מערכת COL | יום ה' תמוז ה׳תשע״ז 29.06.2017

רפואה שלימה: הגוף, הנפש ומה שביניהם

"לא ערוד ממית, אלא החטא ממית" • מה העניין בתרופה להכשת בני ישראל על ידי שרפים במדבר ומדוע הרפואה הגיעה דווקא בצורת נחש נחושת אשר נישא לגובה? • טובי כץ, מטפלת בהומאופתיה קלאסית - מסבירה על איזון נכון, "דומה בדומה יירפא", וכיצד כל זה קשור לפרשת השבוע? • וגם: טיפ חשוב לקוראים • מגזין שישי •  הגוף, הנפש ומה שביניהם  
רפואה שלימה: הגוף, הנפש ומה שביניהם


ד. מיכאל, COL

בפרשת השבוע מתוארת פשרת נחש הנחושת. נפשו של עם ישראל קצרה מטורח הדרך והם מתלוננים על מחסור במים ועל מאכלם היחיד - המן. הקב"ה שולח נחשים המכישים את בני ישראל וכדי להתגבר על הנחשים אשר הפילו חללים, מצווה ה' את משה לעשות נחש מנחושת, "ושים אֹתו על נס; והיה כל הנשוך וראה אתו וחי".

מהסיפור בפרשה מובן כי קיים קשר בין הסיבה להכשת הנחש ובין הריפוי באמצעות
נחש הנחושת. התלונות מצד בני ישראל הופיעו מפני שחסרה להם אמונה בקב"ה, ועם הצבת נחש הנחושת שהתנשא לגובה -  הנשוכים הביטו מעליהם, אל עבר השמיים, העלו בדעתם את ניסי הקב"ה אשר מלווים אותם בכל רגע ורגע ושבו להאמין בו בכל הכח, מה שהביא לריפוי מיידי. את ה"עונש" בני ישראל ספגו כתיקון, אך מרפא לחלק החולה בנפש - היעדר האמונה, הם קיבלו דווקא מההתבוננות בנחש הנחושת אשר סייע להשיב להם את ההכרה בקב"ה.

"דומה בדומה יירפא"

בדומה לטיפול בו נקט משה רבינו - בהוראת הקב"ה- כדי לעקור מן השורש את משבר האמונה שאליו נקלעו בני ישראל, מוכרת בשנים האחרונות שיטת ההומאופתיה ככלי לריפוי הגוף והנפש. השיטה מטפלת בדרך של "דומה בדומה יירפא", כך שהגורם למחלה - הוא אשר דרכו יתבצע גם הריפוי.

הומאופתיה הינה שיטה בת כ- 200 שנה, מקורה באירופה והיא מתייחסת לאדם כיחידה ויטאלית אחת ושלמה. ההומאופתיה רואה קשר הדוק בין כל חלקי הגוף, הנפש והנשמה, ולכן הטיפול מתמקד באדם ולא בסילוק הסימפטומים בלבד.

הגב' טובי כץ, מטפלת בשיטת ההומאופתיה הקלאסית מסבירה את עקרונות הטיפול:
מאחורי שיטת ההומאופתיה הקלאסית עומד רעיון ההשפעה של אנרגיה. למעשה, שכל, תחושות ורגש אינם מושגים הניתנים לראייה או למגע, ואלו אנרגיות אשר מאפיינות את התנהלות האדם. כאשר אחת, או יותר - מהמערכות הפועלות באדם, חוות משבר בדמות מחלה או כאב, הטיפול הכי טוב עבור הבעיה - הוא דרך אנרגיה ולא בחומר.

הטיפול באנרגיה מתאים לכל אדם את הרמדי (תרופה הומאופתית, ד.מ) האינדיווידואלי המותאם לצרכים האישיותיים שלו. כך, אדם שיבוא לטפל בבעיה מסוימת אשר קיימת באופן שכיח באוכלוסייה, לא יקבל את אותו הטיפול שמתאים לבא בתור אחריו.

כדוגמא - ניתן להביא רמדי של כלנית. אדם שמספר על סימפטומים כמו: חוסר ביטחון, חוסר עמוד שדרה, קנאה וצורך עז בתשומת לב, ניתן להשוואה - לשם טיפול - לפרח הכלנית. התנועה התמידית של הכלנית לפי הרוח מדמה את חוסר היציבות ומכך גם את חוסר הביטחון, יופייה של הכלנית מושך אליה תשומת לב ומדמה קנאה ליחס ולתשומת לב, וכך עובד הטיפול - דומה בדומה יירפא. מפרח הכלנית מכינים תמצית אשר עוברת המרה לאנרגיה ומסייעת בריפוי.

מטרת העל של ההומאופתיה היא להעניק לגוף כוחות ולאפשר לו להתמודד בכוחות עצמו עם הצרכים הנפשיים והפיזיים שלו, עם אפס סיכונים.

טובי מסבירה שאין כל צורך להאמין בשיטת הטיפול כדי להשתמש בה. גם תינוק שמקבל טיפול, מבלי שמבין את צרכיו - נהנה מתוצאות הטיפול. גם מי שבשעת הצורך רגיל לפנות למרפאה השכונתית לצורך טיפול בבעיה רפואית, יכול ורצוי שירגיש חופשי לגשת גם לרפואה ההומאופתית.

היא לא מחייבת אמונה בדרך או היצמדות לכללים מחייבים. "הרפואה הקונבנציונלית קיימת וטוב שכך", אומרת טובי, "אבל כשהאופציות הקונבנציונליות הופכות לבלתי יעילות או מזיקות, כמובן שמומלץ לפנות לרפואה טבעית כמו הומאופתיה אשר מציעה טיפול יעיל, ללא סיכונים או תופעות לוואי".

שיטת הבצל

השיטה מעניקה טיפול מהשורש ולפיכך העבודה היא בשיטת הבצל - יש אדם שלו שתי שכבות ואדם אחר שלו עשר שכבות של קליפה הדורשת קילוף, עד להגעה לשורש, ומשם הדרך לטיפול מיטבי - ברורה ובטוחה.

את ההשראה לעיסוקה, קיבלה טובי מסבתה - הד"ר קוגן, שהייתה רופאת ילדים מוכרת ומוערכת בכפר חב"ד בשנות הממ"ים (שנות השמונים) וטיפלה בין השאר בדרך ההומאופתיה.

האיזון המושלם על פי טובי – זהו טיפול נפשי המאזן את הגורמים בנפש המצריכים יחס מיוחד. החולי הפיזי משקף חלק בנפש המצוי במשבר, ועל כן יש לטפל במחלה הפיזית מבלי להזניח את שורש הבעיה המצוי בנפש.

הגוף כמסייע לאדם

טיפ לקוראים, לא להתנגד לגוף: הבורא "יצר את האדם בחוכמה" וייעד את הגוף לכך שיסייע לאדם ולא יזיק לו. "הקשיבו לו עד כמה שניתן, ואל תתנגדו למסרים שהוא משקף לכם", אומרת טובי. "ככל שלא מתערבים - עד כמה שזה אפשרי - בחומרים כימיים, המערכת החיסונית מתחסנת ומתחזקת".


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.