מערכת COL | יום כ"ז אייר ה׳תשע״ז 23.05.2017

מוסקבה: תלמידי הכתה הגבוהה ב"מתיבתא" נבחנו בהצלחה

תלמידי הכתה הגבוהה ב"מתיבתא" נבחנו בהצלחה אצל רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר. התלמידים שהחלו רק השנה ללמוד לראשונה גמרא, הפליאו בבקיאות הנפלאה המעידה על שקידה והתמדה רבה • לסיפור המלא
מוסקבה: תלמידי הכתה הגבוהה ב
תלמידי הכתה הגבוהה ב"מתיבתא" נבחנו בהצלחה אצל רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר. התלמידים שהחלו רק השנה ללמוד לראשונה גמרא, הפליאו בבקיאות הנפלאה המעידה על שקידה והתמדה רבה.

לאחר שלמדו במהלך השנה האחרונה בעיון וביסודיות את פרק 'אלו מציאות' במסכת בבא מציעא, הגיעו תלמידי כיתה י"א של "המתיבתא'' במוסקבה, לעמוד בכור המבחן אצל רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, בליווי הר"מ והמשגיח הרב אפרים פישל בלוי.

המבחן נערך במשך שעה ארוכה, והגר"ב לאזאר הפליא את התשובות שהשיבו התלמידים, וציין כי ''ידיעותיהם של התלמידים בחומר הנלמד ובביאורי המילים, מעידים על שקידתם של התלמידים היקרים והתמדתם הגדולה".

התלמידים שאך מקרוב באו לחסות בכרם בית ד', משקיעים רבות בלימודי הקודש בכלל ובייחוד בלימודי הגמרא, בשיעורים מיוחדים הנמסרים בלשון-הקודש, כשלב הכנה ללימודיהם בישיבות הגדולות בשנה הבעל"ט.

מוסד ה"מתיבתא" הוקם ע"י רבה הראשי של רוסיה, כמוסד מעבר בין בתי הספר "אור אבנר" לישיבת "תומכי תמימים" הגדולה במוסקבה, וכבר זכה ת"ל להוציא מבין כתליו פירות הילולים, המפארים את כותלי המזרח בישיבות רבות ברחבי העולם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.