מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשע״ז 06.06.2017

תכנית חסכון לכל ילד: 70 אחוזים בחרו תכניות חסכון

כ־64 אחוזים מההורים בחרו בקופות גמל ו־ 36 אחוזים בחרו בבנק ● לכמיליון ילדים לא נבחרו תכניות והמדינה תבחר עבורם אפיק חיסכון ● כ־ 65 אחוזים מההורים בחרו להוסיף 50 שקלים לחודש לחסכון  חיסכון לכל ילד
תכנית חסכון לכל ילד: 70 אחוזים בחרו תכניות חסכון
(אילוסטרציה: מנדי הכטמן)
ששה חודשים מתחילת תכנית 'חסכון לכל ילד' המשותפת למשרד האוצר והביטוח הלאומי, ולאחר שפג המועד האחרון לבחירה עצמאית של אפיק החיסכון, מדווחים באוצר כי נבחרו תכניות חסכון עבור מרבית מהילדים הזכאים להן. לכמיליון ילדים לא נבחרו תכניות חסכון על ידי ההורים והמדינה היא זו שתבחר להם.

בהתאם לנתוני הבחירה לתום תקופת הבחירה שהועמדה להורים, בחרו הוריהם של כ־ 2.1 מיליון ילדים תכניות חיסכון (מתוך שלושה מיליון הזכאים, על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי), המהווים כ־ 70 אחוזים מסך הזכאים לבחירה. מדובר בשיעור בחירה עצמית גבוה מאוד והישג מרשים ביחס לשיעורי בחירה בתכניות דומות שהופעלו בעולם.

רק בשבועיים האחרונים בעקבות פרסומים מאסיביים של משרד האוצר והביטוח הלאומי, נפתחו כחצי מיליון תכניות חיסכון (רבע מסך התכניות שנפתחו). ניתוח העדפותיהם של ההורים מעלה כי כ־ 64 אחוזים מההורים בחרו בקופות גמל ו־ 36 אחוזים בחרו לנהל את כספי החסכון של ילדיהם בבנקים. מבין קופות הגמל הבולטות ניתן לציין את אלטשולר שחם עם כ־ 32 אחוזים מסך התוכניות שנפתחו, ואת פסגות עם כ־ 13 אחוזים. מבין הבנקים בולטים בנק הפועלים עם כ־ 13 אחוזים מסך התכניות ובנק לאומי עם שבעה אחוזים.

נתון מעודד נוסף הבולט לטובה הוא הבחירה של כ־ 65 אחוזים מההורים להפקיד את סכום ההפקדה הנוספת לתכניות החסכון של ילדיהם, כדי שאלה יהנו מסכומים גבוהים יותר בעתיד, במועד משיכת הכספים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.