מערכת COL | יום ב' אדר ב ה׳תשס״ה 13.03.2005

תוכנה חדשה לבתי חב"ד מבית צעירי-חב"ד

מרכז צעירי אגודת חב"ד מקיים חמישה ימי-עיון אזוריים להדגמת תוכנה חדשה שפיתח עבור בתי חב"ד לניהול קשרי לקוחות, תרומות, הפקת הוראות-קבע, ניהול מנויים, משימות ורישום לספרי-תורה. ימי העיון יתקיימו בכפר-חב"ד, בנחלת-הר-חב"ד שבקרית מלאכי, בבאר-שבע, בבנימינה ובירושלים. בימי העיון תודגם גם מערכת חדשה להקמת אתרי אינטרנט אישיים לבתי חב"ד.מרכז צעירי אגודת חב"ד בישראל, האחראי על פתיחתם וקידומם של בתי חב"ד בארץ, הינו מן החלוצים בשימוש הנרחב שהוא עושה במערכות מיחשוב. כבר לפני 18 שנה הוקם בו אגף "מיחשוב" בראשות הרב יוסף יצחק לבנהרץ. בסמוך להקמתו פיתח האגף תוכנה מיוחדת לקשרי לקוחות, ניהול תורמים, מנויים ומודולים נוספים - תחת מערכת ההפעלה ההיסטורית DOS. עשרות בתי חב"ד שילבו את התוכנה בבתי חב"ד וברבים היא פועלת עד היום.המשך ב'כתבה מלאה'
תוכנה חדשה לבתי חב
ממשק הקליטה של התוכנה פשוט וידידותי

הרבי עודד מאד את חסידיו לנצל את הפיתוחים הטכנולוגיים לשירות הפצת היהדות ומעיינות החסידות. חסידי חב"ד נודעו בכישרונם לאתר פיתוחים טכנולוגיים בראשית דרכם ולנצלם למטרות האמורות.

בשנים האחרונות עסק האגף בפיתוח תוכנה חדשנית המותאמת למערכות ההפעלה החדשות של חברת "מיקרוסופט". בתוכנה החדשה שולבו טכנולוגיות חדשניות המקילות מאד על השימוש ומאפשרות למנהלים חסרי ניסיון בהפעלת מחשב - לנצל את המחשב לשירות היהדות.

פיתוח התוכנה נעשה בידי חסיד חב"ד מצרפת ר' אלי דרמון, על-יסוד ניתוח מערכתי מקיף שהוכן על-ידי אגף התכנון והמיחשוב במרכז צעירי-חב"ד.

במהלך יום-עיון מקדמי שנערך לפני כעשרה ימים למספר מצומצם של מנהלי בתי חב"ד בצפון הארץ, גילו המנהלים ענין רב בתוכנה החדשה. המשתתפים ציינו כי היא תאפשר להם לרכז את כל הפעילות עם ה"לקוחות" בתוכנה אחת ולהגשים תוכניות לגיוס כספים שהתעכבו בשל העדר האפשרות לניהול ומעקב אחר ביצוע יעדים והתחייבויות של תורמים.


התאמה ייחודית לגיוס-כספים


מודול ה"תרומות" בתוכנה תוכנן על-פי השיטה הייחודית לגיוס כספים המועברת למנהלי בתי חב"ד בארץ ובעולם על-ידי מנהל אגף הסניפים בצעירי-אגודת-חב"ד – הרב ישראל ברוד. עיקריה של השיטה: קביעת יעדים מראש, על-פי התקציב השנתי, פילוח היעדים לגיוס התרומות ומיזוגן מול אנשים ומוסדות פוטנציאלים, קביעת "צפי", מעבר ל"התחייבוית" והתמדה בהגשמתן, תוך כדי טיפוח התורמים והענקת תחושת שותפות בעשייה.

"התוכנה מהווה כלי נוח ומוביל להגשמת השיטה" אומר הרב לבנהרץ ומסביר את ההבדל בין השימוש בכרטסות ניר לכרטסות ממוחשבות: "בעוד רישום בכרטיס-ניר מחייב משמעת עצמית גבוהה לגשת ולדפדף בים הכרטיסים לצורך כל שליפת מידע ורישום פעולה, הניהול באמצעות התוכנה משחרר את המנהל מהצורך לזכור מה עליו לעשות עם כל אחד מהתורמים, ואף משחרר אותו מרישומים כפולים. הקשה של שם התורם, למשל, מציגה מיד את כל פרטיו ומאפשרת להזין מיד צפי ו/או התחייבויות לתרום, לוח זמנים למשימות מתוכננות וכו'. בהגיע זמן הביצוע, קופצות הודעות תזכורת. כמו-כן ניתן להדפיס לוח משימות יומי או תקופתי בסגנון "מה עלי לעשות היום?", כדי שהתוכניות התיארטיות יתגשמו ויהפכו ל"מזומנים".


יבוא מתוכנות אחרות

הרב לבנהרץ מספר כי בתחקירים שערך עם מנהלי בתי חב"ד, במהלך פיתוח התוכנה החדשה, הבין כי רבים מהם כלל אינם נעזרים בתוכנות יעודיות לניהול קשרי הלקוחות והתורמים של בתי חב"ד, ותחת זאת ניהלו זאת באמצעות טבלאות בתוכנת "וורד" או "אקסל". "הבשורה היוצאת מהתוכנה החדשה למנהלי בתי חב"ד אלה – אומר הרב לבנהרץ – כי הם יוכלו לייבא בקלות רבה את הנתונים ששמרו באותן טבלאות – לתוכנה החדשה. כמו-כן ניתן לייבא לתוכנה החדשה מאגרי שמות, מנויים ותורמים מכל תוכנה אחרת שיכולה לייצא לקובץ TXT את הנתונים שנשמרו בה.

בימי העיון להדגמת התוכנה יוצגו האפשרויות האמורות וכן תהליכים כלליים של קליטת לקוחות / אנשי-קשר שמות, ניהול תורמים, ניהול "משפחה", מועדון נוער, הפקת מכתבים אישיים, ארגון משימות ועוד.


שיווק התוכנה

התוכנה תשווק לבתי חב"ד במחיר מיוחד ומסובסד על-ידי מרכז צעירי אגודת חב"ד. מוסדות אחרים יוכלו לרכוש את התוכנה אצל המפתח – ר' אלי דרמון, המתכוון להכשיר בארץ אנשי שיווק ותמיכה. עוד נמסר כי במהלך התקופה הקרובה יתורגם ממשק התוכנה מעברית לאנגלית, כדי שגם בתי חב"ד בעולם יוכלו לנצל וליהנות מהתוכנה החדשה. פרטים על כך יפורסמו בבוא היום על-ידי המפתח – ר' אלי דרמון.


אתר אינטרנט אישי לכל בית חב"ד


בימי העיון תודגם גם מערכת חדשה להקמת אתרי אינטרנט אישיים לבתי חב"ד לשם פרסום לוח השיעורים, התפילות והפעילות של כל אחד מהם. האתר גם מאפשר פרסום השירותים שכל בית חב"ד מעניק לתושבי עירו, ביצוע הזמנות מקוונות לשירותים אלה וכן פרסום שמות אנשי הצוות ותמונותיהם, זמני קבלת קהל וכן סקירות פעילות מלוות בתמונות. מערכת זו אינה מצריכה תוכנה מיוחדת, אינה קשורה לתוכנה החדשה, והיא ניתנת חינם לכל בתי חב"ד בארץ.


לפרטים על ימי העיון - הקש כאן (מיועד למנהלי בתי חב"ד בלבד

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.