מערכת COL | יום ב' תמוז ה׳תשע״ז 26.06.2017

שרת האוצר: "איסור ברית מילה בנורבגיה לא יקרה במשמרת שלי"

שרת האוצר הנורבגית התחייבה לא לקדם את החוק לאיסור קיום ברית מילה במדינה: "איסור על ברית מילה בנורבגיה לא יקרה במשמרת שלי" • מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ו'איגוד הארגונים היהודיים באירופה', הרב מנחם מרגולין שהוביל את המאבק בהצעת החוק בתגובה: "מברך על דבריה החמים של השרה ג'נסן ועל עמדתה החד משמעית בנושא זה. עלינו לוודא שגם מפלגות אחרות ברחבי אירופה, שאינן נוקטות עמדה חיובית כזו כלפיי היהדות יתיישרו גם הן" • לכתבה המלאה
שרת האוצר:
הרב מרגולין והגר"ב יעקבס בצאתם מהפגישה עם שרת האוצר הנורבגית
יהודי נורבגיה נושמים לרווחה. יו"ר המפלגה הפרוגרסיבית בנורבגיה, סיב ג'נסן, המכהנת גם כשרת האוצר של המדינה, הודיעה היום בפגישה עם משלחת מנהיגים יהודים אירופאים ברשות מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ו'איגוד הארגונים היהודים באירופה', הרב מנחם מרגולין והרב הראשי של הולנד, הג"ר בנימין יעקבס, כי המפלגה ברשותה לא תקדם את הצעת החוק לאיסור קיום ברית מילה במדינה.

השרה ג'נסן התחייבה בפגישה בפניי הרבנים כי: "איסור על ברית מילה בנורבגיה לא יקרה במשמרת שלי". והוסיפה כי: "הצעת החוק לא נמצאת על סדר היום של הממשלה, לא על סדר היום של המפלגה הפרוגרסיבית ולא על סדר היום האישי שלי. אנו בנורבגיה מתנגדים לכל צורה של אנטישמיות ואנחנו תמיד נגן על הקהילה היהודית שלנו, עמה יש לנו מערכת יחסים מצוינת", ציינה השרה ג'נסן.

בסיום הפגישה, הודה הרב מרגולין לשרה ג'נסן על הירתמותה לנושא וציין כי: "אני מברך על דבריה החמים של השרה ג'נסן ועל עמדתה החד משמעית בנושא זה, וחובה עלינו להבטיח את המחויבות הזאת, שכן בלעדיה, מפלגות אחרות ברחבי אירופה, שאינן נוקטות עמדה חיובית כזו כלפיי היהדות יתיישרו גם הן.

הרב הראשי של הולנד, הג"ר בנימין יעקבס ציין בסיום הפגישה כי: "אני לא תמיד אומר את זה, אבל אני שמח שהפגישה הזאת והחששות שלנו היו בזבוז זמן. דבריי השרה היו ברורים ואני סומך עליה ועל המחויבות שלה לפתרון הסוגיה. נראה שהנושא הזה היה סערה בספל תה מפוצצת על ידי התקשורת: משיחה עם גברת ג'נסן ברור לי שהיא מבינה אותנו ואת החששות שיש ליהודים ברחבי אירופה, ושיש לה יחסים מצוינים עם הקהילה המקומית "

לפניי מספר חודשים הודיעה המפלגה הפרוגרסיבית כי בכוונתה ליזום חוק שיאסור על קיום ברית מילה במדינה לבנים מתחת לגיל 16 לאחר שהצעת החוק עברה ברוב גדול באסיפה לאומית שקיימה המפלגה. יוזמי הצעת החוק בנורבגיה טוענים כי ברית מילה מהווה פגיעה מנטאלית ונפשית בילדים ומהווה פגיעה חמורה בזכויות הילד.

מהיוודע הדבר פעל הרב מנחם מרגולין, בשיתוף עם רבנים ומנהיגים יהודים רבים על מנת למנוע את חקיקת החוק, בין היתר על ידי פנייה לשרים בכירים בממשלת נורבגיה ולבכירים במפלגה הפרוגרסיבית בטענה כי איסור על ברית המילה לא יאפשר חיים יהודים בנורבגיה ובאירופה כולה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.