מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשע״ז 06.06.2017

"בזכות 'כולל תורה' עו"ד בסיביר הפך ל'תמים' בישיבה" • ראיון

סיפורו של הכולל שגרם למהפך במדינות חבר העמים, וראיון מיוחד עם הרב אשר קריצ'בסקי, שליח הרבי באומסק שבסיביר • "בזכות 'כולל תורה' עו"ד בקהילתי הפך ל'תמים' בתות"ל מוסקבה" • לראיון המלא
למעלה: הת' יעקב יעלקין, עו"ד מאומסק שבסיביר שהפך ל'תמים' מן המניין. למטה: הפך את כל הקהילה. שליח הרבי, הרב אשר קריצ'בסקי, יחד עם לומדי 'כולל תורה' באומסק שבסיביר

את הרב אשר קריצ'בסקי, השליח באומסק שבסיביר, מצאנו בעיצומם של המאמצים שהוא מרכז, על מנת להגיע למקסימום התרומות, במסגרת יום ההתרמה השנתי של 'כולל תורה'.

ביקשנו ממנו להקדיש לנו דקות ספורות ולספר מהו בעיניו, כמי שמכהן כשליח במקום לא פחות מ-16 שנה. הרב קריצ'בסקי נרגש וזועק לעברנו מעברו השני של קו הטלפון: "אתם רוצים לדעת מה זה כולל תורה? תסורו אל ישיבת תומכי תמימים במוסקבה ותשאלו מי הוא הת' יעקב יעלקין. מדובר בעורך דין בן 25 שהחל ללמוד ב'כולל תורה' בשנה שעברה. הוא לקח את הלימודים בצורה מאוד רצינית והשנה, לפני חודשים אחדים, הוא החליט לא להסתפק בהמשך החיים הנוכחיים שלו המשלבים בין הקריירה המשפטית שהוא פתח בה לבין לימודיו הקבועים והיומיומיים אלא להיות בחור ישיבה לכל דבר.

"הוא נרשם לתומכי תמימים במוסקבה וכיום הוא עולה שם מחיל אל חיל, כ'תמים' לכל דבר. אם תרצו – זו המהפכה של כולל תורה. זוהי רשת עם 120 סניפים בכל רחבי מדינות חבר העמים ואירופה שמבצעת חריש עמוק עד כדי מהפך בקרב כל אחד ואחת מהלומדים והלומדות בה".

ביקשנו מהרב קריצ'בסקי עוד כמה רגעים כדי לשמוע ממנו לא רק על הסיפור האנושי המדהים בדמות ה'תמים' שעבר מכולל תורה לתומכי תמימים, אלא כל מה ש'כולל תורה' עושה בעיר שלו, אי שם, באומסק שבלב חבל סיביר.

"על מה אתה מדבר!", אומר הרב קריצ'בסקי בחיוניות זורמת. "אני 16 שנה פה. זה הפך את כל הקהילה. תארו לכם שבכל שנה אני הייתי צריך לחפש ולקושש מניין ביום היארצייט של אמי עליה השלום. כי מניינים פעילים וקבועים בימי החול לא היו לי. היום יש כאן תמידים כסדרם, מניינים ותפילות של תלמידי הכולל. ומעבר לכך – היהודים הללו עצמם, הם כבר לא מגיעים לפעילויות ולחגים בבית חב"ד כמו סטטיסטים. הם מגיעים כיהודים נאמנים, שיודעים היטב במה מדובר ועל מה מדובר. הם חיים את התורה ואת מצוותיה ברמה הכי מוחשית, עם ידע אישי, עם הבנה, עם חכמה, בינה ודעת".

זה הזמן להצטרף ולתמוך בפעילות כולל תורה – כדי שעוד יהודים יהפכו לטופחים על מנת להטפיח. לחצו עכשיו – והיו שותפים. נותרו עוד שעות אחדות ליום ההתרמה הגדול. כל תרומה שלכם מוכפלת פי 4!

לתרומה מקוונת - לחץ כאן>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.