מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשע״ז 14.06.2017

מים סוף למתן תורה – תשע"ז

כך זכתה קבוצה אילתית לקבל את התורה בבית חיינו: קבוצה של מקורבים מהעיר אילת, אנ״ש ובעלי תשובה יצאה לחצרות קדשינו לחג השבועות, כשבדרכם, עצרו לביקור במוסקבה • סיקור, תמונות
מים סוף למתן תורה – תשע

יומן מאת א' המשתתפים

אי שם בערבה על חופי הים האדום, ממוקמת העיר אילת שהפכה לבירת הנופש של ישראל המושכת אליה מיליוני תיירים בשנה. מטבעה רוכשת העיר פעילות סביב שעות היממה, וכמו מזמין לגלות בה פוטנציאל רוחני כמנוף להפצת המעיינות.

שלוחי הרבי שזיהו זאת, החליטו להקים ישיבת תומכי תמימים במקום, במטרה למשוך למקום צעירים רבים שעוברים באזור. הישיבה מתאפיינת בשיעורי תורה ותפילות באווירה מיוחדת, תוך שימת לב למתפללים העושים את צעדיהם הראשונים ביהדות, יציאות לחוויות גשמיות ורוחניות בחיק הטבע ועוד. תלמידי הישיבה נוטלים חלק פעיל בהפצת המעיינות ברחבי העיר ובסביבתה ונותנים רוח גבית רחבה לפעילות בית חב"ד המקומי, הכוללת ביקורי בית לבעלי העסקים, מבצעים יומיים לבעלי החנויות.

מי שיכנס סתם כך ביום חול, לא יוכל שלא להתפעל מהמחזה המרשים, של עשרות הצעירים שנכנסים בהמוניהם להיכל הישיבה, כשהם משוועים לחיבוק חם, ולימוד איכותי בסגנון אילתי מיוחד על כוס קפה מהביל. ההתוועדויות עם טובי המשפיעים, ומערך השיעורים הייחודיים של ילדי אילת הפכו לסמל של ישיבת חב"ד, שגיבשה לה קהילה של ממש.

בשנה זו חלה מהפכה של ממש בקרב קהילת הישיבה. לראשונה בהיסטוריה, החליטו התמימים השלוחים בישיבה שלא די בפעילות השגרתית, אלא יש להביא את חברי הקהילה אל המלך בעצמו. וכך החלה להתגבש קבוצה של מקורבים, אנ״ש ובעלי תשובה, אליהם הצטרף ילד שהוריו השכילו להבין שהמקום הראוי ביותר לחגוג לו את בר המצווה שלו הינו אצל הרבי, שזכה אף לעלות לתורה אצל הרבי כשהתרגשותו לא ידעה גבולות.

וכך יצאה הקבוצה לרגל חג השבועות לחצרות קודשנו ל770 בית חיינו, תוך הבנה שאת התורה מקבלים אצל נשיא הדור ומנהיגו, לו הובטח מאת ה' במתן תורה "וגם בך יאמינו לעולם".

חדורי אמונה יצאו חברי הקבוצה במוצאי שבת ג' סיון, כשפניהם מועדות אל 770 – "תל פיות". בדרכם עצרו במוסקבה אצל הרב בערל לאזאר, שקיבל את פניהם בחום, ואף נהנו מסיור מרתק בהדרכתו של הרב יעקב פרידמן בסגנון התוועדותי כחלק מההכנה לנסיעה לרבי.

השוהים בית חיינו שהורגלו לראות אורחים מכל גווני הקשת, יכלו להבחין כבר מהיום הראשון לבואם של האילתיים, שהגיעה קבוצה יוצאת דופן ומיוחדת במינה.

באירגון השלוחים הפעילים קיבלו חברי הקבוצה תנאים משופרים במיוחד - בגשמיות וכמובן ברוחניות, תפילות עם הרבי, לימוד בחוברות לימוד שיצאו במיוחד לנסיעה הקבוצתית, ארוחות מיוחדות, שיעורים והתוועדויות, נסיעה לאוהל הקדוש, כשבשיאם - ההתוועדות העוצמתית של הרבי במוצאי חג השבועות.

ביקורם של הקבוצה מאילת הותירה רושם כה עמוק על באי 770 ותושבי שכונת המלך, עד כדי כך שבשיאן של אחת ההתוועדויות הפעילות, בשעות הקטנות של הלילה החליט המתוועד הראשי להביא לכמה מהקבוצה דולרים של הרבי.

בשבת פרשת נשא, התוועדו חברי הקבוצה, עם רב העיר אילת ויו"ר המוסדות הרב יוסף העכט עד שעות הצהריים המאוחרות, כשכל 770 נהר לכיוון ההתוועדות הסוחפת.

ערב לפני החזרה לארץ, התוועדו השלוחים עם חברי הקבוצה בבית חב"ד בפלטבוש, בהתוועדות חגיגית לכבוד ימי התשלומין של חג השבועות, עם בשרים על האש, והכל בשפע וביד רחבה.

וכך נחתם ביקורם של חברי הקבוצה מאילת בבית חיינו, אשר הותירה בקרבם רושם עז והשפיעה עמוקות על פועלם במשך השנה כולה, שללא ספק - העיר אילת עוד תרגיש היטב את העוצמות שקיבלו שם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.