לשרבב בכך את 'בית שמאי' ו'בית הלל' אשר כל בית ישראל נשען עליהם, ואין לו שיג ושיח בדרכיהם ובקדושתם", תהו.

"גם ללא הדברים החמורים הללו התערבות החוזרת ונשנית של נשיא המדינה בסוגיות ציבוריות השייכות רק לכנסת ולממשלה, היא כשלעצמה מעשה פסול וחמור", הם אומרים. "נבחרי הציבור המה אמונים לטפל בסוגיות אלו, ולא נשיא המדינה שאמור לאחד את העם, ובוודאי שלא ללבות את היצרים שלא לצורך ולהתסיס כעת מאות אלפי יהודים שכואבים על הפגיעה החמורה בגדולי ישראל".

"מן הראוי שריבלין יחזור בו מדבריו החמורים והפוגעים ויבקשם את סליחתם של גדולי ישראל אשר הם אלו שהורו לבקש את ביטול מתווה הכותל מתוך חרדה עמוקה לקדושת הכותל, להצילו מקבוצות שאין להם כל קשר ליהדות ומבקשים לקעקע את קדושתו ולהפכו לבית תיפלה ר"ל", הבהירו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.