מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשע״ז 04.06.2017

בוקר לאחר הפיגוע בלונדון: שוטרים בכל פינה

בוקר לאחר פיגוע הטרור המשולב בגשר לונדון, ובו נהרגו שישה בני אדם ועשרות נפצעו, מתח שורר ברחבי העיר • הרב ראובני גרברצ'יק, חסיד חב"ד המתגורר בשכונה החרדית סטמפורד היל בלונדון: "לראשונה הבחנתי הבוקר בשוטרים מסתובבים בין החנויות היהודיות בשכונה עם נשקים שלופים. למרות הכל התושבים חוזרים במהירות לשגרה" • לראיון המלא
בוקר לאחר הפיגוע בלונדון: שוטרים בכל פינה
בעיגול: הרב ראובני גרברצ'יק, על רקע מראה אופייני הבוקר בשכונה היהודית סטמפורד היל בלונדון

צבי סופר, COL

לאחר הפיגוע במנצ'סטר לפני כשבועיים, הטרור שוב מכה בבריטניה: שישה בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בפיגוע טרור משולב אמש (מוצ"ש) בגשר לונדון ובשוק הסמוך בורו.

הפיגוע אירע בשעה 22:10 לערך שעון לונדון, כאשר רכב מסחרי שכור פגע בהולכי רגל על גשר לונדון, ולמקום הוזנקו כוחות משטרה חמושים, כוחות הצלה, ואמבולנסים רבים.

על פי דיווחים שונים, אחרי שפגעו בהולכי הרגל, שלושת התוקפים יצאו מרכבם והחלו לדקור עוברים ושבים כאשר הם הגיעו עד לשוק בורו הסמוך לגשר.

בפיגוע נפצעו כ-48 אנשים, בדרגות פציעה שונות, ולפחות שישה בני אדם נהרגו. לדברי המשטרה התוקפים חוסלו ליד הגשר.

לא ידוע על נפגעים יהודים באירוע הטרור.

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, התייחסה לפיגוע ואמרה: "אני יכולה לאשר כי האירועים המזעזעים בלונדון הם אירוע טרור, ויטופלו בהתאם. חקירת האירועים מתנהלת במהירות ואני רוצה להודות לכוחות המשטרה ושירותי החירום שנמצאים בזירות האירוע".

ראש עיריית לונדון גינה בחריפות את פיגוע הטרור במרכז העיר ואמר כי מדובר ב"מתקפה מתוכננת ופחדנית שכוונה נגד אזרחים תמימים". חאן הוסיף: "אין כל הצדקה למעשים ברבריים שכאלה".

***

שוחחנו הבוקר עם הרב ראובני גרברצ'יק, חסיד חב"ד המתגורר בשכונה החרדית המפורסמת סטמפורד היל, המרוחקת כ-20 דקות נסיעה מזירת הפיגוע:

"שבת יצאה ב-22:25 לערך, אח"כ קיבלנו דיווחים מה שקרה. האירוע התגלגל זמן רב, עד שהתבררה אחרי כמה שעות התמונה המלאה. מדובר באיזור תיירותי המרוחק רק כ-20 דקות נסיעה מהשכונה החרדית."

הבוקר הופתע הרב ראובני לראות שוטרים בנשקים שלופים מסתובבים בין החנויות בשכונה, מראה לא שגרתי עבורו: "כבר לאחר הפיגוע במנצ'סטר הבחנתי בחיילים וכוחות צבא מסתובבים ברחבי לונדון, אך הבוקר הבחנתי לראשונה בשוטרים מסתובבים בין החנויות היהודיות בשכונה עם נשקים שלופים. למרות כל אמצעי האבטחה אחרי הפיגוע במנצ'סטר, פיגוע חמור כזה קרה אמש".

לגבי האבטחה על מוסדות יהודיים בלונדון, הוא מעדכן:
"מזה שנתיים-שלוש שיש אבטחה מוגברת על מוסדות יהודיים ושל חב"ד, כולל בשבת. המצב בלונדון כעת מתוח יחסית, אולם למרות הכל התושבים חוזרים במהירות לשגרה".

ומה לגבי יחסי היהודים עם השכנים המוסלמים? יש מתיחות בעקבות האירועים האחרונים?

הרב הרשל גליק, בנו של 'השליח הנודד' שחי פה בלונדון, הוא בקשר קרוב עם האימאמים המוסלמים ומשמר את הקשר עם הקהילה המוסלמית וזה משפיע רבות על מניעת מתחים, המיותרים לשני הצדדים".


הרב הרשל גליק בשיחה עם מוסלמי בלונדון (ארכיון COL)

על פעילות חב"ד בלונדון, מוסיף הרב גרברצ'יק: "שלוחי חב"ד בלונדון וסביבותיה ממשיכים בעבודת הקודש, והאור בטבעו – דוחה את החושך".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.