מערכת COL | יום ה' סיון ה׳תשע״ז 30.05.2017

"עמותת עדי עד" חנכה את משכנה החדש בכפר חב"ד • גלריה

"עמותת עדי עד", קרן ישראל צבי עבור כלות אנ"ש בארה"ק, חנכה את משכנה החדש והמרווח בכפר חב"ד • המשכן החדש נחנך בטקס רב רושם ובמעמד המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי, הרב דב טברדוביץ, ר' בנימין ליפשיץ סגן יו"ר המועצה ור' שמעון רבינוביץ יו"ר ועד כפר חב"ד, הרב אברהם אלטר הבר, בן לרה"ח הרב ישראל צבי הלוי הבר ע"ה שעל שמו הוקם הארגון, ואורחים מכובדים נוספים • גלריה נרחבת, 100 תמונות • סיקור, גלריה
צילומים: חדוה רומנו, COL

 
את הכלה והכלה שבדרך, בעבורך פעלנו ועשינו כל זאת!
קרן "עדי עד" לכלות אנ"ש

מאת: חדוה רומנו, COL

בג' בסיון חנכה "עמותת עדי עד", קרן ישראל צבי עבור כלות אנ"ש בארה"ק, את משכנה החדש והמרווח באזור בית הספר היסודי של הבנות בכפר חב"ד בטקס רב רושם ובמעמד המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי,  הרב דב טברדוביץ והרב אברהם אלטר הבר מנחה"ח, בן לרה"ח הרב ישראל צבי הלוי הבר ע"ה שעל שמו הוקם הארגון. הם התכבדו בקביעת המזוזות, וגם נשאו דברים קצרים ומעוררים בגודל עניין החסד, המעוף ועניין קביעת מזוזה כסמל לשמירה, ובמעמד ר' בנימין ליפשיץ סגן יו"ר המועצה ור' שמעון רבינוביץ יו"ר ועד כפר חב"ד ואורחים מכובדים נוספים.

כבר עם עלייתי במדרגות המובילות למבנה, צפו בזכרוני אותן התמונות של החדר העמוס בנדוניה לכלה, מהשנים הראשונות להקמת הקרן, עת הכנתי סרט תדמית להקרנה בדינר השנתי. בעודי מטיילת אמש בין המדפים, סוקרת את החדר החדש ותכולתו, נוכחתי להבין כבר ברגע הראשון, את הנחיצות והחשיבות במעבר למקום בו הושקעה חשיבה וירידה לפרטי פרטים, כראוי וכיאה לכלה שמגיעה לכאן.

זו הייתה הצדעה מרגשת לעשייה מבורכת, של כל אותן נשים אשר הגיעו וכיבדו בנוכחותן את המעמד: נציגות מהנהלת נשי חב"ד כפ"ח ומוועדת האירועים, בני משפחה שבאו לעודד ולתמוך. מפעים היה לחוש את אחדותהמתנדבות שעל רקע סמל הארגון נעמדו לתמונה משפחתית,אלה התורמות מכוחן ומרצן משך כל השנה כולה למען הכלה החסידית, שתוכל להקים את ביתה ברוגע ובשלווה מתוך  הרחבה גשמית ורוחנית גם יחד, ובעניי, מביעה יותר מכל אמירה: הנה, הגענו הביתה.

דבריו של הרב מאיר אשכנזי לכל אותן הנשים שפועלות כל השנה ומתנדבות בעמותה, נגעו במהות העשייה שכולה חסד ונתינה:

"המקום, הוא מקום העוסק בתחום החסד, כתוב "ויקחו לי תרומה", לא כתוב "ויתנו לי תרומה". וזאת למה? כאשר יהודי עוסק בצדקה, הוא לא נותן, הוא לוקח מהקב"ה, ככתוב: "מלוה ה' חונן דל" - אדם הנותן צדקה הוא בעצם מלוה כסף להקב"ה, כי הוא זה שזן ומפרנס לכל, יוצא איפה, שהעברת הכסף לעני דרך העשיר, היא בעצם הלואה מהעשיר להקב"ה, שבזכותה זוכה להרבה ברכות.

וישנו גם הקשר לחג השבועות, שיחול בימים הקרובים. רות סיפרה לנעמי את מה שהיא עשתה לבועז, והרי נשאלת השאלה: בועז נתן לה, לא היא נתנה לבועז. התשובה היא כפי שהרבי מביא בשיחות, ברגע שהוא נתן לה צדקה היא גרמה לו ברכה.

