מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תשע״ז 05.06.2017

הרב יהושוע קמינצקי, השליח בבלגרד: 'כולל תורה' חולל מהפכה

על רקע יום ההתרמה השנתי לרשת 'כולל תורה' מתאר שליח הרבי בבלגרד בירת סרביה הרב יהושוע קמינצקי, את המהפכה האדירה שחולל 'כולל תורה' במקום השליחות מאז שנפתח לפני יותר מחצי שנה, מיד לאחר חודש החגים לסיפור המלא >> לתרומה מקוונת
הרב יהושוע קמינצקי, השליח בבלגרד: 'כולל תורה' חולל מהפכה
הרב יהושוע קמינצקי, עם חלק מהלומדים בכולל תורה
"האמת היא", מגלה הרב קמינצקי, "שחששתי מאוד לפני שהסכמתי לפתוח כאן בעיר 'כולל תורה'. שמעתי על ההצלחה האדירה הפוקדת ערים רבות נוספות באירופה, בחבר העמים, בכל מקום שבו נפתח אחד מ-120 סניפי כולל תורה, אבל דווקא משום כך מאוד חששתי. יש פה קהילה קטנה, יהודים לא בדיוק היו מגיעים בהמוניהם לכל פעילות. אבל הנסיבות הכריחו אותי לומר כן להקמת כולל תורה גם פה. חנכנו פה ב"ה מניין חדש ואמרתי לעצמי: איך יתכן בניין בלי שיהיה בו מניין. נקפוץ למים ונכריז על הקמת כולל תורה. התוצאות הפתיעו אותי לגמרי!".

"מסתבר שהמלגה החודשית, של כסף מזומן שמקבל כל אחד מהלומדים, הצליחה לפעול מה שדברים רבים קודם לכן לא יכולנו לעשות. אנשים לא ירחיקו מביתם ויביאו לשיעור יומיומי וקבוע כדי להתכבד מהתקרובת שתוגש להם במהלכו ואפילו לא מארוחה בסופו אבל כשהם יודעים שבסוף החודש מצפה להם מלגה שבזכותה הם יוכלו לשלם חשבון חשמל וארנונה – יש לכך משמעות".

זו הייתה ההתחלה שמוטטה את החשש הראשוני של הרב קמינצקי מפני חוסר היענות. כשההיענות הייתה מרשימה ואפילו מרגשת, שוב הואצו פעימות הלב שלו. "קיבלתי את החומר המושקע של ספרי וחוברות הלימוד שמפיקים במיוחד עבור כל אחד מהשיעורים ב'כולל תורה' ופחדתי. מדובר ביהודים שבקושי יודעים היו לדקלם, עם עזרה ועם לא מעט שגיאות, כמה פסוקים בעת הנחת תפילין – ופתאום הם נדרשים ללמוד מדי יום גמרא, משניות, שולחן ערוך, לקוטי שיחות. אבל נכנסנו לעניין ולנגד עיניי אני רואה נפלאות.

"תארו לעצמכם: יהודים שמעולם לא דרכו בבית חב"ד שלנו. אנשים שעובדים למחייתם כל השבוע, אינטליגנטים ומשכילים, יושבים ולומדים מדי יום ביומו. הם ואבותיהם ואבות אבותיהם היו מנותקים מכל זיק של מסורת יהודית, במשך כל השנים שבהן הקומוניזם שלט פה וכעת הם פשוט שקועים בתורה".

הרב קמינצקי מספר על לא פחות ממהפך שהתחולל, תוך חודשים אחדים, בחייהם של היהודים הללו ומעניק לכך המחשה מדהימה: "התחלנו ללמוד הלכות תפילין והתקדמנו בהלכות האלו ואז האנשים פה מיוזמתם אמרו: מה עם תפילין? אנחנו רוצים להניח תפילין מדי יום ביומו". מסתבר שהסניף בבלגרד הוליד את מבצע רכישת התפילין שעד מהרה הדביק את כל סניפי כולל תורה: כל אחד מתלמידי 'כולל תורה' שקיבל על עצמו הנחת תפילין, מקבל זוג תפילין מהודרות, תמורת השתתפות אישית סמלית להוכחת רצינות. "כל זה החל בסניף שלנו", מספר הרב קמינצקי בגאווה בלתי מוסתרת.

"עוד קודם לכן", מוסיף הרב קמינצקי, "ככל שהתקדמו הלימודים היומיומיים האינטנסיביים ב'כולל תורה', ניתן היה לראות בחוש כיצד היהודים כאן מקיימים בפועל ממש ללמוד וללמד על מנת לשמור ולעשות. הם קנו בכוחות עצמם ומיוזמתם סידורי תפילה והחלו להתפלל עמם בקביעות. כל מעגל החיים שלהם השתנה".

התוצאה בבית חב"ד בלגרד – מרנינה והיא נותנת את אותותיה על כל מי שרק בא בשערי המקום. הרב קמינצקי מספר כי המקום עמוס לעייפה במטיילים רבים, בהם יהודים חרדים רבים שגילו לאחרונה את סגולותיה התיירותיות של סרביה. "הם פוקדים את המקום בקביעות ומשתאים, בכל פעם מחדש, לשמוע פה קול תורה שוקק. לראות יהודים, שנראים היו להם כטיפוסים מקומיים, השוקדים על לימוד תורה".

לא רק התיירים אלא ליבת הקהילה השתנתה מן הקצה אל הקצה. "כולל תורה הפך לבסיס האיתן של הקהילה שלנו. זה ההווה התוסס וזה העתיד המבטיח של הקהילה שלנו. מדהים לראות באיזו רצינות יהודים מתפללים, בדיוק בהתאם למה שהם למדו; פוסעים שלוש פסיעות בתפילת לחש, אוחזים את הציציות בקריאת שמע, ממשמשים בתפילין במקומות הנכונים בתפילה, ומביטים איש על רעהו לוודא שכל אחד נוהג כהלכה. הם נולדו מחדש והיהדות בבלגרד נולדה מחדש. הכל בזכות כולל תורה".

זה הזמן לתת תוספת כוח ותגבורת ל'כולל תורה'. תרמו עכשיו לרשת כולל תורה והיו שותפים לפעילות עוצמתית. כל תרומה שלכם תוכפל פי 4!

>>לתרומה מקוונת
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.