מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תשע״ז 05.06.2017

על הפרק: רבנות, משפחה וקהילה

נפתחו ימי העיון של הרבנות הראשית לרבני הערים והמועצות המקומיות בהשתתפות עשרות רבנים • מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן לרבני הערים "תראו ברבנות הראשית את הבית שלכם" • רבנות, משפחה וקהילה
על הפרק: רבנות, משפחה וקהילה
צילום: דוברות הרבנית הראשית

למעלה מ- 100 רבני ערים ומועצות מקומיות משתתפים בימי העיון של הרבנות הראשית, אשר עוסקים בחיזוק מעמד הרב בקהילה, הענקת כלים מקצועיים לרבנים בתחומי פעילותם היומיומית, ובחינת האתגרים העומדים בפני רבני הערים והקהילות, נוכח השינויים החברתיים והתקשורתיים.

את ימי העיון פתח מנכ"ל הרבנות הראשית ומי שהוביל את המהפך בתקופה האחרונה בהנגשת הרבנות ושיפור השירות לאזרח, הרב משה דגן, שציין כי מאז כניסתו לתפקיד הוא רואה את החשיבות בחיבור בין הרבנות הראשית לבין הרבנים המקומיים. "תראו ברבנות הראשית את הבית שלכם", קרא מנכ"ל הרבנות למשתתפים.

מנכ"ל הרבנות הוסיף וציין כי התכנים בימי העיון נבנו על ידי פורום רבני הערים, אשר בראשו עומד הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הגאון רבי דוד לאו שליט"א.
הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, נשא דברים בפני המשתתפים וציין את המסירות הרבה של הרבנים ברחבי הארץ, בנוסף הוסיף והרחיב בפני הרבנים על מתווה הכשרות המהפכני שהוא מוביל בימים אלו.

לאחר מכן, נשא דברים רב העיר מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, אשר הודה למנכ"ל הרבנות על  ההתכנסות והאפשרות לשבת יחד עם כל הרבנים.
הגרי"ד גרוסמן דיבר בפני הרבנים על החשיבות להיות מעורבים בחיי הקהילה ובעיקר עם בני הנוער, ולתת להם את החום והאהבה הדרושים להם. בדבריו הוסיף וציין את החשיבות של רבני הערים בשמירה על קשר אישי עם תושבי העיר. "כל רב צריך להרגיש כל אחד ואחד מבני הקהילה כבן, וזה סוד ההצלחה להנהיג את הקהילה" אמר.
בנוסף דיברו בפני הרבנים אנשי מקצוע מתחומים השונים. הרב איתן אקשטיין, מנכ"ל רטורנו, דיבר בפני הרבנים על סוגי ההתמכרויות השונות ודרכי הטיפול בהם. והביא בפני הרבנים בחור מבית חסידי אשר סיפר את סיפורו האישי כיצד התמכר להימורים ואיך נגמל מהתמכרויות על ידי טיפול במרכז רטורנו.

הרב יוני לביא, מנהל "חברים מקשיבים", דיבר על ההתמודדות עם עולם הטכנולוגיה והסכנות הטמונות בו.

העובד הסוציאלי חיים דיין דיבר על היקפים מדאיגים של נשירה ומצבי סיכון בקרב בני נוער, והציג ממצאים ראשוניים ממחקר רחב היקף על הפרעות קשב וריכוז בקהילה החרדית. לאור הממצאים, הודגשה בפני הרבנים החשיבות של אבחון וטיפול מוקדם בהפרעת קשב וריכוז כדי להציל את הילדים הסובלים ממנה.

במהלך ימי העיון יעסקו הרבנים במגוון נושאים אקטואליים העומדים על הפרק, בדגש על תחומי הרבנות והקהילה.

בדיונים יעלו נושאים רבים, ובהם הקשר בין רבני הקהילות והערים למשטרת ישראל, התמודדות עם בעיות משפחתיות בקהילה, התמודדות הרבנים עם ההתפתחות הטכנולוגית וההשפעה על חיי המשפחה, מקומה של הרבנות בעידן החשיפה התקשורתית העצומה, שילוב הרבנים בעשייה הציבורית והקשר עם הרשויות וגופים ממשלתיים.

טווח הנושאים הרחב של ימי העיון, הותאם במיוחד לשאלות הנהגה יומיומיות המגיעות לפתחם של הרבנים. כדי לתת מענה נכון ומושלם לקהילות, במהלך ימי העיון מתקיימות הרצאות נפרדות גם לרבניות אשר עוסקות בין היתר בבניית הקשר האישי כבסיס לשלום בית, וכן מתן כלים לדרכי טיפול וההשלכות על נפגעים בתוך המשפחה והחברה.

ביומו השני של הכנס ידרוש הרב הראשי לישראל והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א וכן השר לשירותי דת ח"כ הרב דוד אזולאי. בנוסף יעסוק מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן במתווה הכשרות החדש, וכן ישאו דברים הרבנים הגאונים הרב רצון ערוסי, הרב יהודה דרעי והרב יצחק אליפנט בדמותו של רב העיר בעיר מעורבת.

ימי העיון של הרבנות הראשית יצאו אל הפועל בשיתוף פעולה של מכון מידת אשר הציע את עזרתו לרבנות הראשית בהנגשת הכלים והידע לרבני ישראל בתחומים השונים, בסיועו של יו"ר המכון הרב מיכאל נכטליר, ורמ"ט מנכ"ל הרבנות הראשית הרב אשר מלמד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.