מערכת COL | יום ז' תמוז ה׳תשע״ז 01.07.2017

רק אתה יכול לעשות! • הרב זושא וולף

על איזה סיפור מדהים מהרבי שנחשף במהלך השנה האחרונה חזרו שוב ושוב בהתוועדויות עם מקורבים, בין חסידים, ואף בשבת האחרונה באהל הק' • מדוע נדהם העורך ב"ניו יורק טיימס" מדברי הרבי אליו ששינו באחת את חייו? • ומהו המסר וה'בכן' שאנו לוקחים עמנו? • הרב זושא וולף קורא בטור מעורר: "הדברים מופנים אל כלל חסידי חב"ד: מה שאתה יכול לעשות ולפעול – אף אחד אחר לא יכול לעשות!"... • הרב זושא וולף מעורר וקורא
רק אתה יכול לעשות! • הרב זושא וולף
הרב זושא וולף על רקע הראיון ההיסטורי עם הרב יהודה קרינסקי
הרב זושא וולף

לעתים קורה הדבר לרבים מאתנו. אנו מעיינים בספר או בפרסום חסידי תוכני ובעל ערך, אשר יש בו עניינים מאירים רבים. ולמרות זאת, הקורא והמעיין 'נתפס' לעניין או לפנינה אחת בעלת עוצמה ומשמעות רבה, עד שהקורא אומר לעצמו: עבור זאת בלבד היה כדאי כל הפרסום המדובר.

כך אירע לכותב השורות לפני כחצי שנה, עת ראה אור לקראת יו"ד שבט הגליון השישי מבית היוצר של "תחיינו". כמו בחמשת הגליונות שקדמו לו, גם גליון זה היה גדוש בחומר חסידי מקורי איכותי בפרסום ראשון, תצלומים נדירים, כתבי יד, ראיונות, יומנים, גילויים וחשיפות, והכל בהגשה איכותית, "זה א-לי ואנווהו".

עם זאת, משלל הגילויים המרתקים תפס אותי במיוחד סיפור קצר שהופיע בראיון הנדיר "בשליחותיה קא עבדינא" שנערך עם המזכיר הרב חיים יהודא קרינסקי. בין שלל החשיפות בראיון זה, נחבא לו אל השורות הסיפור הבא:

במסגרת עיסוקו כ"דובר חב"ד" העולמי, פעל הרב קרינסקי להביא את דבר ליובאוויטש ונשיאה בכלי התקשורת בארצות הברית. הוא השקיע בכך מאמצים רבים, שנשאו פירות בעיקר בכלי התקשורת הבינוניים בארה"ב, אולם כאשר ביקש לפרסם אודות ליובאוויטש ב"ניו יורק טיימס", העיתון החשוב והמשפיע באמריקה, לשם הוא לא הצליח לחדור.

משבירר בעניין, נודע לרב קרינסקי כי האחראי על תחום היהדות בעיתון, אירווינג שפיגל שמו, הנו יהודי המשתייך אל חוגי היהדות ה'ממוסדת' וה'רשמית' באמריקה, ומשכך הלה עצר את הפרסום אודות ליובאוויטש בעיתונו.

בעצת אשתו, מרת דבורה קרינסקי ע"ה, הזמין הרב קרינסקי את אותו עיתונאי אל חצר ליובאוויטש לשמחת תורה. הוא אירח אותו בביתו, סעד על שולחנו של המזכיר, והשתתף בהקפות ובהתוועדות הרבי. במהלך ההתוועדות, ניגש הרב קרינסקי עם העיתונאי והציגו בפני הרבי. הרבי, שהיה מודע להשתדלות ההשפעה על עיתונאי זה, פנה אליו ואמר לו: "אתה יכול להשפיע על יותר יהודים ממה שאני יכול להשפיע עליהם".

העיתונאי היהודי היה המום למשמע הדברים. לפניו יושב הרבי מליובאוויטש, שהשפעתו פרוסה על כל העולם היהודי, ועם זאת הרבי מבהיר לו ומאיר את דרכו, אשר את ההשפעה שאתה יכול להפעיל על קוראיך – רק אתה יכול לעשות זאת. אפילו הרבי הגדול אין לו כביכול את הדרך להשפיע עליהם. רק אני יכול!

הדברים חלחלו עמוק לדעתו ולנשמתו, ופעלו בו שינוי עמוק. מאז הוא שינה מן הקצה אל הקצה את כל גישתו לליובאוויטש. הוא פתח את שערי ה"ניו יורק טיימס" לרווחה בפני ליובאוויטש, והוא עצמו ומשפחתו התקרבו מאוד לרבי.

••

סיפור זה הנו בעל משמעות עצומה. כל אחד, בכל תחום, יש לו את יכולת ההשפעה הייחודית לו, ובתחום הייחודי שלי, מה שאני יכול לעשות ולפעול בתורה ובמצוות, על סביבתי האישית, מעגל ההיכרות שלי וכדומה – אף אחד לא יכול לעשות זאת חוץ ממני.

אני יכול להעיד שסיפור זה שהתפרסם לראשונה ב"תחיינו" לפני כחצי שנה, החייה האיר ועודד יהודים רבים, מקהלים שאינם שומרי תורה ומצוות, במסגרת התוועדויות שונות שערכתי בבתי חב"ד בחצי השנה החולפת.

רק בשבת האחרונה, בשבתנו בשבת חסידים בד' אמות כ"ק אדמו"ר בצהרי יום השבת קודש של 'שבת ג' תמוז', צויין סיפור זה על ידי משתתפי ההתוועדות בהדגשה על עוצמת המסר שגלום בו, והיכולת שבו להחיות יהודים רבים.

••

בימים הקרובים ייערכו ימי השותפות להמשך פועלו הכביר של המפעל החסידי רב הערך "תחיינו". הסיוע לכל מוסד וארגון חב"די המבקש את סיועם של ציבור אנ"ש, הנו חשוב והכרחי, ובוודאי כל חסיד עושה כל שביכולתו לסייע לכל שליח, מוסד וארגון המבקש את עזרתו הכספית.

עם זאת, מעטים הם הפעולות והארגונים החב"דיים המבקשים את סיוע אנ"ש, אשר התרומה של החסיד, בראש ובראשונה, היא אינה עבור הארגון והמוסד, אלא עבורו עצמו. כל שותפות כספית שתוענק בימים אלו ל"תחיינו", מכפילה ומשלשת את עצמה ("מעטשינג") לכל לראש עבור החסיד עצמו ובני משפחתו. בהשתתפותנו זו אנו מאפשרים את הרחבת והתפתחות מפעל חסידי זה, אשר מחיה את לבבות רבבות חסידי חב"ד הצמאים לכל הגה ושביב מרבינו. וכפי העובדה שצויינה לעיל, השפעת "תחיינו" חורגת הרבה מעבר לקהל אנ"ש חסידי חב"ד.

ובהתאם לאמרתו של הרבי לאירווינג שפיגל, הדברים מופנים בימי שותפות אלו אל כלל חסידי חב"ד: מה שאתה יכול לעשות ולפעול – אף אחד אחר לא יכול לעשות!...

טלו חלק בקמפיין השותפות של "תחיינו", המתחיל מחר, ראשון, בשעה 14:00 (שעון ישראל)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.