מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשע״ז 25.05.2017

כשאתר ירדני כותב על פועלו של הרבי בעניין הגאולה • בלעדי

מה עושה עורך דין מרדכי ציבין בירדן במשך מספר שבועות, מה הקשר למצב זכויות האדם בממלכה ההאשמית, ואיך כל זה מתקשר לערעור על צווי מעצר של האינטרפול? וממה הופתע עוה"ד מרדכי ציבין במהלך ביקוריו התכופים בירדן? • על שבע מצוות בני נח ופועלו של הרבי בעניין הגאולה כפי שמופיע באתר הירדני, והתרומה המפתיעה 'לקמחא דפסחא' בכפר חב"ד של אזרח סורי שהורשע בטרור בינ"ל • בלעדי למגזין שישי • לכתבה המלאה
כשאתר ירדני כותב על פועלו של הרבי בעניין הגאולה • בלעדי
עוה"ד מרדכי ציבין בירדן. בצד שמאל: קטע מהדיווח באתר הירדני על הרבי ופועלו בעולם

כתב COL

לא שגרתי בהחלט לראות באתר ירדני, בכתבה הראשית, תמונה גדולה של עו"ד מרדכי ציבין בבית המשפט בירדן לצד תמונותיהם של חוסיין מלך ירדן, בנו המלך עבדללה ויורש העצר.

עוד יותר לא שגרתי לראות באתר ירדני, את תמונתו של הרבי בגדול ובאופן בולט, ואזכור על פועלו והשפעתו על העולם ובפרט פועלו להכנת העולם לגאולה בין היתר באמצעות נושא שבע מצוות בני נח.

כעת, אנו מגישים את הכתבה המלאה מתורגמת כפי שהופיע באתר הירדני: (לחץ לכתבה המקורית בערבית)

"עורך הדין הישראלי, מרדכי ציבין, הפועל ברחבי העולם אומר שהופתע לגלות כי מצב זכויות האדם בירדן הוא ברמה גבוהה. את הדברים אמר ציבין בעקבות טיפולו לאחרונה בתיק של עצורה ישראלית בירדן, אשר הצליח להביא לשחרורה ולהשיבה ארצה לאחר שהייתה חודש במעצר. ציבין, אשר ביקר בבתי סוהר רבים ברחבי העולם, אמר שהתנאים בבית הכלא הירדני טובים יותר מאשר התנאים במדינות מערביות רבות... הוא אף שיבח את בית המשפט הירדני על יחסו הטוב ללקוחה שלו ובעיקר על שבית המשפט הסכים שהוא יחתום על ערבות למענה למרות שהוא לא אזרח ותושב בירדן, דבר שהוא נדיר ביותר.

ציבין גם אמר שעל משקיעים זרים לדעת שירדן היא מדינה בטוחה מאוד. על סמך זה, הוא עצמו הזמין לאחרונה בעלי תפקידים בכירים בחברות עסקיות אירופאיות לביקור עסקי בירדן. ציבין יזם וגרם לכך כי שרת התיירות ואיל הון ירדני יפגשו עם נציגה של חברה בינ"ל אשר צבין ביקש ממנה להגיע לירדן.

ציבין גם שיבח את 'הביטחון המסכל' הירדני אשר פעל ביעילות ובצדק למען זירוז שחרורה של לקוחתו והעברתה לישראל. כאות תודה על פעולתם לחירותה של לקוחתו, נתן ציבין לאנשי הביטחון המסכל מצה, והסביר לאנשי הביטחון המסכל על חג הפסח המתקרב ובא, חג החוגג את יציאת עם ישראל מעבדות לחירות, וכאות תודה סימבולי נותן להם מצה על אשר גם הם פעלו למען חירותה של הלקוחה שלו.

כאשר נשאל עו"ד ציבין האם הוא יסכים לקבל ערבים כלקוחות שלו, ענה: "אני אענה בדרך היהודית המקובלת, אני אענה בשאלה - מדוע לא? ייצגתי בעבר ערבים במדינות שונות, וגם היום אני מייצג. כל אדם ראוי להגנה משפטית, בלי הבדל דת, גזע ומין". עוד הוסיף ציבין כי לא רק שמקבל לקוחות ערביים אלא שכשפונה אליו ערבי לקבל שירותים משפטיים הוא "מיד מרגיש צורך לומר "כן", שכן יהודים וערבים שותפים לסבל מגזענות כלפיהם כמעט בכל רחבי העולם, בעיקר באירופה "המתורבתת" (חוץ מאשר בפדרציה הרוסית), וזה מה שדוחף אותי להילחם על זכויותיהם. למרות שאני יהודי אורתודוקסי שומר מצוות, אני סבור שדת ולאום עלולים להפריד בין בני אדם ולעורר שנאה. מניסיוני אני יכול לומר בבירור כי לב חם, אמת ואמונה הם הדרך היחידה לשיתוף פעולה ולהשגת תוצאות חיוביות, אפילו בין אנשים השונים מאוד זה מזה בהרבה מאוד מובנים".

