מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תשע״ז 05.06.2017

ספרי תורה חדשים הוכנסו בערב חג מתן תורה ● גלריה

ספרי תורה חדשים הוכנסו בערב חג מתן תורה, בערים "מעטישי" וב"אורנבורג" שברוסיה לאחר 100 שנה, חגגו היהודים מעמדים מרגשים של הכנסת ספר תורה, לצד אירועים המציינים את התפתחות הקהילות היהודיות בערי רוסיה ● ספרי תורה חדשים
ספרי תורה חדשים הוכנסו בערב חג מתן תורה ● גלריה
ספרי תורה חדשים הוכנסו בערב חג מתן תורה, בערים "מעטישי" וב"אורנבורג" שברוסיה
לאחר 100 שנה, חגגו היהודים מעמדים מרגשים של הכנסת ספר תורה, לצד אירועים המציינים את התפתחות הקהילות היהודיות בערי רוסיה

שני ספרי תורה מהודרים הוכנסו בשתי ערים שונות ברוסיה, בהשתתפות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, רבני הערים, תורמי ספרי התורה, ראשי קהילה ויהודי הקהילה בשתי הערים.

את ספר התורה שהוכנס לבית הכנסת בעיר 'מעטישי' הסמוכה למוסקבה, תרם הנגיד ר' ברוך בן ציון גורליק, העומד בראש הקהילה היהודית המתחדשת במעטישי, תחת הנהגתו של רב העיר ושליח חב"ד הרב יוחנן קאסנקו.

ואת ספר התורה לבית הכנסת בעיר 'אורנבורג' , תרם הנגיד ר' דוד אמינוב, שהגיע בטיסה מיוחדת ממוסקבה בראשות משלחת גדולה ובראשה הרב הראשי הגר"ב לאזאר, לשרשרת אירועים שנהפכה ליום חגה של כל יהודי העיר אורנבורג, בראשות רב העיר ושליח חב"ד הרב גואל מאיירס.

תחילה התקבל הרב הראשי יחד עם המשלחת הנכבדה אצל מושל מחוז אורנבורג, שהציג בגאווה את עזרת הממשל להתפתחותם של מוסדות הקהילה היהודית באורנבורג והבטיח את המשך הסיוע שלו, ושל הממשל והעירייה, תוך שהוא מציין לשבח את פעלו של רב העיר הרב מאיירס העושה גדולות ונצורות בכל תחומי החיים היהודים בעיר.

משם המשיכו האורחים לאירוע חנוכת הבית של מתחם גני הילדים, שאת שיפוצו תרם משרד האוצר של מחוז אורנבורג, אשר השקיעו מאמצים רבים לשיפוץ הגנים ברמה גבוהה ונוחה למען הילדים הרבים הפוקדים את גני הילדים היהודים בעיר, כחלק מכלל מוסדות החינוך "אור אבנר" באורנבורג. גולת הכותרת של האירועים היה בהכנסת ספר התורה החדש, במעמד רב רושם שיצא מבניין התרבות של עיריית אורנבורג, לעבר בית הכנסת חב"ד שבמרכז העיר, ובו השתתפו ראש העיר וסגן המושל, והמוני יהודים העיר שחוו לראשונה בחייהם מעמד כה כביר ומרגש לכבודה של תורה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.