גם אתן, המתעסקות בעשיית חסד בתקופה של חתונה ומסייעות להורים בהוצאות הרבות, בדברים הכי בסיסיים הנצרכים לחתן וכלה בבואם להקים את ביתם, שהקב"ה יתן לכן הרבה הצלחה וכסף להמשיך להגדיל את הסיוע לכלות".

ישנה אמרה עממית: כאשר הדלות נכנסת דרך הדלת פורחת האהבה דרך החלון. בסיוע הנשים הפועלות כל אחת בתחומה משך כל השנה, ובסיוע כל התורמות הידידות בהכנסת כלה ממשיך הארגון לפרוש כנפיים ולממש יעדים ומטרותלמען ביתם החדש של החתן והכלה הצעירים שיהיה בניין עדי עד ודרך הדלת ודרך החלון יכנסו רק מוטיבים של שפע גשמי ורוחני גם יחד, כדי שיוכלו לפעול כבית חב"ד ממש ומהחלון ומהדלת יופץ אור אלוקי המשפיע על העולם כולו, אור המגרש את חשך הגלות ומביא את הגאולה.

הקרן שמה לה למטרה  , לתת מענה לכלות אנ"ש. השנה, כ-300 כלות נעזרו בנדוניה מכובדת, בשנה האחרונה הוגדל סל הנדוניה, כשהחזון הוא להגדיל את הסיועלכל כלה. כמו כן לתת מענק כספי מיוחד לכלות נזקקות בשילוב "תומכת כלה", סיוע בשיחה, יעוץ, הכוונה אישית ועזרה בקניה בפועל, רכישתפיאה,מכשירי חשמל בסיסיים (מקרר, תנור, מכונת כביסה וכו'…), רהיטים, ביגוד ומתנות כמו מוצרי כסף, עור וספרי קודש.

בהסרת הלוט מעל סמל הארגון, לו דאג הרב שילה מ'קריאייטיב' התכבדו ר' בנימין ליפשיץ ויו"ר הועד ר' שמעון רבינוביץ, בגזירת סרט הלוט,        אותו הכין מני לרר מ"צבעים", התכבדו הבעלים של מתנדבות הקרן: הרב חיים אהרון, ר' שלמה מאיר מארק  ור' עמי פייקובסקי.

כאן המקום גם להביע תודה ליו"ר המועצה מר יפרח וסגן יו"ר המועצה ר' בנימין ליפשיץ, אשר נתנו את המבנה ונותנים ברוחב לב ומסייעים ביד נדיבה ככל יכולתם ופועלים כראוי וכיאה למען הקהילה.

את המבנה שיפץ אידה אהרון, ור' מיכאל מזרחי מסייע בכל המצטרך, ומעתה כל כלה תוכל לבוא בנינוחות לשבת על כוס תה, כוס קפה או שתיה קלה, ובהמשך גם לצפות בקטעי וידיאו מהרבי כהכנה לחתונה. "שמנת עיצובים", עיצבה בחן וביד אומן את המקום כראוי וכיאה למעמד מרומם זה.

תודות גם להנהלת הארגון: הגב'ב. טברדוביץ, הגב'א.א. פייקובסקי, הג'במ. אהרון, הגב' ח. מארק וכן לכל חברות ההנהלה: הגב' ר. הנדל, הגב' מ. קסלמן,הגב' ח. גולדברג,הגב' ח. קורנט, הגב' ח. אהרונוב, הגב' ר. פינסקי, הגב'נ. אהרון, הגב' ב. הכט, הגב' ח.ר. הבר, הגב' ח. רומנו, הגב' מ. שניאורסון, הגב' ג. כהן,  הגב' ש. בליזינסקי, הגב' ש. נפתלין, הגב' י. טויסטר, הגב' ד. הלפרין, הגב' ג. בורגן והגב' פ. בורקיס.

ותודה לכל התורמות וידידות הקרן שזכות הכנסת כלה עומדת להן, אשר מסייעות רבות בממונן, להמשך התפעול השוטף של הקרן, ותודה מיוחדת לרב יוסי קריצבסקי מנהל קרן מרומים.

יה"ר שפעולות אלו יגרמו נחת לרבי ויקרבו את התגלות משיח צדקנו תכף ומיד ממש!

ניתן לקחת חלק, ולהיות שותפה בשרשרת המופתים המתגלגלים, ולהעביר תרומות, באמצעות העברה בנקאית: עדי עד, בנק לאומי סניף 937 מ. חשבון 263200/44

תרומה בכל דרך אחרת יש לפנותלגב' מ. קסלמן בטלפון  0546377023


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.