מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תשע״ז 20.06.2017

במעמד היסטורי: כיכר גוש קטיף נחנכה בירושלים

היסטוריה בירושלים: נחנך כיכר גוש קטיף ברחבת מוזיאון גוש קטיף בהשתתפות ראשי המוזיאון, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ראש העיר ניר ברקת, שרים וחברי כנסת • ברקת אמר בטקס כי "קריאת ככר על שם גוש קטיף במרכזה של ירושלים כפי שעשינו היום - היא אות ברורה לכך שדבר כזה לא יקרה שנית" • לסיפור המלא
במעמד היסטורי: כיכר גוש קטיף נחנכה בירושלים
בירושלים נחנכה כיכר גוש קטיף ברחבת מוזיאון גוש קטיף בהשתתפות יו"ר הכנסת מר יולי אדלשטיין, ראש העיר מר ניר ברקת וכל ראשי המועצות של חוף עזה בעבר, שרים וחברי כנסת.

האירוע נפתח בברכת ראש הממשלה נתניהו לבאי האירוע "כעם הזיכרון, מוטלת עלינו החובה להנציח את סיפור גוש קטיף למען הדורות הבאים. הפרחת השממה, העוצמות הרוחניות, מסירות הנפש ואהבת ישראל של אנשי הגוש יוסיפו להיות חקוקים בדברי ימי עמנו. אני מברך על חנוכת כיכר גוש קטיף בטבורה של בירתנו ירושלים ואני מחזק את ידי כולכם בהוקרה עמוקה".

יו"ר הכנסת מר יולי אדלשטיין אמר שעקירת גוש קטיף הייתה טעות וצריך לומר את הדברים בקול גדול כדי שלא יחזרו על הטעות. מר צבי הנדל מי שכיהן ראש המועצה בגוש קטיף ייצג את תושבי גוש קטיף והודה בחום לעיריית ירושלים שבחרה להנציח את גוש קטיף ברחבת המוזיאון שלא נותן לנושא גוש קטיף לרדת מסדר היום.

ראש העיר ירושלים מר ניר ברקת אמר שעיריית ירושלים החליטה פה אחד על הקמת הכיכר ברחבת מוזיאון גוש קטיף כדי שזה יהיה תמרור אזהרה לעתיד לא לחזור שוב על עקירת יישובים. המסר של הקמת הכיכר הוא ברור: פינוי יישובים לא יחזור על עצמו.

יו"ר וועדת השמות יעל ענתבי שיזמה את קריאת הכיכר אמרה שזהו יום היסטורי לירושלים. ההחלטה התקבלה פה אחד מימין ומשמאל וזה מראה על הזדהות הציבור עם גוש קטיף. קריאת הכיכר היא במטרה ברורה למנוע את הפינוי הבא".

בסיום הטקס הסיר ראש העיר ויו"ר הכנסת את הלוט מעל כיכר גוש קטיף. את האירוע הנחה האחראי על הטקסים מטעם עיריית ירושלים ארז שני.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.