מערכת COL | יום כ"ט סיון ה׳תשע״ז 23.06.2017

אָנוּ בָנֶיךָ, וְאַתָּה אָבִינוּ • אברהם קנלסקי

ר' אברהם קנלסקי שהה ב'שבת הכנה' בכפר חב"ד, ו'הציץ' לפאנל הראשון 'הכתיבה לרבי – בעבר ובהווה' • את רשמיו הוא כותב במאמר מיוחד לקראת ג' תמוז, וגם: מהוראותיו של הרבי נשיא דורנו ליום ההילולא • למאמר המלא
אָנוּ בָנֶיךָ, וְאַתָּה אָבִינוּ • אברהם קנלסקי


אברהם קנלסקי


ערב שבת פרשת שלח
דעם רבי'נס קינדער התקבצו בכפר חב"ד לשבת הכנה ל ג' תמוז

בהשגחה פרטית שהיתי בכפר ושמתי פעמי לפאנל הראשון: "הכתיבה לרבי".

אציין, שסביבי ישבו בחורים תמימים, אך קבוצה של בחורים שבאו מישיבות חסידיות  צדה את עיניי כשהם ישובים יחד עם התמימים ומאזינים בקשב רב.

ב'שיכונים' בכפר,  פגשתי אותם השכם בבוקרו של יום השבת אומרים תהילים.

במחשבתי, הבנתי שה 'יפוצו מעניותך חוצה'  מתחזק מיום ליום וכרגע מה שנותר זה ה 'קאתי מר'...

מהוראותיו של הרבי נשיא דורנו ליום ההילולא:
"
יקרא כל אחד פ"נ (כמובן בחגירת אבנט). אלו שזכו להכנס ליחידות, או עכ"פ לראות את פני כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ - יצייר עצמו, בעת קריאת הפ"נ, כאלו עומד לפניו. להניח הפ"נ אח"כ בין דפי מאמר, קונטרס וכו' של תורת כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ. ולשלחו (אם באפשרי בו ביום) על מנת לקראותו על ציון שלו".

בשורות הבאת אשתדל לפי מיטב הבנתי ללמוד יחד אתכם את דברי קודשו של הרבי למעשה בפועל וביום יום לא רק בזמנים מיוחדים אלא תמידיים כסדרם. 

 יקרא כל אחד פ"נ (כמובן בחגירת אבנט). -  היות והמכתב ממוען אל אנ"ש, תלמידי התמימים, אל המקושרים או השייכים גם תמימים וגם מקושרים וגם שייכים צריכים גרטל (אבנט)

יצייר עצמו, בעת קריאת הפ"נ, כאלו עומד לפניו – (רק מלחשוב על הרגע עומד לפניו) רעד עובר הדמעות נגררות במה זכינו לעמוד לפניו שוב והאם אנו ראויים לעמוד לפניו האם עשינו את ההכונות הנדרשות במחשבה דיבור ומעשה ל ...
אך הרבי מכיר אותנו יותר טוב ממה שאנחנו מכירים את עצמו ולמרות זאת הוא רוצה שנעמוד לפניו

להניח הפ"נ אח"כ בין דפי מאמר, קונטרס וכו' ככל שנתעמק פחות מה הרבי צריך לעשות ואיך הוא יענה לנו וימשיך את הברכות לכל המצטרך לנו חשוב יותר לקיים את רצונו הק' בלי פשעטלך אלא להניח ובוודאי הרבי ידאג למלא את משאלות לבנו לטובה וועט דער רבי געפינען א וועג ווי עם צו ענטפערן [=הרבי ימצא את הדרך להשיב]

ולשלחו (אם באפשרי בו ביום) על מנת לקראותו על ציון שלו – כיום הדרך לשלוח היא פשוטה: מייל, פקס וכו' בקבלת עול הנדרשת לכתוב לקראו להניח ולשלוח.

ולמעשה בפעל –  מידי יום ו' כותב אני לרבי את הקוראות אותי. אך ביום ו' אחד, מריבוי הטרדות לא כתבתי ובבואי לבית הכנסת ראיתי אגרות קודש חלק י' ופתחתי ע"מ לקרוא אגרת, ולתדהמתי היא נפתחה במכתב נ"א שבט תשט"ו:
"בודאי נתפרסמו בתוככי התמימים וגם אנ"ש דברי כ"ק מו"ח אדמו"ר בעל ההילולא, בהנוגע צו "צער חסידים", וביאר את דבריו, שישנם כאלו שבאים בכתובים רק, ר"ל, כאשר אירע איזה צער ועגמ"נ ח"ו, עכ"ל. ותמי' שכנראה גם הוא רצונו להכנס בסוג זה. ובמילא כשרצו שיודיע ע"ד קביעות שיעור - לא הי' כביכול אופן אחר אלא שיהי' ענין של עגמ"נ, ר"ל, ובמילא שולח מכתב ובמילא ג"כ מודיע ע"ד שיעורים. והרי טוב טוב הי' לכל הצדדים, אם היו אנ"ש מתרגלים לכתוב ולהודיע על כל ענין של שמחה, ובמילא הי' הרגל נעשה טבע, שגם בדרכי הטבע יהי' נרגש שינוי בכיוון זה, שתתרבה השמחה בעניניהם....  ויה"ר שיהי' שליח טוב להחדיר מנהג זה הטוב, לא רק בהנוגע לעצמו אלא לכל סביבתו... "

ממכתב זה למדתי עד כמה לרבי חשוב שנכתוב ומה שיותר.

בעמדנו בערב שבת לפני יום ההילולא נתחזק בכתיבה לרבי ובקיום הוראותיו, בלימוד החת"ת והרמב"ם ומבצעיו הקדושים
ונזכור  אודות אהבת כל ישראל שלו.

מיר זענען דיינע, דיינע קינדער.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.