מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תשע״ז 11.06.2017

נסיעת מבחן – קיה סורנטו

SUV לשבעה נוסעים? בישראל אין יותר מידי אופציות. אחד מהם הוא הסורנטו של קיה, שמגיע בשלש רמות גימור ושני מנועים. לקחנו את גירסת הפרימיום לנסיעת מבחן. מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב שלנו
נסיעת מבחן – קיה סורנטו
ב"ה
חלפו שנתיים מאז בחנו את הסורנטו במדור. מאז הוא הוחלף ושודרג והמחיר נותר כמעט כפי שהיה, 200.000 ש"ח לגירסה הבסיסית ו-275.000 ₪ לגירסת הפרמיום, שם כבר תקבלו את מנוע הדיזל החזק יותר, הנעה כפולה ויותר איבזור.

עיצובית עשו בקיה עבודה מצוינת, הוא מרשים הרבה יותר מהדגם הקודם וברמת האיבזור הגבוהה (פרמיום) שאותה קיבלנו, הוא בהחלט מצדיק את מחירו.

פתיחת הדלת מגלה תא נוסעים מסודר ופשוט, הנדסת אנוש מצוינת, מושבי עור חשמליים (אבל שחורים...). רמת האיבזור מצוינת אבל התא לא מספק תחושה עשירה כמצופה.

הסגנון מזכיר קצת אמריקה. המושב נח והמרחבים לכל כיוון מעולים, תאים רבים באיזור הנהג, גג פנורמי כפול שמכניס המון אור ואווירה, בקרת אקלים מעולה לשלשת השורות, תאורה אישית מסוג לד ועוד אביזרים מפנקים. היינו שמחים לקבל בלם יד חשמלי, אוורור למושבים הקדמיים ומערכת מולטימדיה מקורית.

שנת הצגת הדגם (2014) מורגשת ולא תמצאו כאן בטיחות אקטיבית כמו בספורטז' ובנירו.
השורה השנייה מרווחת מאד, יש פתחי מיזוג והרצפה השטוחה מאפשרת לשלש נוסעים לשבת ברווח.
הכניסה לשורה השלישית קצת מסורבלת ללא היתרונות שיש במיניוואן, אך המושבים בסדר גמור ושאפו על פתחי המיזוג הנוספים. תא המטען קטן מאד שכל המושבים פתוחים.

מנוע הדיזל הקטן יחסית (2.200 סמ"ק - 200 כ"ס) מושך בהצלחה את הג'מוס עם כל כבודתו. בנסיעה רגועה תקבלו גם צריכת דלק נאה.

לסורנטו פרמיום הנעה כפולה והיא לא תתאים לשטחים טכנים מאתגרים. מצד שני הופתענו, למרות מרווח הגחון הצנוע (18) הצלחנו לצלוח איתו את המסלול שעשינו רק לפני כחודשיים עם הרקסטון. ברור שהכל נעשה בהרבה יותר זהירות ובמקומות בו הרקסטון נכנס ללא התלבטות, העדפנו לעשות מעקף, אבל הדרך בו צלח הסורנטו את השטח הרשימה מאד מבלי לשלם את מחיר הנסיעה הקשה על הכביש, שמאפיינת רכבי שטח אמיתיים.

סיכום: הסורנטו הוא אחד העסקאות המעניינות בשוק. הוא מאפשר חווית שטח ללא הפשרות שמתלוות לרכב שטח, הוא מאובזר בנדיבות, העיצוב שלו מרשים ויוקרתי, צריכת הדלק מצוינת לרכב בגודל כזה והוא גם משנע שבעה נוסעים... המתחרים שלו מגיעים בעיקר בגרמניה ומחירם הוא יותר מכפול. היחיד שהוא בר השוואה לסורנטו הוא הפורד אקספלורר שמחירו יקר יותר וצריכת הדלק גבוהה יותר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.