מערכת COL | יום ב' תמוז ה׳תשע״ז 26.06.2017

נחשף מכתב הרבי ושטרות כסף מלפני 30 שנה • פרסום ראשון

ערב היום הקדוש ג' תמוז התגלה מכתב הרבי שנשלח לפני 30 שנה לר' פתחיה ליפסקר עבור 'גמ"ח שמחות' בנחל'ה שפתח באותה עת, ובו שטרות כסף ובמכתב הרבי הוסיף בכתב ידו הק' "מצורף בזה השתתפותי" • הרב פתחיה ליפסקר מספר לפני שעה קלה ל- COL: "אני מוצא את המכתב הקדוש של הרבי מקופל בתוך המעטפה יחד עם השטרות... וכמעט התעלפתי...." • את המכתב קרא המרא דאתרא הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי בנוכחות חברי הוועד של הגמ"ח • פרסום ראשון ב-COL • לסיפור המלא, וצילומי המכתב והשטרות
נחשף מכתב הרבי ושטרות כסף מלפני 30 שנה • פרסום ראשון
למעלה: המד"א הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי קורא את מכתב הרבי. בצד שמאל: הרב פתחיה ליפסקר. למטה: שטר כסף שצורף למכתב כהשתתפות על ידי הרבי

כתב COL

ערב יום הקדוש ג' תמוז נחשף בנחלת הר חב"ד מכתב של הרבי יחד עם שטרות לצדקה שהיה גנוז 30 שנה בדיוק! וכעת ערב ג' תמוז נחשף המכתב.

את הסיפור הדרמטי סביב המכתב שנחשף כעת מספר הרב פתחיה ליפסקר יו"ר גמ"ח שמחות בנחלת הר חב"ד: "באלול תשמ"ז הרבי שלח אלי מכתב מיוחד עבור גמ"ח שמחות שהקמנו בנחלת הר חב"ד יחד עם 2 שטרות לצדקה שטרות של כסף ישראלי אחד של חמישים שקל ושטר נוסף של שקל. משום מה כמו בסיפור הידוע של הבעש"ט הקדוש המכתב נשכח לגמרי."

"בינתיים, עברתי מספר דירות וגם התגוררתי מספר שנים בחו"ל וכל הדבר נשכח לגמרי. השנה החלטתי לעשות סדר בדברים והנה באורח פלא למרות שהרבה דברים שהיו לי נגנבו אני מוצא את המכתב הקדוש של הרבי מקופל בתוך המעטפה יחד עם השטרות... וכמעט התעלפתי...", מספר הרב ליפסקר בהתרגשות. "הרגשתי שהרבי שולח לי כעת את המכתב עם רמז ברור להגביר את הפעילות של גמ"ח שמחות שזה הוקם בהוראתו הקדושה של הרבי. מיד כינסתי אסיפת הנהלה של גמ"ח שמחות, וסיפרתי בהתרגשות את הסיפור המופלא על המכתב שנשלח מהרבי.

חברי ההנהלה של הגמ"ח הם הרב שמעון זוננפלד, הרב בנימין ברנשטיין, הרב יוסף יצחק יוזביץ, הרב יוסף יצחק וולס והרב שבתי ויינטראוב. הם החליטו לשים פעמיהם למרא דאתרא הגה"ח הרב ירוסלבסקי שקיבלם בסבר פנים יפות, ושם סיפרו לו אודות המכתב והשטרות שהתגלה מהרבי. הרב ליפסקר: "ההחלטה הייתה שהיות והרבי שלח לנו כעת את המכתב עם השטרות חייבים להביא להגדלת הגמ"ח באופן משמעותי ולצרף את הצעירים שהגיעו לנחל'ה בשנים האחרונות ולהגדיל את הסכומים של הגמ"ח.

חברי הגמ"ח רואים במציאת המכתב בערב ג' תמוז, כעידוד מופלא מהרבי להוסיף בפעילות ביתר שאת וביתר עוז, ובימים הקרובים יצאו בקמפיין גדול לצירוף חברים חדשים ויחשפו בפני הציבור את המכתב והשטרות לצדקה.

"הסיפר שנחשף כעת מביא להתעוררות רבה להוסיף בנושא גמילות חסדיםבאופן של איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק", מסכם הרב פתחיה ליפסקר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.