מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשע״ז 30.06.2017

סוף קעמפ במחשבה תחילה

"השבוע התפרסם מכתבו של הורה מאנ"ש אודות העלויות של הקעמפים, והנטל הכלכלי המוטל על ההורים. המכתב נוגע ללב והסיטואציה מוכרת לכל הורה בליובאוויטש" • מאמר מיוחד של איש החינוך הרב שחר שאער על המכתב שעורר גלים • למאמר המלא האם הקעמפים הם כורח המציאות? • מכתב למערכת
סוף קעמפ במחשבה תחילה
בעיגול: הרב שחר שאער, על רקע צילום אילוסטרציה (ארכיון COL)

שחר שאער

השבוע התפרסם מכתבו של הורה מאנ"ש אודות העלויות של הקעמפים והנטל הכלכלי המוטל על ההורים. המכתב נוגע ללב והסיטואציה מוכרת לכל הורה בלובאוויטש.

ראשית עלינו לזכור כי אם בעבר הקעמפים היו מיועדים לגילאים הבוגרים, ואילו הילדים הצעירים היינו מסתדרים איתם בקייטנות, הרי שכיום הגיל בו הקעמפים מייעדים את עצמם הוא כבר מהגיל הצעיר וההוצאה גדולה מאד. אחוז בודד מאנ"ש יכול להוציא 2000 ₪ ויותר מבלי שהדבר יורגש ואפילו במעט. בפועל אנו רואים שמידי שנה הולכים מאות מילדי אנ"ש לקעמפים השונים ברחבי הארץ וההורים מצליחים לעמוד בתקציב.

ראשית, אין ספק שהנושא של חינוך הילדים בתקופת החופשה ממוסדות החינוך, מהווה אתגר חשוב ביותר עבור ההורים, עבור מנהלי מוסדות החינוך ועבור ראשי הקהילות השונות. אף אחד לא יכול לומר "זה לא שייך אלי".

בית היוצר לילד חסידי 

הרבי במכתבים לאנשי חינוך ולהורים מסביר כמה תקופת החופש היא רגישה ונדרשת לקיחת אחריות מצד ההורים והמחנכים. מצד שאז הרבי מציע את הפתרון לבעיה זו, הרבי הסביר כי הקעמפ הוא "סדן שמייצרים עליו חסידים". הקעמפ הוא בית היוצר לילד חסידי, לאדם חסידי.



אבל כיצד ניתן לממן זאת, מה באמת עושים?

אומרת המשנה "אין דבר העומד בפני הרצון". זאת אומרת שאם אדם רוצה משהו מסוים הוא יגיע אליו. מאידך גיסא ישנה קלישאה האומרת "הכל זה סדרי עדיפויות", לפיה זה הכל זה עניין של סדרי עדיפויות וזה תלוי באדם על מה הוא מחליט להוציא את כספו.

ננסה לחבר בין שני הדברים: ראשית, אם ההורים מבינים את הצורך ורוצים שהבן יהיה בקעמפ – אז הוא יהיה בקעמפ. וכן הכל זה ענין של סדרי עדיפויות, הו החלטה של ההורים על מה הם יוציאו את הכסף.

כמובן שנדרש תכנון להוצאה כספית כה משמעותית, או במילים אחרות "סוף קעמפ במחשבה תחילה". יש לעשות תכנון מראש של ההוצאות הנדרשות מאתנו, להשאיר כל חודש 100 ₪ עבור הוצאות הקעמפ ואז התשלום לקעמפ נעשה קל יותר כי לחסכון החודשי אתה צריך להשלים סכום חד פעמי נמוך יותר. לחילופין ניתן לחלק את התשלום למספר תשלומים קדימה.

ברמת מנהיגות חינוכית יצאה מכאן בעבר הקריאה לראשי הקהילות, למנהיגי המוסדות ומארגני הקעמפים לייסד קרן שתסייע בידי ההורים לסדר את התשלום הנדרש בעבור הקעמפ ופעילות הקייץ. אכן כבר אשתקד וגם השנה ישנה תנועה של עזרה בתוך הקהילות וכן על ידי הנהלות הקעמפים לסבסד עלויות למשפחות המתקשות במימון מלא של הקעמפים, קהילות מסוימות מעודדים פתיחת קעמפים מקומיים בעלויות נמוכות יותר ועוד פתרונות יצירתיים.

ישר כח ל-COL על הצפת הנושא פעם אחר פעם ויצירת תהודה לנושא חשוב זה. ישר כח על הבאת רחשי לב ההורים ולהורים שכותבים ומביעים דעתם ולא רק "מקטרים" בבית. רק כאשר מדברים ומעלים את הנושא ניתן להגיע להישגים.

לסיכום: סוף הקעמפ במחשבה תחילה זו משימה לכולנו, לעשות מאמץ שאף ילד לא ישאר בבית, שלא יווצרו בלובאוויטש ילדים סוג א' וסוג ב', שכל מי שרוצה להשתתף בסדן שמייצרים עליו חסידים יוכל להיות בו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.