מערכת COL | יום כ"ג סיון ה׳תשע״ז 17.06.2017

בפיגוע משולב: נרצחה הדס מלכא הי"ד

לאחר כניסת שבת התרחש פיגוע משולב ליד שער שכם: שני מחבלים חמושים ניסו לפגוע בשוטרים שהגיבו באש וניטרלו את המחבלים • מחבל נוסף דקר את השוטרת הדס מלכא הי"ד • ראש הממשלה נתניהו הנחה לבחון את הפיכת הרחבה בשער שכם, שהייתה למוקד פיגועים, לשטח סטרילי • דיווח מלא
בפיגוע משולב: נרצחה הדס מלכא הי
(זירת פיגוע בירושלים. צילום ארכיון)

ערוץ 7

בבית העלמין באשדוד תתקיים אחר חצות הלווייתה של רס"ר הדס מלכא, בת 23 מגבעת עזר, שנרצחה בליל שבת בפיגוע המשולב באזור שער שכם בירושלים שאותו ביצעו שלושה מחבלים.

בתום תחקיר של המשטרה שנערך אחרי הפיגוע, נמסר כי הלוחמים שהוצבו בשער שכם, במסגרת היערכות המשטרה, שמעו קולות ירי ודיווחים בדבר פיגוע במערת צדקיהו הסמוכה לשער שכם. מיד אחרי קבלת הדיווחים הראשוניים, ריכז מפקד הכוח את לוחמיו, וביניהם הדס הי"ד, במטרה לנוע למקום הפיגוע.

בשלב זה, הגיח מחבל מאחוריה ודקר אותה מספר פעמים עד שנורה ונוטרל על ידי הלוחמים שהיו עימה.

הדס, שנאבקה בנחישות במחבל, פונתה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותה מאוחר יותר.

שוטר נוסף נפצע באורח קל ופונה לביה"ח הדסה עין כרם, שני פצועים מקומיים שנפגעו מהירי פונו במצב בינוני לביה"ח שערי צדק. בנוסף, אישה אחת לקתה בחרדה ופונתה אף היא מהמקום.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, אמר: "אנו עדים לפיגוע משולב עם שלושה מחבלים בשתי זירות שונות עם מרווח של כמאה מטרים ביניהן. בזירה אחת, מול מערת צדקיהו, מגיחים שני מחבלים, אחד עם נשק אוטומט והשני עם סכין, מנסים לפגוע בשוטרים שמגיבים בירי. השוטרים ניטרלו אותם וחיסלו אותם במקום. בזירה ליד, בשער שכם, מחבל נוסף דקר שוטרת שהייתה במשמרת, פגע בה אנושות. המחבל נורה על ידי שאר השוטרים בזירה. שלושת המחבלים חוסלו.
"ישנם מספר פצועים נוספים, מקומיים שנפגעו מהירי, גם הם צפונים בבתי החולים ואנחנו בודקים אם יש להם קשר לאירוע. כמו כן שוטר נוסף נפצע קל", הוסיף ניצב הלוי, "אנחנו מדברים על זירה גדולה מאוד בהיקפים, שלושה מחבלים שמבצעים פיגוע במקביל כמעט, בשעות יחסית רגועות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח הערב (מוצאי שבת) תנחומים למשפחתה של מלכא. בהודעה שפרסם דרש נתניהו מהרשות הפלסטינית לגנות את הפיגוע. "אני מצפה שכך יעשו גם מדינות העולם", אמר נתניהו. בנוסף, הנחה ראש הממשלה לבחון את הפיכת הרחבה בשער שכם, שהייתה למוקד פיגועים, לשטח סטרילי בהמשך להערכת מצב שקיים אמש עם ראשי מערכת הביטחון.

שר הביטחון אביגדור ליברמן פרסם גם הוא הודעה: "הדס מלכא לחמה בנחישות ובגבורה במחבל והיא מהווה אות ומופת לכולנו. סיפור חייה הקצרים ורצונה לתרום כמה שיותר הם תוצאה של חינוך וערכים שספגה. תנחומיי למשפחתה של הדס".

ליברמן אמר גם כי "בטרור הפלסטיני האכזרי ובהסתה חסרת המעצורים שמזינה אותו, נמשיך להילחם בכל העוצמה, ונרדוף את המבצעים והשולחים בכל מקום. השתיקה הרועמת של הרשות הפלסטינית, המסרבת לגנות טרור, ובמקביל הודעת פתח שאבו מאזן עומד בראשה, שישראל רצחה אתמול שלושה חפים מפשע, מוכיחות שאין פרטנר בצד השני".

רס"ר הדס מלכא הי"ד, בת 23 וחצי מהישוב עזר שמדרום לאשדוד, שירתה במשמר הגבול. הדס הותירה אחריה הורים, 2 אחים ו-3 אחיות.






הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.