מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשע״ז 15.06.2017

השופט החליט: עונש קל לתוקפי הרב הבלין

הנאשמים בהתנכלות לרב משה הבלין בקרית גת, על רקע הסכם חב"ד וצה"ל, יצאו בעונש קל. כזכור, הנאשמים הגיעו להסדר טיעון, לפיו תוקן כתב האישום אך לא הוסכם על עונש מוגדר • השופט החליט להקל מאוד עימם והטיל עליהם מאסר על תנאי בלבד ללא עבודות שירות • לסיפור המלא
השופט החליט: עונש קל לתוקפי הרב הבלין
בחרדי חרדים

הנאשמים בהתנכלות לרב משה הבלין בקרית גת, על רקע הסכם חב"ד וצה"ל, יצאו בעונש קל. כזכור, הנאשמים הגיעו להסדר טיעון, לפיו תוקן כתב האישום אך לא הוסכם על עונש מוגדר, השופט החליט להקל מאוד עימם והטיל עליהם מאסר על תנאי בלבד ללא עבודות שירות - בניגוד לעמדת הפרקליטות.

במסגרת הסדר הטיעון, הנאשמים הודו בכתב אישום מתוקן, בעבירות של התקהלות אסורה, השגת גבול ופגיעה בפרטיות - אולם זוכו מעבירות של תקיפה, איומים, העלבת עובד ציבור, קשירת קשר לפשע ולעוון וכן הפרעה לשוטר.

על הנאשם המרכזי שלמה זלמן ויספיש (30), השופט חיים נחמיאס מבית משפט השלום באשקלון הסתפק בימי מעצרו, שלושה חודשים ו-20 ימים, והטיל עליו מאסר על תנאי של חצי שנה באם יעבור שוב על אותן עבירות בשלוש השנים הקרובות.

על השניים האחרים, יהודה לייב זילברברג (29) ומנחם מנדל ראובן טעפ (27) השופט הטיל ארבעה חודשי מאסר על תנאי במידה ויעברו שוב על אותן עבירות בשלוש השנים הבאות. על כל השלושה, הוטלו גם התחייבויות כספיות במידה ויעברו שוב על העבירות.

בפרקליטות מחוז דרום שבקשתם לריצוי מאסר בפועל לא מולאה, אומרים כי ילמדו את גזר הדין, "נשקול את צעדינו, האם לערער או לא".

לאחר גזר הדין, השופט נחמיאס אמר כי התלבט אם אין מקום לקנוס הנאשמים בקנס כספי ובפיצויים להרב משה הבלין ורעייתו. "התלבטתי, שכן מצד אחד ראוי היה לעשות כן, רכיב קנס משמעותי הוא ומכה בכיסו של הנאשם - ואולם במקרה דנן בהתחשב בעובדה שהמדובר בנאשמים בעלי משפחות, שאינם עובדים ומתפרנסים למעשה מלימודיהם בכוללים, סברתי שאין לפגוע בזו הפעם בעקיפין בבני ביתם ובני משפחותיהם שלא חטאו ולא פשעו, הוא הדין לגבי סכום הפיצוי".

השופט הוסיף שאין לו ספק שהרב הבלין ורעייתו נפגעו מהתנהגותם של הנאשמים כלפיהם, "יחד עם זאת, לא נטען בפני בצורה ברורה שיעור הפיצויים הראוי להיפסק במקרה דנן לטובתם, גם בראי דברים שנטענו בתיק זה, אני מחליט להימנע מלחייב הנאשמים בפיצויים למתלונן ולאשתו במסגרת התיק הפלילי, דבר שכמובן איננו גורע מהמתלונן ורעייתו להגיש נגדם תביעת פיצויים ונזיקין, אם ימצאו לנכון לעשות כן ולתבוע מהם את כל הפיצוי עבור הנזקים הישירים והעקיפים שלטענתם גרמו להם". 

עורך הדין רפאל שטוב, שייצג את שלושת הנאשמים הביע את שביעות רצונו מגזר הדין ואמר כי "בסופו של דבר הגענו להסדר טיעון במסגרתו עיקרו את הסעיפים החמורים מכתב האישום לאחר שלא נמצאו ראיות לכך - אף אחד לא פגע ולא תקף - ולכן בית המשפט ירד מכל העניין של מאסר או עבודות שירות. יחד עם זאת, מאחר והתקיימו עבירות של התקהלות, עבירות קלות יחסית, קיבלו מאסר על תנאי בלבד".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.