מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשע״ז 25.06.2017

האם הקעמפים הם כורח המציאות? • מכתב למערכת

מכתב של הורה שהגיע למערכת בשאלת נחיצותם של ה'קעמפים' בשנים האחרונות שהפכו לנורמה ומהווים נטל כלכלי, לעומת הקייטנות הפשוטות והזולות של פעם • למכתב המלא ומה דעתכם? הגיבו במערכת התגובות>>
האם הקעמפים הם כורח המציאות? • מכתב למערכת
(אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. ארכיון COL)

מ', השם המלא שמור במערכת

אשתי ואני עובדים לפרנסתנו במשך השנה. עובדים קשה. כידוע לכולנו, לא קל היום להחזיק משפחה ברוכת ילדים ולשם כך צריך גם לעבוד שעות רבות וגם להחזיק אצבעות בסוף החודש... אבל ב"ה, לא מתלוננים, נושאים בעול והעיקר - רואים נחת מהילדים על פי רוב.

מידה זו של נשיאה בעול היא ירושה מההורים. גם הם גידלו משפחה ברוכה בלעה"ר וגם הם נשאו בעול הקשה.

אלא, שבעתות משבר קשים, היו מעודדים זה את זו: עוד מעט, חודש חודשיים שלוש - יגיע החופש, ננוח, נצא להתאוורר שבוע שבועיים ונאגור כוחות חדשים טרם תחילת השנה.

ימי החופש מתקרבים. עד לפני כמה שנים, גם אנו כהורינו, מקבלים דמי ביגוד והבראה ממקומות העבודה, שילמנו קייטנות לילדים, יצאנו גם אנו לנופש מרגיע ומעורר ועוד נשארו 'כמה שקלים' לספרי הלימוד הבאים בסוף החופש.

אך בשנים האחרונות יש משהו חדש. קעמפים!!! ההוצאות שהיו עד עתה אינם מספקות. החליט מי שהחליט - מה שטוב לאמריקאים עם החופש הארוך מתאים לנו עם החופש הקצר... לדוגמא: נניח שהקעמפ עולה 'רק' 1800 ₪ לילד. ומה עם ההוצאות הנלוות?

על הסכום הבסיסי הנ"ל יש להוסיף: השלמות ביגוד וציוד + הוצאות נלוות של דמי כיס ויום הורים = 2500 מינימום לילד. תנסו לא לשלוח ילד לקעמפ - כל הכיתה הולכים! 'למה רק אני אשאר?' אומר הילד, ובצדק. וכך עם שלשה ילדים בקעמפ = הוצאה של 7500 ש"ח. פלוס קייטנות בסבבים שונים כי אי אפשר להישאר לבד בבית הגענו לעשרת אלפים ש"ח עוד לפני הוצאות ספרי הלימוד...

ומי חולם בכלל על נופש להורים?? דמי ההבראה הם עבור הילדים היקרים שלנו ואנו נותרים בבית ללקק הפצעים...

וזאת עוד מבלי לדבר על העובדה שהקעמפים – עם העובדה שחופשת הבנים קצרה – לקחו את השעות היפות של בילוי עם המשפחה וזמן איכות קצת בבית, כשכל השנה יש מחזוריות קבועה של לימודים. ומבלי לדבר על התשדורת שהילד מקבל שהוריו מוציאים סכום עתק ללא פרופורציות על עשרה ימים של קעמפ.

למען ה', הילדים בדור הקודם גדלו פחות חסידיים ללא קעמפים?? העובדה שזה הפך ל'נורמה' גורמת לרוב ההורים לחיות למעלה מיכולתם ולהסתחרר בהמשך עבודות מזדמנות בחופש כדי להשלים את פער ההוצאות. קייטנה זה יפה, מבורך ומספק לארץ קטנה וחופש קצר כמו שלנו. אנא! מישהו שם בארגוני הקעמפים השועטים בפרסומות שייתן הדעת על כל אלו.

חותם בלב כואב - תושב כפר חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.