מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשע״ז 02.07.2017

שליח חב"ד בקראקוב: "חסידי אומות העולם הצילו דורות"

בטקס שנערך ביום שישי האחרון בעיר קראקוב שבפולין בנוכחות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשליח בעיר הרב אליעזר גוראריה, הוענקו תעודות "חסידי אומות העולם" לארבעה פולנים שהצילו יהודים בשואה • הרב גוראריה הבוקר (א') ל-COL: "מודים להם ומוקירים אותם על כך שנשלחו כמלאכים להציל יהודים, ועל ידי זה הצילו משפחות שלמות ודורות נוספים שקמו מאותם הניצולים" • חסידי אומות העולם
שליח חב
ארבעה פולנים שסיכנו את חייהם על מנת להציל יהודים בשואה קיבלו ביום שישי האחרון תעודות "חסידי אומות העולם" על גבורתם.

בטקס מרגש שנערך ב"מוזיאון גליציה" ברובע היהודי בקרקוב, בנוכחות יו"ר הכנסת הישראלית יולי אדלשטיין ויו"ר הבית התחתון של הפרלמנט הפולני, מארק קוצ'ינסקי, רבה של קארקוב ושליח חב"ד הרב אליעזר גוראריה, ואישים נוספים, הוענקו תעודות "חסידי אומות העולם" לבני משפחותיהם של אדם יאניק, מריה ווינסנט קוויאטקובסקי, וברוניסלבה פוביט, שהסתירו בבתיהם יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה.

"היום בקראקוב אנו עדים להיסטוריה גדולה, כזו בעלת משמעות אישית ואוניברסלית. אז, באותם ימים, לכל מאמץ אישי היתה משמעות אוניברסלית" אמר קוצ'ינסקי לבני המשפחות במהלך הטקס.

הוא הוסיף גם כי "אלו שזכו לתואר "חסידי אומות העולם" בוודאי לא חשבו על מעשיהם כמעשי גבורה, אלא כחובה מוסרית של הצלת חיים", מעשה שהיה גוזר עליהם עונש מוות במידה והיו מתגלים על ידי הנאצים.

רבה של קראקוב ושליח חב"ד לעיר, הרב אליעזר גוראריה אשר נכח באירוע המיוחד מסר הבוקר (א') ל-COL:
"במשך כל השנה יש לנו קשר עם חסידי אומות העולם, זהו אירוע שמציף את המאורעות הקשים שעבו על העם היהודי, אך מצד שני זוכר גם את הניסים שהקב״ה עשה בכך שהציל יהודים מהתופת באמצעות "חסידי אומות העולם". אנו מודים להם ומוקירים אותם על כך שנשלחו כמלאכים להציל יהודים, ועל ידי זה הצילו משפחות שלמות ודורות נוספים שקמו מאותם הניצולים".

מאז שנת תשכ"ג העניק מוזיאון "יד ושם" בירושלים את תואר "חסידי אומות העולם" למעל 26,500 בני אדם, מתוכם 6700 פולנים שסיכנו את חייהם למען הצלת יהודים בשואה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.