מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשע״ז 06.06.2017

י"ב סיון, לא רק "מתן תורה" • הרב אלי וולף

"במהירות שיא גמעתי את מספר המטרים שבין מערב למזרח, והתברר לי שלפני זמן קצר הרבי ירד במפתיע אל הזאל, נטל את ידיו, וכעת הוא החל לומר שיחה" • י"ב סיון, סיום ימי התשלומין של מתן תורה, אלו גם סיום ימי התשלומין של קבלת התורה. גם אם לא קיבלנו את התורה, למרות שהיה מתן תורה עם קולות וברקים, היום ניתן להשלים את קבלתה • הרב אלי וולף בטור מיוחד •  למאמר המלא
י
צילום: באדיבות חברת המדיה החב"דית, jem

התאריך י"ב בסיוון מזכיר לי את אותו י"ב סיון של שנת תנש"א, את שעת בין-הערביים של אותה שבת, שבת פרשת נשא, י"ב בסיון.

ההתוועדות הקבועה של הרבי הסתיימה בשעת צהריים, הרבי התפלל מנחה יחד עם הציבור, למד לאחר מכן פרקי אבות ועלה לחדרו הק'.

הפעם הבאה שהרבי יירד ל'זאל', כך היינו בטוחים, תהיה לקראת תפלת ערבית של מוצאי שבת קודש, כך שכל אחד פנה לדרכו, לסעודת השבת, ל'חזרה', ולשאר דברים חיוביים.

בשעת אחר הצהריים מאוחרת חזרתי ל-770, ונכנסתי בדלת האחורית, ליד כותל המערב של ה'זאל'. עמדתי שם ושוחחתי עם חבר או שניים. בזווית העין הבחנתי שישנה תכונה מסויימת בכותל המזרח, ליד מקומו של הרבי.

לא ייחסתי לזה משמעות רבה והמשכתי בשיחת-רעים. בדרך כלל בשעה זו, בקיר המזרח, התקיימה 'חזרה' באנגלית על ההתוועדות לאלו המגיעים להתפלל מנחה ואינם דוברים אידיש, כך ששיערתי שזו התכונה שרוחשת שם.

אבל רגע אחרי זה הדבר הציק לי, ה'חזרה' היתה מתקיימת בצידו השמאלי של ארון הקודש, ואילו כאן - התכונה היא מצד ימין, בסמוך לבימתו של הרבי. מה הולך שם?!

התקדמתי, ונדהמתי. ראיתי את הרבי יושב על בימת התפילה ופניו לכיוון הקהל. מחזה לא שגרתי לחלוטין.

במהירות שיא גמעתי את מספר המטרים שבין מערב למזרח, והתברר לי שלפני זמן קצר הרבי ירד במפתיע אל הזאל, נטל את ידיו, וכעת הוא החל לומר שיחה....

**

לא פעם ולא פעמיים כתבתי על המעמד הזה. אבל היום, י"ב סיון, עלתה בי מחשבה נוספת.
י"ב סיון הוא סיום ימי התשלומין של חג השבועות, זמן מתן תורתנו.

יום השבועות מכונה כיום "מתן תורה", והוא גם זמן של "קבלת התורה". לכאורה אין הבדל בין שתי השמות הללו, היינו הך. מתן תורה, קבלת התורה - זה אותו דבר.

אבל לא, הם שני דברים נפרדים. יש "מתן תורה", ויש "קבלת התורה".

**

נקל לשער איזו תחושה איומה זו היתה, איזו הרגשה היתה לי באותם רגעים. הידיעה שעמדתי במערב של 770 ופטפטתי עם חבר, בשעה שתחת אותה קורת גג, במרחק מטרים ספורים, הרבי יושב ומתוועד.

הרבי מתועד, ואני ממש לא שם, אני נמצא בעולם אחר, במקום אחר. הרבי שופע תורה, ואני נמצא בקרבת מקום, אבל ממש לא שם, לא שומע ולא רואה.

הרבי נותן תורה, אבל אני לא מקבל את התורה. יש מתן תורה, אבל אין קבלת התורה.

**

י"ב סיון, סיום ימי התשלומין של מתן תורה, אלו גם סיום ימי התשלומין של קבלת התורה. גם אם לא קיבלנו את התורה, למרות שהיה מתן תורה עם קולות וברקים, היום ניתן להשלים את קבלתה.

אנחנו נמצאים בזאל הישיבה, נמצאים בבית הכנסת, נמצאים בסלון הבית הפרטי - אין מי מאיתנו שאין בסמוך אליו ארון ספרים, ארון שיש בו כמה וכמה מדפים עם ספרים מתורתו של הרבי.

הרבי נותן לנו תורה, התורה שלו מפארת את ארון הספרים שלנו, יש "מתן תורה" - אבל האם יש לנו "קבלת התורה"? כמה מתוך הספרים הללו אנחנו מכירים היטב, אנחנו יודעים להצביע במדוייק "מה הרבי אומר כאן", "מה הוא מדבר כאן". כמה מתוך אותם ספרים אכן "קיבלנו"?אנחנו עומדים תחת אותה קורת גג, הרבי שופע תורה, ספרי תורתו של הרבי זמינים לנו, מזמינים אותנו, אבל אנחנו לא שם. עסוקים בדברים של הבל.

י"ב סיון, סיום ימי התשלומין - מזכור שזה לא רק ימי תשלומין של "מתן תורה", אלא גם של "קבלת התורה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.