מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשע״ז 30.06.2017

חגיגה מרגשת: בת מצווה מושקעת לנערות יתומות • סיקור וגלריה

42 נערות יתומות חגגו בטקס בת-מצווה מושקע במיוחד של ארגון החסד 'כולל חב"ד' בשיתוף המרכז היהודי 'בית' מס.פאולו ברזיל • תכנית גדושה ועמוסה המתינה לבנות, לחברותיהן ולבני משפחותיהן: מתפילה דומעת בקבר רחל ועד מופע משמח במיוחד באולם האירועים • החגיגה העוצמתית סיימה פעילות אינטנסיבית בה נטלו חלק בנות המצווה בחודשים האחרונים ובמסגרתה נהנו כלות המצווה מהפעלה חווייתית עשירה בתוכן – שהשנה, לראשונה, הוקדש גם להכנה לג' תמוז והתמקד בהתקשרות לצדיק ונשיא הדור • סיקור מלא וגלריית תמונות
חגיגה מרגשת: בת מצווה מושקעת לנערות יתומות • סיקור וגלריה

"הייתה לנו התרגשות שאין לתאר", בחמש מילים אלו סיכמה אחת מנערות המצווה, יתומה מאב, את תחושותיה מטקס בת המצווה המרכזית לנערות יתומות.

ביום שני ב' תמוז, ערב היום הקדוש ג' תמוז, נערכה בירושלים חגיגת בת המצווה המרגשת לארבעים ושתיים בנות, לכבודו של הרבי. הבנות, מכל רחבי הארץ (מצפת ועד באר שבע) ומכל גווני הקשת בחברה הישראלית, הגיעו יחד עם חברותיהן ובני משפחותיהן.

את המעמד קיים ארגון החסד 'כולל חב"ד' בשיתוף המרכז היהודי 'בית' מס.פאולו ברזיל.

החגיגה העוצמתית סיימה פעילות אינטנסיבית בה נטלו חלק בנות המצווה בחודשים האחרונים ובמסגרתה נהנו כלות המצווה מהפעלה חווייתית עשירה בתוכן – שהשנה, לראשונה, הוקדש גם להכנה לג' תמוז והתמקד בהתקשרות לצדיק ונשיא הדור. בנות המצווה מילאו משימות וצברו נקודות – עמן הן רוכשות פרסים יקרי ערך, מתנת 'כולל חב"ד'.

היום המיוחד החל בשעת בוקר ונחתם בשעה אחר הצהריים. היה זה יום גדוש ועמוס בהמון הווי, תוכן, שמחה ורגש. המון רגעים של דמעות, ורגעים מאוד משמחים. שמחה פורצת גדר.

"הייתה באולם אווירה שאין בשום מקום אחר בעולם", סיפרה אחת המדריכות המלווה את הבנות במעגל השנה, "האירוע נגע במכנה משותף, עמוק, שיש אצל כל אחת ואחת. למרות שהיו כאן בנות מקצוות כל כך שונות בחיי היום יום, אבל היה ניתן לראות את המאחד בניהם, משהו שרק הן מבינות האחת את השנייה. כשהן שמחות ביחד - זו שמחה עם ערך מיוחד, כשהן מתרגשות יחד – זו התרגשות עם ערך מוסף, כשהן מתפללות יחד – זו תפילה עם עוצמה אדירה. אין לזה אח ורע".

מופע מוזיקלי מרטיט

בשעה עשר וחצי בבוקר הגיעו הבנות לירושלים. כל בת הצטלמה לצילומי סטודיו, כשהתחושה הייתה שזו שמחה אישית של כל נערה ונערה. כל אחת מהן תקבל לביתה אלבום אישי עם תמונותיה מהיום שלא יישכח.

בהמשך נסעו כולם לאולם הגדול, שם החלה חגיגת בת המצווה המושקעת, עם מנות אוכל יוקרתיות לצד בר מתוקים עשיר ומושקע, פרי עמל הצוות המסור של קייטרינג חן; אולמי הדר 'כולל חב"ד'.

