מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשע״ז 30.06.2017

התמימים מאנטוורפן במסע התעלות

ימים מרוממים עוברים על תלמידי שיעור ג' מישיבת 'תומכי תמימים' באנטוורפן, שזוכים לשעות של התעלות בצילא דמהימנותא, בד' אמותיו הקדושים של הרבי, אחרי ימי הכנה ממושכים במהלכם נבחנו על מאות דפי גמרא בעל-פה • לסיפור המלא ולתמונות
התמימים מאנטוורפן במסע התעלות
בשדה התעופה ע"ש קנדי נחתו התמימים, בערבו של יום ההילולא, כשהם נרגשים להעביר את היום הגדול הכי קרוב לאילנא דחיי. במשך המעת לעת של ג' תמוז עסקו התמימים בקבלת החלטות טובות, לימוד מתורתו הקדושה של הרבי וכמובן קיום הוראותיו וכניסה ל'יחידות' באוהל הקדוש.

בבוקר למחרת התכנסו התלמידים בהיכל 'בית חיינו', סביב ראש הישיבה, הרב מנחם מענדל טברדוביץ', שמסר להם שיעור עיוני במאמר דא"ח כהכנה לתפילת שחרית.

על ספסלי סעווען סווענטי ישבו התמימים עם סיום התפילה, לסדר לימוד בגמרא מס' נדרים הנלמדת בישיבה בשנה זו.

במהלך היום האזינו התלמידים לשיעור מרתק מהרב משה טברדוביץ שליח ברחובות ההולנדית שביאר את חשיבות הרצון שכל בחור צריך לשאוף להיות שייך לעניינים של קדושה, ולחזק ההתקשרות לרבי. השליח תיבל את השיעור בסיפורים מרתקים מהרבי ומחיי השליחות.

אחר הצהריים המשיכו בסדר נגלה שבסיומה התוועדו עם הרב נחום גולדשמיד, משלוחי הרבי בנתניה, שריתק את התמימים ועוררם על הקשר הפנימי של כל תמים לרבי וכיצד הרבי יודע מה קורה אצל כל תמים אע"פ שבגשמיות לא זכה לראות את הרבי. בכדי להמחיש את הדברים גולל הרב גולדשמיד סיפורים מיוחדים. וסיים בסיפור אישי, כשבגיל שש כתב מכתב לרבי לקראת יום ההולדת שלו וקיבל מענה אישי מהרבי "מכתבו נתקבל ויקרא על הציון וכו'". בדבריו ביאר כיצד נוגע כל פרט מחיי החסיד עבור הרבי.

את היום הגדוש חתמו התמימים במחיצתו של המשפיע הרב פנחס קארף, מהנהלת הישיבה המרכזית, ששיתף אותם אודות בואו בפעם הראשונה לרבי ביו"ד שבט תשי"ג כמו גם הפארבריינגען המפורסם עם הרבי, בפורים תשי"ג, כאשר הרבי הורה להכריז 'הו-רע'. התמימים התרגשו לשמוע את הסיפור המפורסם מכלי ראשון.

תוך אמירת 'לחיים' וניגוני חסידים, העלה הרב קארף זכרונות הוד מפארבריינגן י"ב תמוז בסמרקנד עם החסיד הנודע ר' בערקע חן והההתוועדויות במשך השנים עם ר' ניסן נמנוב. כך גם שיתף כיצד קם בשבע בבוקר וראה את החסידים ר' ישראל נח ור' פרץ עדיין באמצע הפארבריינגען.

המשפיע עורר את התמימים שהסיפורים הללו מבטאים מה הם החיים של חסיד, והם מעניקים את המבט הנכון על החיים וכיצד החיים שלנו צריכים להיות חסידישע לעבען. לשמוע את זה בבית חיינו מחסיד כמו ר' פיניע זה ללא ספק פעל רושם עמוק על התמימים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.