מערכת COL | יום ד' תמוז ה׳תשע״ז 28.06.2017

מאות בהתוועדות מרוממת לרגל יום ההילולא ג' תמוז בצפת

מאות רבות מתושבי העיר צפת, מכל הקהילות, השתתפו בהתוועדות המרכזית של יום ההילולא של הרבי בצפת, שהתקיימה בליל ג' תמוז ליד שולחנות ערוכים באולמי מרכזי בעיר • ההתוועדות אורגנה על ידי אגודת קרית חב"ד בצפת וניהל והנחה את המעמד השליח הראשי הרב חיים קפלן • לצפיה
מאות בהתוועדות מרוממת לרגל יום ההילולא ג' תמוז בצפת
מאות רבות מתושבי העיר צפת, מכל הקהילות, השתתפו בהתוועדות המרכזית של יום ההילולא של הרבי בצפת, שהתקיימה בליל ג' תמוז ליד שולחנות ערוכים באולמי מרכזי בעיר.

ההתוועדות אורגנה על ידי אגודת קרית חב"ד בצפת וניהל והנחה את המעמד השליח הראשי הרב חיים קפלן.

לאחר תפילת ערבית ברוב עם חזר הרב יעקב חיים יעקובוביץ את אותיות המאמר ואתה תצווה, כנהוג.

בהמשך לדברי הפתיחה של המנחה הרב קפלן, נשא דברים רבה של קהילת צאנז בעיר, הרב דוד זאב רייך, שסיפר על הדברים ששמע מהאדמו"ר הקודם מצאנז על הפלאת עבודתו הקדושה של הרבי ועל הפלא הגדול שלמרות שעברו שנים רבות כל כך מאז ההסתלקות, נמשכות פעולותיו הקדושות, ביתר שאת וביתר עוז.

על המסכים הוקרנה שיחת קודש של הרבי על מעלתו וחשיבותו של יום ההילולא.

רב קהילת חב"ד הרב ביסטריצקי עורר בין הדברים את החשיבות לעסוק במבצעיו הקדושים של הרבי, במיוחד במבצע תפילין, וסיפר בהתרגשות על חגיגת בר מצווה שחגג ליהודי בן 70 כמה ימים קודם לכן במסגרת ביקור חולים שהוא נוהג לערוך בבית הרפואה בצפת.

אורח ההתוועדות, שליח הרבי לאורגוואי הרב אליעזר שם טוב, סיפר סיפורים מרתקים מהשליחות שלו. בין היתר סיפר שכשאר הגיע בפעם הראשונה לאורוגוואי, התנפל עליו יהודי מבוגר בנשיקות באמרו: "השליח של הרבי הוא המזוזה של המדינה. חיכיתי לשלוח הרבה שנים, וכשהגיע צריך לנשק אותו כמו שמנשקים את המזוזוה" ועורר את הציבור להצטרף ולסייע לעבודתם של השלוחים, איש איש במקומו.


רב הקהילה הספרדית ביוהנסבורג, שכיהן בעבר כדיין באזור צפת והגיע לביקור בעיר, הרב יצחק חקק דיבר באריכות על תפקידו של מנהיג ישראל אמיתי כפי שניכר אצל הרבי וציין שנהוג להמתין לרבנים בתפילה ב2 מקומות, האחד ה' א-לקיכם אמת והשני בעושה שלום בסיום תפילת שמונה עשרה, ומרומז בזה כי אלו התכונות הנדרשות מרב ומנהיג בישראל, כפי שניכרו בצורה מפעימה אצל הרבי, אמת ללא פשרות מחד, אך שלום וקירוב לכל יהודי מאידך.

המשיך את ההתוועדות רב המועצה האזורית מבואות החרמון, הרב ישראל רושצקי, שדיבר על כך שעבודת הפצת התורה והחסידות שהתחיל הרבי נעשתה נחלת הכלל, גם הוא מרגיש שליח של הרבי, תוך שהוא מספר ומתרפק בגעגועים עזים על רגעים מיוחדים שזכה לחוות במחיצת הרבי.

סיים את החלק הרשמי של ההתוועדות רבו של הישוב מירון ואתרא קדישא דציון הרשב"י, הרב מאיר שטערן. גם הרב שטערן חלק עם הקהל את התרגשותו מהביקורים אצל הרבי וחיזק אצל המשתתפים את הרגש והידיעה אשר אף כאן עומד ומשמש במרום.

בין לבין ניגן הציבור את הניגונים של הרבי, בליווי המנגן ר' שמעון ביטון, כאשר בצידי האולם יושבים עשרות אנשים הכותבים פ"נים ובקשות ברכה שנלקחו מיד עם סיום ההתוועדות על ידי הרב קפלן שיצא בדרכו לציון הקדוש.

בשלב זה התיישב הקהל להתוועדות ארוכה אל תוך הלילה עם האורח הרב שם טוב.

בין המשתתפים בהתוועדות היו גם הרב משה שמואל ליברמן ראש מוסדות זרע ברך, יו"ר המועצה הדתית ר' בני לגזיאל, ראש ישיבת פרי מגדים, השליח הרב גבריאל מרזל, השליח הרב יהודה פופאק, השליח הרב חיים זילבר, השליח בחצור הרב ניסן מור יוסף, רבנים, אישי ציבור וחברי ההנהלה במוסדות אור מנחם, בית חנה, מכון אלטה וישיבת צעירי השלוחים. סייעו בארגון ההתוועדות הרב חיים זילבר, הרב ירמיהו זלמנוב והרב אברהם בן הרוש.

לפנות בוקר התפזר הקהל לביתו חדור בהכרה והרגשה אמיתית אשר זרעו בחיים והוא בחיים!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.