מערכת COL | יום כ"ז אייר ה׳תשע״ז 23.05.2017

בארץ ובצרפת: עצרת 'שלושים' לפטירת הרב מענדל דייטש הי"ד

במלאות שלושים לפטירתו הטראגית של הרב מנחם מענדל דייטש הי"ד התכנסו כשלוש מאות איש, לכנס התעוררות בבית הכנסת המרכזי בקיסריה • גם באובערוויליע שבצרפת התקיימה עצרת גדולה, בהשתתפות כ-300 איש, בקומפלקס החינוך 'שניאור', המוסדות שהרב דייטש ניהל והרחיב בשליחות הרבי במשך כחצי יובל שנים  • 'שלושים' לפטירת הרב מענדל דייטש הי"ד
בארץ ובצרפת: עצרת 'שלושים' לפטירת הרב מענדל דייטש הי
במלאות שלושים לפטירתו הטראגית של הרב מנחם מענדל דייטש הי"ד התכנסו כשלוש מאות איש, לכנס התעוררות בבית הכנסת המרכזי בקיסריה. עם פתיחת הכנס, לאחר תפילת מנחה, הזמין המנחה הוותיק וידיד המשפחה ר' דוד שוומנפלד, את הקהל להתיישב ולשמוע דברי התעוררות.

תחילה נשא דברים רבה הראשי של אור עקיבא, הרב אליהו אילוז, בנאומו העביר לקהל את התרשמותו מהזמן הקצר שהכירו, על מעלותיו הרבות והייחודיות של הרב מענדל דייטש.

את המשא המרכזי, נשא ידיד המשפחה רבה הראשי של מגדל העמק הרה"ג הרב יצחק דוד גרוסמן. בין דבריו המשיל משל, ממנו יש ללמוד זהירות מנקמה ונטירה, ועד כמה שאפשר ללמוד זאת מהמנוח ע"ה שלא שמר ולא נטר איבה לשום אדם, ונזהר ביותר מלדבר רע על יהודי.

אחריו הוזמן, שליח חב"ד לאור עקיבא - קסריה, הרב אליעזר שמולביץ, אשר עורר את הקהל להוסיף וללמוד ממעשיו הטובים של הרב דייטש.

כיבדו בנוכחותם בכנס: הרב צבי אלון - רבה של קיסריה; הרב חיים ליברמן - שליח חב"ד לקיסריה. הרב יוחנן בוטמן והרב קופצ'יק - שליחי חב"ד בחדרה; הרב משה שמואל אוירכמן - שליח הראשי לקריות; הרב יעקב מנדלסון - שליח ורב קהילת חב"ד בערד; הרב אליעזר פרסיה - שליח חב"ד למגדל העמק, הרב י"י סגל והרב י"י גורביץ משפיעים בישיבת חב"ד במגדל העמק, הרב יוסף יצחק הלפרין השליח במירון.

הגיעו במיוחד מחו״ל: הרב משה טאלר - שליח חב"ד ורבה של ברדיטשוב, הרב מאיר שמחה קלמנסון - שליח הרבי ומנכ"ל מוסדות שניאור באובערוויליע, צרפת; הרב זלמן דייטש - שליח חב"ד ורבה של פערם, הרב אבריימי דייטש - שליח חב"ד בז'יטומיר ועוד.

לאחר דברי ההתעוררות, התיישב הקהל להתוועדות חסידית שבמהלכה המשפיע הדגול, הרה"ג הרב חיים שלום דייטש ריתק את הקהל עם סיפורים על אחיו המנוח.

עם סיום חולק קובץ קצר, ובו סקירה מצמצמת ממסכת חייו התוססים והמלאים של הרב מנחם מענדל דייטש הי"ד ע"ה

הקהל יצא בהתלהבות גדולה, עם עוצמות כח רבות, לנוכח אישיותו הקורנת והמיוחדת של השליח המיוחד ורב פעלים



כמו כן, באובערוויליע שבצרפת התקיימה עצרת גדולה, בהשתתפות כ-300 איש, בקומפלקס החינוך 'שניאור'. המוסדות שהרב דייטש ניהל והרחיב בשליחות הרבי במשך כחצי יובל שנים.

הרבנים העלו על נס את מסירותו ואת פעולותיו הכבירים במשך חייו, את מידותיו התרומיות ומסירותו הבלתי נלאית למען הכלל והפרט. במשך העצרת הוקרן סרטון המשקף את פעילותו של הרה"ח ר' מנחם מענדל דייטש ע"ה. לאחר מכן היסב הציבור להתוועדות חסידים עם הרבנים והמשפיעים.

למחרת, במעמד מאות מילדי המוסדות וצוות ההנהלה הוסר הלוט מעל שלט ההקדשה למנהל היקר שנקבע באולם חדר האוכל. עשרות רבות מהתלמידות קיבלו החלטות טובות על עצמן מתוך הדברים שלמדו מאישיותו המיוחדת שיעשו מכאן ואילך לזכותו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.