מערכת COL | יום ב' תמוז ה׳תשע״ז 26.06.2017

מה זה רבי? שבת הכנה עם 'החוזר' ר' יואל כהן ● רשמים

השליח הרב יעקב יהודה שוורץ, משלוחי הרבי בשכונות חפציבה בעיר בית שמש ומנהל מרכז להפצת המעיינות 'בית מנחם' חב"ד בעיר, משתף ברשמים משבת הכנה אצל החוזר הנודע הגה"ח ר' יואל כהן שיחי' ● "ור' יואל חוזר שוב ושוב: כל העניין של הרבי זו לא פנטזיה, זו מציאות!" ● בלעדי ל-COL  רשמי התוועדות עם 'החוזר'
מה זה רבי? שבת הכנה עם 'החוזר' ר' יואל כהן ● רשמים
הגה"ח ר' יואל כהן. בתמונה הקטנה: השליח הרב יעקב יהודה שוורץ

הרב יעקב יהודה שוורץ

בארץ מכירים רבים את הרב יואל כהן כמופיע ומתוועד בפני האלפים בבניני האומה באירועים הגדולים של חג הגאולה י"ט בכסלו שמפיק ר' משה שילת ואירועים אחרים.

זכיתי להשתתף בליל שבת בסעודת שבת בביתו של החוזר הנודע של הרבי, הגאון החסיד הרב ר' יואל כהן, זו היית חוויה מדהימה ועילאית.

לסעוד את סעודת השבת עם ר' יואל ביחד עם קהל מצומצם של 40 תמימים זה משהו אישי וקרוב אליך, בשעה 11:30 בלילה רק התחלנו סעודת שבת, ור' יואל רואה אותי עם השטריימל על הראש, הוא מסמן לי להתקרב אליו ומציע שבאם אני רוצה, אוכל להניח את השטריימל על המדף שלא יכביד לי על הראש...

נקודת הדברים ובקצרה שדובר בסעודת שבת:

ר' יואל מביא הסיפור של האר"י ז"ל שנמנם ומלמל באמצע השינה וכשהתעורר משנתו (ומשנתו..) שאלו תלמידו מה גילו לו בעת שישן? אך האר"י לא מסוגל הי' למסור לתלמידו את הגילויים, ונימק שהדבר ייקח לו 60 או 80 שנה להסביר את מה שראה!

ר' יואל עם ההסברה המופלאה נכנס בכל הפרטים ובעצם מעלה דילמה, אם זה ענין של ראיה מה יעזור 70-80 שנה, הרי אי אפשר להסביר דבר שראו עם העיניים במילים? מה שכן, אפשר להסביר נקודה מסוימת מהדבר שראו שהיא בכלל בגדר אחר והיא כטפל לגמרי לדבר שאותו ראו, ונקודה וטיפה זו ניתן להסביר ב-2-3 דקות ואין צורך 70-80 שנה וכך ממשיך לשאול ולתרץ ולהסביר במשך רבע שעה...

ר' יואל ממשיך ואומר למשתתפים: בנוגע לבעל ההילולא שלנו הרבי, אף אחד מכם כאן הרי לא ראה את הרבי, והרי רק שמעתם. אני כן ראיתי, ולראות זה משהו אחר לגמרי!!!

זוהי מהות שונה לחלוטין!!!

ולכן אין לי מה להסביר ומה לספר. ורבי יואל מחייך ואומר אני לא מתכוון להתנשאות עליכם, רק אין לי פשוט מה לומר ולספר...

רבי זו לא פנטזיה!

לספר ולהסביר הרי אין לו, ולכן התחיל להסביר מה זה רבי, 'רבי' ר"ת ראש בני ישראל, והסביר שיש 3 חלוקות בגוף שהם: ראש (מח), לב (מידות), ידיים ורגליים (מעשה) ויש 3 חלוקות בסוגי בני אדם. בעלי שכל, רגש, מעשיים, ומכוונים זה לזה.

