מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תשע״ז 05.06.2017

"אין מדובר בתוצר של חב"ד האמיתית"

"כמו שאתם כבר יכולים להבין, גם אותן הודעות אס.אמ.אס אינן חלק מקמפיין רשמי של חב"ד, ואפילו אינן יוצאות או משולמות מאחד הגופים הרשמיים של חב"ד. די לקרוא מדגם שלהן הכולל לעיתים כתיבה בצורה שאיננה מכובדת ובוגרת כדי להבין כי אין מדובר בתוצר של חב"ד האמתית" • קיבלתם הודעה ללא הסכמתכם? בעקבות סערה תקשורתית שקמה לאחרונה על 'יזמות פרטית' ומשלוח הודעות שונות תחת השם 'חב"ד', לפניכם מאמר שפורסם בדף הפייסבוק של חב"ד המופעל ע"י צעירי חב"ד, ש'עושה סדר' בדברים • לכתבה המלאה

"לחב"ד יש מוסדות וארגונים רשמיים, שאותם ייסדו שבעת מנהיגי החסידות בעבר, עד השביעי והאחרון שבהם, מי שכולנו מכירים בתור הרבי מליובאוויטש.

זה כולל את צעירי אגודת חב"ד שהיא הזרוע הביצועית של החסידות, ואחראית על 390 בתי חב"ד שפועלים בישראל ממטולה ועד אילת (בצורה עצמאית אך מאורגנת), זה כולל את אגודת חסידי חב"ד שאחראית יותר כלפי מוסדות המדינה הרשמיים ועל עניינים שברוח, את בי"ד רבני חב"ד, ועוד מאות מוסדות חינוך וחסד שהם פועל יוצא של המוסדות האלו.

כולם אנשים טובים ומקסימים שמקדישים את כל זמנם וכספם כדי לעשות את החיים של כולנו טובים יותר ומאירים יותר.

• איפה מתחילה הבעיה?

כשמגיעים אנשים פרטיים שלא תמיד יש להם את הידע וההבנה הדרושים כדי לפעול בצורה נכונה וראויה, ובעיקר כזו שלא תשניא את עצמם על אנשים אחרים.

חב"ד רואה לנגד עיניה את המטרה של הגברה, בכל מקום ומקום שרק אפשר, של מעשים טובים, וערכים יהודיים בסבר פנים מזמין. אם תרצו, כמו "יום המעשים הטובים", רק שהוא כפול 365 ימים בשנה... לכן היא מציעה לאנשים להניח תפילין, לכן היא מחלקת ערכות נרות שבת וחג, ולכן היא מציעה לאנשים לפני כל חג יהודי ליהנות מחנוכייה, משלוח מנות, מצות ועוד ועוד.

אבל, חב"ד מעולם לא תפריע לבן אדם אחר, או תגרום לו לתחושה לא נעימה. הכל בחיוך וברצון טוב. תרצה? מקסים. לא תרצה? שיהיה לך יום נפלא.

לצערנו, חב"ד כמו כל זרם רוחני, היא לא משהו ממשי שאתם יכולים לכמת לתוך גבולות גזרה, אלא משהו ערטילאי ורוחני שמאוד מאוד קשה לנטר ולשמור עליו.

זהו ואקום שלתוכו נכנסים גופים ואנשים שונים וככה אנחנו נתקלים מידי יום בשלל עסקים כמו מוניות חב"ד, פלאפל חב"ד, די.ג'יי. חב"ד ועוד ועוד.

כמו שאתם כבר יכולים להבין, גם אותן הודעות אס.אמ.אס אינן חלק מקמפיין רשמי של חב"ד, ואפילו אינן יוצאות או משולמות מאחד הגופים הרשמיים של חב"ד. די לקרוא מדגם שלהן הכולל לעיתים כתיבה בצורה שאיננה מכובדת ובוגרת כדי להבין כי אין מדובר בתוצר של חב"ד האמתית.

יתירה מזו, באופן מעט אירוני לא מעט ממוטרדי האסאמאסים הם חבדניקים בעצמם המקבלים תזכורות להנחת תפילין, הדלקת מרות שבת ואפילו ספירת העומר... כמובן הם כלל לא בקשו את שירות היקיצה הזה.

לצערנו, פניות שערכנו בעבר לגורמים המשפטים כדי למנוע את השימוש של כל דכפין במילה "חב"ד" לא נענה והעניין טרם הוסדר בצורה משפטית.

גם ניסיונות שערכנו לעקוב אחרי הגורמים המפיצים את ההודעות לא עלו תמיד יפה, וכיום המצב הווירטואלי מאפשר לכל מי שירצה ל"התחבא" מאחורי כינוי, שם, "ניק", או כל דבר אחר שימנע את היכולת לעלות על זהותו האמתית.

למרות שאיננו צד לעוגמת הנפש הזו ובוודאי שהחיצים אינם צריכים להיות מופנים כלפינו, תנועת חב"ד מביעה צער עמוק על ההטרדה ועגמת הנפש שחווים לא מעט אנשים, ואנו יכולים רק להבטיח כי כמו בעבר, נמשיך להיות עם חיוך והרבה רצון טוב בכל מקום ובכל שעה - לטובת כל מי שרק ירצה בכך."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.