מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשע״ז 30.06.2017

יו"ר הכנסת אדלשטיין, במפגש מרגש במוסקבה • גלריה

יו"ר הכנסת מר יולי אדלשטיין, סיים את ביקורו ברוסיה במפגש עם הקהילה היהודית במוסקבה. כשקולו נחנק מבכי, תיאר בהתרגשות מעמד ברית מילה שנערכה תחת עיני הקג"ב בדירת מסתור, בידי המוהל החסידי הנודע "מוט'ל דער שוחט" • סיקור מיוחד, גלריה
יו
צילום: לוי נאזרוב

יו"ר הכנסת מר יולי אדלשטיין, סיים את ביקורו ברוסיה במפגש עם הקהילה היהודית במוסקבה. קולו נחנק מבכי, כשתיאר בהתרגשות מעמד ברית מילה שנערכה תחת עיני הקג"ב בדירת מסתור, בידי המוהל החסידי הנודע "מוט'ל דער שוחט".

את סיום ביקורו ההיסטורי במוסקבה, בחר יו"ר הכנסת מר יולי-יואל אדלשטיין, לעשות עם ראשי הקהילות היהודיות במוסקבה, באירוע מכובד שנערך במלון 'מטרופול' שבמרכז מוסקבה, בהשתתפות רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, רבני ערים, שלוחי חב"ד, ראשי הקהילות היהודיות של רוסיה ושל מוסקבה, ונציגי מוסדות היהודים.

באולם סמוך נערך באותו עת אירוע נוסף, עם כ-600 צעירים יהודים, המקדישים מזמנם באופן קבוע ללימוד התורה במסגרת ארגון "יחד", המאגד בתוכו אלפי צעירים יהודים בכל רוסיה. הצעירים התאספו עם סיום תקופת לימודי הקיץ, והוקדש לכבוד ג' בתמוז, יום ההילולא של הרבי מליובאוויטש.

את האירוע פתח רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, אשר תיאר בפני המשתתפים הרבים את אותן שנים קשות, כאשר איש לא חלם על פעילות יהודית פומבית ברוסיה, ואת מסירותו של האורח מר אדלשטיין ליהדותו, כאשר על אף מעצרו והסבל הרב שעבר, התמיד לקדש שם שמים והיה גאה ביהדותו.

מתוך התרגשות עצומה שניכרה היטב, תיאר מר אדלשטיין את עקשנותו בעת שהותו בכלא לתפילה והנחת תפילין, וקרא לצעירים להיות גאים ביהדותם. במשך שעה ארוכה גולל מר אדלשטיין את תקופת היהדות ברוסיה לפני 33 שנה, את מסירותם של זקני חסידי חב"ד למען שמירת היהדות, בהם ר' געטשע ווילנסקי, אותו תיאר כאחד מה'ל"ו צדיקים', את ר' אברהם גאנין ועוד, תוך שהוא משלב אפיזודות וסיפורים שחווה בעצמו. כאשר תיאר מעמד ברית מילה שנערכה בדירת מסתור על-ידי המוהל האגדי ברוסיה של אותם ימים, "ר' מוטל דער שוחט" (ליבשיץ). קולו של הדובר נשנק מבכי מתוך סערת נפש, כאשר הקהל כולו מתרגש יחד איתו.

את ארגון 'יחד', הקים רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר לפני מספר שנים, והוא מהווה כיום ארגון הגג של כל ארגוני הצעירים היהודים ברוסיה, המתמקד בהפצת תורה ויהדות באמצעות שיעורי תורה ומסלולי לימוד קבועים ואטרקטיביים לצעירים היהודיים ברוסיה. בשנים הספורות מאז הוקם הארגון, כבר הספיקו אלפי צעירים יהודים ברוסיה ליטול בו חלק, ולא מעט מהם כבר הקימו בתים יהודים, וכאלו שאף עברו ללמוד במסגרת יהודית קבועה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.