בהתייחס למקרה שטיפל בו של בחורה הישראלית שנעצרה בירדן, ציבין אמר כי הוא תמיד מעדיף פתרונות משפטיים במצבים כאלה על פני פתרונות פוליטיים. במקרה הנ"ל, השגרירה הישראלית פנתה אליו ורצתה להתערב, וציבין סירב לבקשתה כי ידע שאם המדינה תתערב, יהיה הרבה יותר קשה לשחררה.

כשנשאל ציבין מה דעתו על היעדר השלום בין ישראל למדינות ערב, אמר ש"אין לו ידע בעניינים פוליטיים, וזה תחום שגם לא מעניין אותו", אבל הוא הזכיר כי הרב מנחם מנדל שניאורסון מארצות הברית, שהיה אחד המנהיגים המובילים והבולטים ביותר בעולם היהודי בתקופה המודרנית ובמשך למעלה מ-50 שנה, פעל לקידום ושיפור האנושות וגם של כל פרט ופרט. החזון שלו היה שכל בני האדם בעולם, ללא הבדל של דת, גזע ומין, יחיו בשלום ללא מלחמות או חילוקי דעות. על מנת לממש את חזונו, הוא עודד אנשים בדרך נעימה וסובלנית לעשות יותר ויותר מעשים טובים, ולאומות העולם לקיים את 7 מצוות בני נח.

ראביי מנחם מנדל שניאורסון היה המנהיג היהודי המוביל של התקופה המודרנית. אדם שכל כולו היה מוקדש לקידום ושיפור האנושות והאדם. ראביי שניאורסון ראה בחזונו עולם שבו כל בני האדם, ללא הבדל דת גזע ומין, יכולים לשבת ביחד ובשלווה ללא סכסוכים ומריבות, ופעל לאורך עשרות שנים כדי לעודד את בני האדם להוסיף במעשים טובים, בנחמדות ובסובלנות כדי להדיע למטרת העל הזו של אוטופיה עולמית.

ראוי לציין כי מרדכי ציבין נחשב לעו"ד בינלאומי מצליח מאוד במדינות רבות כגון רוסיה, דרום אמריקה, והנושא האחרון בו טיפל לאחרונה היה בירדן וייצג מספר גדול של אנשי עסקים ערבים שפעל עבורם במשפט הבינלאומי.

***

על הקשר יוצא-הדופן והמוזר של עו"ד ציבין בעולם הערבי תעיד העובדה כי עו"ד מרדכי ציבין ורעייתו נחמה- מייצגים תקופה ארוכה ערבים, ממדינות אוייב, גם אזרחים סורים - חלקם בגין הרשעות בבתי משפט שונים בעולם בשל מעשי טרור בינ"ל - כולל כאלה אשר נגדם הוצאה ע"י האינטרפול בקשת מעצר בינ"ל – בין היתר היה מעורב בהליכים למנוע הסגרתו למצרים של שותפם של בניו של חוסני מובארק ושל איש עסקים ישראלי בכיר.
כעת מטפל ציבין בתיק בינלאומי גדול ומורכב – מאבק משפטי ועוד, למניעת הסגרתו של מנכ"ל משרד הביטחון העירקי בשנת 2005 מירדן לעיראק, החשוד בגניבת מאות מליוני דולרים, שם צפוי לו עונש מוות, כולל ערעור בליאון על מנת לבטל צו הסגרה של האינטרפול.


עוה"ד מרדכי ציבין עם דיפלומט ירדני עם חוברת 'אחרית הימים' של פרוייקט חכמת חיים, והדגל הירדני

מאידך, בסתירה לכאורה לעובדה כי הוא מייצג ונאבק עבור לקוחות ערביים - ציבין פועל נגד ערבים...! הגיש תלונות בביהמ"ש הפלילי הבינ"ל בהאג, בבלגיה ובמוסדות האיחוד האירופאי ( EU), נגד ארגון החמאס כמו גם נגד אנשים ספציפיים בארגון, על מנת לגרום למעצרם בבלגיה, ובנוסף להפסיק תמיכה והעברת תמיכה כספית לעזה הנעשים ע"י מוסדות האיחוד האירופי.

***


קבלה על תרומה ל'קמחא דפסחא' בכפר חב"ד

סיפורה של החשבונית ל'קמחא דפסחא' בכפר חב"ד:

הייסאם (הייסם) עומר, מליונר סורי שמרצה עונש מאסר של 23 שנה ברומניה על עבירות טרור בינלאומי, ואחיו שיש נגדו צו מעצר בינלאומי של האינטרפול. שניהם מיוצגים מזה שנים ארוכות (למעלה מעשר שנים) ע"י עוה"ד ציבין ותרמו לקופת הגמ"ח של ועד כפר חב"ד לצורך 'קמחא דפסחא'...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.