ועפ"י רוב נמשכים אנשים קרים בעלי שכל לאיש ורב ור"י מסוים שיודע להסביר ענין עמוק בתורה בנגלה או ענין עמוק במורה נבוכים ובכלל ענינים עמוקים בתורת החסידות, וכך איש רגשי נמשך למנהיג שבעיקר מתמקד בנושא שמחה ואמונה ובטחון, וכך אותו דבר אנשים טכניים מעשיים נמשכים לאנשי פקודות ומנהיגי עולם המעשה...

"החידוש שברבי", אומר ר' יואל, "שכל סוגי היהודים של 3 הדרגות נמשכו לרבי וכולם מצאו אצלו מקום וקשר פנימי", וכאן ר' יואל מוסיף ש"החידוש שהחיבור השפיע עליהם גם לשינוי שיקבלו מהרבי את שאר הדברים שלכתחילה מצד סוג וסגנון המידות והחושים שלהם אינם נמשכים אליהם.

וההסבר לכך הוא, שהשלמות של הרבי מצד נשמה כללית כוללת את הכל ואת כולם ואפילו מעל כולם ולכך יכול לכלול את הכל!"

בהמשך ר' יואל כן סיפר לנו כמה סיפורים מהרבי, סיפורים אישיים שלו עם הרבי שכל סיפור בפני עצמו עולם שלם והוראות בעבודת השם כפי שהוא התוועד עליהם בסעודת שבת.

ונסיים עם סיפור שנתן ר' יואל להמחשה. מספר כך, שכמה שנים אחרי ג' תמוז תשנ"ד, היה  אברך חסידי לא מחב"ד שהגיע כל שבוע ללמוד איתו חסידות והאברך ביקש שהלימוד יחד ישאר בסודיות מוחלטת מכיון שזה יכל להזיק לו למקום פרנסתו.

באחד הפעמים הגיע לביתו של ר' יואל וכולו זועם וכועס, ר' יואל שואל אותו מה קרה? ואותו אברך מספר כולו בכעס ובזעם, על הדרך נכנסתי ל 770 לראשונה בחיי לא האמנתי למראה עיניי!

הייתכן ובבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש אנשים קופצים ורוקדים, ומכל עבר יש הכרזות שונות ולומדים ומתוועדים ובלגן שלם וגם אנשים שלא מתאים להיות בתוך בית כנסת נמצאים ומכבדים אותם וויי וויי ולא מתאים וחייב להיות סדר ומשמעת... הרגיז אותו למה כל אחד מרגיש שם שמותר לו לומר מה שבא לו ובקול...

ר' יואל אומר לנו, "ניסתי להרגיע אותו ולהסביר לו מה זה רבי, לרבי כל יהודי שייך ונמשך אליו, כל האיברים נמשכים לראש ולא משנה מה אותו איש עושה ומה המצב שלו בגשמיות וברוחניות, הבן נמשך לאבא בדיוק איך שהוא", ר' יואל מוסיף בצחות ואומר "מה אתם חושבים שהוא קיבל את זה? אתם יודעים מה הוא ענה אבל, אבל, אבל, כשלא מבינים ואין מה לומר אומרים, אבל"!

ר' יואל חוזר שוב ושוב: כל העניין של הרבי זו לא פנטזיה זו מציאות!

והשעה 1:40 וברכנו ברכת המזון

---

יום הולדת ה-28 שלי חל ביום ו' תמוז. אתם מוזמנים לבוא אפילו מרחוק ולהשתתף בהתוועדות שתתקיים עם הרב מנחם דוברסקין ביום חמישי שבוע זו בשעה 9:00.

ולא נפסיק להודות ולהלל להשם יתברך על הזכות הגדולה להמנות על צבא השלוחים של הרבי ולראות בעיניים את הטל תחיה שנמשך על לומדי החסידות משתתפי השיעורים והתוועדיות אור יקר אור הבעש"ט הק', ובפרט שדרך הפעולה ע"י אהבת השם ואהבת ישראל גם יחד, כדברי הבעש"ט "אימתי קאתי מר? לכשיפוצו מעינותיך חוצה!

יענקי שוורץ – בית שמש

לעת עתה קראון הייטס

ניתן לשלוח שמותם ושם אימם, ובימים אלו אזכירם בל"נ על הציון הקדוש [email protected]





הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.