מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשע״ז 02.07.2017

מקוה חב"ד מלפני 40 שנה שב לפיקוח של רבני חב"ד

הישוב תאשור השוכן בנגב הצפוני על יד העיר נתיבות קיבל את פני רבני חב"ד שהגיעו על מנת לבדוק את המקווה הפועל במקום. הביקור אורגן מטעם מרכז 'מקוואות חב"ד' שע"י ועד רבני חב"ד  מקווה חב"ד
מקוה חב
הישוב תאשור השוכן בנגב הצפוני על יד העיר נתיבות קיבל את פני רבני חב"ד שהגיעו על מנת לבדוק את המקווה הפועל במקום. הביקור אורגן מטעם מרכז 'מקוואות חב"ד' שע"י ועד רבני חב"ד.

בביקור השתתפו חברי בית הדין הרב אברהם מיכאל הלפרין, רב שכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, הרב משה הבלין רב הערים קרית גת ושדרות, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברחובות, יחד עם מנהל המרכז הרב חיים אליהו גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברמת בית שמש ג'.

המקוה הנוסטלגי של תאשור נבנה לפני כ-40 שנה ע"י אנ"ש חסידי חב"ד שהתגוררו במקום ושימשו כצוות חינוכי של בית הספר המקומי שפעל תחת 'רשת אהלי יוסף יצחק' בישוב ברוש הסמוך לתאשור. החסידים עמלו רבות ע"מ שהמקוה יבנה כפי תקנת רבותינו נשיאנו - מקוה עם אוצר תחתון של מי גשמים.

בחלוף השנים עבר המקוה שיפוץ מאסיבי ע"י ארגונים שונים ואף נוסף לו אוצר 'זריעה', אולם בשנים האחרונות הוזנח משום מה הפיקוח על הבור התחתון, עליו עמלו רבות החסידים שהתגוררו במקום.

כעת בסיורם של הרבנים במקוה, עמדו על כך הרבנים שלא ניתן לדעת את מצב מי הגשמים שבאוצר התחתון – אוצר חב"ד, לכן סוכם עם הבלניות הפועלות במקום על מועד בחורף הקרוב למילוי חדש של מי גשמים לאחר בדיקה יסודית של הבור התחתון עצמו.

בהמשך בדקו הרבנים את שאר חלקי המקוה ועמדו על צורת חימום המים, וציינו בפני הנוכחים שיפורים אפשריים שניתן לעשות להידור המקוה.

המקוה בתאשור מצטרף איפוא למסגרת פעילות מרכז 'מקוואת חב"ד' הפועל בכל רחבי הארץ ומסייע להידור כשרות המקוואות ושיפור אחזקתם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.