את המעמד החגיגי ניהלה האמנית החב"דית הגב' מיכל לויטין שגם שמחה את הבנות והחוגגות במופע סטנד-אפ מחויך במיוחד.

התוכנית החלה בפרקו של הרבי ובקריאת מכתבו של הרבי. לאחר מכן נערך טקס מעצים של הפרשת חלה, ששולב בסדנא ללימוד קליעת חלות ולחמניות שכל בת הכינה באופן אישי. על כל סינר נכתב שמה של כלת המצווה. המאפים הריחניים נכנסו לתנור ויצאו במהלך סעודת המצווה.

לא היה רגע דל. בכל רגע ורגע לאורך היום הושקע מאמץ גדול, כדי למקסם את הנאת הבנות ביום חגן. חלק מיוחד היה במופע המוזיקלי, כשבנות – מתוך בנות המצווה, עלו לשיר ולנגן בכלי נגינה שונים. א-לי אתה, אנעים זמירות, רגעים מרטיטים שלבטח ייצרבו בזיכרונן של המשתתפות.

את הנאום המרכזי בחגיגה הגדולה נשאה הרבנית ימימה מזרחי, המכירה מקרוב את פעילות ארגון החסד כולל חב"ד ונענתה בחפץ לב להקדיש מזמנה היקר ולבוא לברך את כלות המצווה.

בשלב זה של האירוע נערכה סעודת המצווה ובהמשך מופע הרקדה שמח במיוחד עם אביזרים מיוחדים. את המופע הובילה הניה רפופורט.

בנות המצווה קיבלו מתנות מושקעות: פמוט מקריסטל מהודר, סט תכשיטים יקר ערך, לצד ספר תהילים עם כריכת עור ועליה שמה של כל כלת-מצווה. וגם האימהות פונקו במתנה מיוחדת: תכשיט יוקרתי.

בהגרלה על כרטיס טיסה לרבי, זכתה שירה פיזם שתטוס יחד עם אימה בעזרת השם. השניים יהיו אורחי 'כולל חב"ד' בארה"ב.

פעילות עומק רצופה

מאחורי החגיגה השנתית, עומדת פעילות עומק רצופה ומושקעת של קרן 'חסד מנחם מענדל', החטיבה החינוכית של 'כולל חב"ד', המשקיעה סכומי עתק בפעילות לימודית, מלגות וסיוע פרטני לתלמידים יתומים ויתומות לאורך כל השנה. הרב עמרם בלוי, מנהל הפעילות החינוכית, נשא אף הוא דברי בפני כלות המצווה.

היום הגדוש נחתם בנסיעה לקבר רחל, שם העתירו כלות המצווה והוריהן בתפילה. היו אלה רגעים עילאיים, רווי דמעות של אושר וכאב שהתערבבו להן, תפילה בוקעת רקיעים ובקשה שיזכו הבנות לגדול לחופה ולמעשים טובים, מתוך אושר ושמחה.

"האירוע הייחודי לבנות המצווה מאפשר לתת להן את מלוא תשומת הלב ביום הכול כך מרגש ומשמח זה", אומר מנהל כולל חב"ד, הרב שלום דוכמן, "האירוע משלים את פעילות מכון 'בר ובת מצווה' לשנה זו, ומוביל לשיא חדש את הפרויקט עם יותר מ-160 בני ובנות מצווה, יתומים ויתומות מכל רחבי הארץ, שזכו להשתתף בפעילות החשובה הזו, לה זכינו לקבל נתינת כוח ברכה ותשואות חן מהרבי".

מאחורי הפעילות השנה עמדה משפחת אספנדי מלונדון, שחגגה בדרך מיוחדת ומקורית זו את שמחת בת המצווה של הנכדה אריאלה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.