מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תשע״ז 05.06.2017

מקוה חב"ד חדש נפתח ביהוד

מקווה חב"ד חדש נחנך ביהוד, על ידי המועצה הדתית בראשות מר שמעון בונפיל. תוכנית בניית המקוה עלתה על השולחן כבר לפני כשנתיים, והשלוחים בעיר ובראשם השליח הרב שמעון ויינר, הפועלים בעיר ללא הפסקה, ניצלו את ההזדמנות המיוחדת והציעו לגורמים המקומיים לכלול בבניית המקווה החדש גם אוצר מי גשמים תחתון לפי שיטת האדמו"ר הרש"ב נ"ע ● לסיפור המלא
מקוה חב
המקווה נפתח ע"י המועצה הדתית בראשות מר שמעון בונפיל שי'. תוכנית בניית המקוה עלתה על השולחן כבר לפני כשנתיים. השלוחים והשלוחות בעיר ובראשם השליח הרב שמעון ויינר שי', שפועלים בעיר ללא הפסקה, ניצלו את ההזדמנות המיוחדת והציעו לגורמים המקומיים לכלול בבניית המקווה החדש גם אוצר מי גשמים תחתון לפי שיטת האדמו"ר הרש"ב נ"ע.

ראש המועצה הדתית, שהוביל את מהלך בניית המקווה לכל אורך הדרך במסירות יוצאת דופן, נענה בחיוב להצעה וסייע בכל מאודו להוצאת הדברים אל הפועל.

חברי בית דין רבני חב"ד: הגה"ח הרב אברהם מיכאל הלפרין שליט"א, רב שכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, והגה"ח הרב מנחם מענדל גלוכובסקי שליט"א, רב קהילת חב"ד ברחובות, נפגשו עם ראש העיר עו"ד יעלה מקליס במטרה לקדם את הבניה. ראש העיר גילתה התעניינות רבה בבניית המקווה ונתנה את תמיכתה לקידום התוכניות. סיבות טכניות גרמו לעיכוב בניית המקוה החדש, אולם בעקבות הצורך הדחוף למקום טבילה מהודר, הוחלט להרוס את המקווה הישן כמעט עד היסוד, ולבנות מקווה חדש ומפואר, ובתוכו בור טבילה מהודר לפי שיטת חב"ד.

"מרכז מקוואות חב"ד" שע"י בי"ד רבני חב"ד וארגון "טהרת הבית" בראשות הרב מוצפי שליט"א חברו יחד עם השלוחים המקומיים ומימנו את בניית המקווה. הרב חייים אליהו גלוכובסקי שליט"א, רב קהילת חב"ד ברמת בית שמש ג' המפקח מזה מספר שנים על מקוואות חב"ד בארץ מטעם בית הדין, פיקח מבחינה הלכתית על הבניה יחד עם חברי ביה"ד משלב בדיקת התוכניות, לאורך כל שלבי הבניה ועד מילוי האוצרות במי גשמים ופתיחת המקווה, כדי שהכל יעשה כראוי וכיאה לתקנות רבותינו נשיאנו. לעיתים הבניה לוותה בקשיים, בתחילה גילו החופרים ששורשי העצים נמצאים בעומק האדמה בסמיכות לבורות הטבילה, ורק לאחר התייעצות עם אגרונום מומחה, נפתרה הבעיה. ממש לפני יציקת בורות הטבילה הגיע הרב הלפרין שליט"א במיוחד ליהוד והבחין שיש לתקן באופן מיידי את עבודת הטפסנות, כדי למנוע זחילת מים מבור הטבילה.

בשעה טובה ומוצלחת המקווה נפתח ברוב עם ובהשתתפות רבנים ואישי ציבור. לאחר פתיחת המקווה נפגשו הרבנים עם אנשי התחזוקה ובלניות המקווה והדריכו אותם כיצד לשמור על כשרותו המהודרת של המקווה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.