מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשע״ז 15.06.2017

תרגיל מסובך: כוחות החירום תרגלו רעידת אדמה

כלל גופי החירום בישראל השתתפו בתרגיל שדימה רעידת אדמה שכביכול התרחשה בישראל והביאה עמה גלי צונאמי • התרחישים שתורגלו- קריסת מבנים, נפגעים רבים בחופים בכל חלקי הארץ, חילוץ מתוך הריסות וטיפול בפצועים תוך יצירת קשר עם משפחותיהם • רעידת אדמה 2017
תרגיל מסובך: כוחות החירום תרגלו רעידת אדמה
בתחילת השבוע החל תרגיל "רעידת אדמה 2017" המדמה תרחיש קיצון של רעידת אדמה חזקה ברחבי הארץ, בו תורגלו כוחות ההצלה והביטחון. שיא התרגיל נערך אתמול (רביעי) בהשתתפות כלל גופי החירום בארץ, רשות חירום לאומית, משטרת ישראל, פיקוד העורף, מד"א, זק"א ועוד.

"בשעות הבוקר התרחשה רעידת אדמה עוצמתית שגרמה לצונאמי בחוף פולג בנתניה" סיפר רועי סולומון, מפקד התרגיל מטעם ארגון זק"א באזור שרון. במהלך הסריקות אחר נפגעים, נמצאו על החוף עשרה בני אדם ללא רוח חיים. אנשי פיקוד העורף, משטרת ישראל ועיריית נתניה ביצעו הערכת מצב על מנת להביא לזיהוי הגופות ואיתור בני משפחותיהם במהירות האפשרית".

גופות ההרוגים הוצאו מהחוף על ידי מתנדבי זק"א עם רכבי 4x4 ורנג'ר של זק"א. יחד עם מחלקת זיהוי פלילי של משטרת מרחב שרון, החלו מתנדבי זק"א בתהליך זיהוי ואיסוף הגופות והממצאים.

במקביל, נערך גם במושב בית זית שבאזור ירושלים תרגיל ענק בהשתתפות מאות אנשי כוחות הרפואה והביטחון. התרגיל דימה רעידת אדמה בשכונת קרית יובל בבירה, כאשר מוקד הרעש בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר היה בים המלח.

מאות המשתתפים בתרגיל דימו קריסה של מספר מבני מגורים בשכונת קרית יובל בבירה כאשר בהם אזרחים. "מרחב מוריה תירגל קריסת מבנים בשכונת קרית יובל עם מאות נפגעים ועשרות הרוגים, כוחות הביטחון הגיעו בשלב הראשוני לטיפול בנפגעים" מספר בנצי אוירינג מפקד זק"א ירושלים, "בהמשך הגענו יחד עם אנשי פיקוד העורף וחילצנו פצועים והרוגים מתוך ההריסות, וסייענו למז"פ (זיהוי פלילי) בזיהוי ההרוגים".

מפקד משטרת מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי וראש העיר ניר ברקת הגיעו אף הם לאזור התרגיל על מנת להתרשם מפעילות המשתתפים.

חיים ויינגרטן, קצין המבצעים של ארגון זק"א אמר בסיום התרגיל כי: "החפ"ק האחוד שהוקם, בו ישבו נציגים של כלל גופי החירום, כאשר כולם מדברים באותה שפה - הייתה בהחלט מרשימה ונראה כי במקרה של רעידת אדמה שתתרחש חס ושלום, נוכל לעמוד ביעדים שיוצבו בפני ארגון זק"א - 'להציל את מי שניתן להציל ולכבד את מי שנשאר כבר רק לכבד'".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.