מערכת COL | יום כ"ו אייר ה׳תשע״ז 22.05.2017

'מבצע אנטבה' של התמימים • סקירה מיוחדת

אחד המוצגים המרשימים ביותר, המתחרים דרך קבע על המקום הראשון בין המוצגים ב'פאראד' תשע"ז, הוא המוצג של תלמידי הישיבה המרכזית ב-770, שנסוב סביב דברי הרבי אודות מבצע אנטבה, אשר הודיע שההצלחה הנסית במבצע היתה בזכות י"ב הפסוקים שאמרו ילדי ישראל • סקירה מיוחדת, גלריית תמונות • מבצע אנטבה וי"ב הפסוקים עוד בנושא:• התייחסות הרבי ל'מבצע אנטבה'תגובת הרבי למי שהתלונן על עיסוק במוצגי ל"ג בעומר
'מבצע אנטבה' של התמימים • סקירה מיוחדת
למעלה: עמלים על הכנת המיצג המרכזי 'ההרקולס' של מבצע אנטבה. למטה מימין: במהלך ה'פאראד'



אחד המאפיינים הבולטים בפאראד הגדול ב770 (ומכאן בתהלוכות רבות ברחבי העולם), הם ללא ספק המוצגים, בהם מוצג מאמר חז"ל, נושא אליו התייחס הרבי או אירוע יהודי היסטורי, בצורה מוחשית בדגם הבנוי על-גבי משאית. החל משנת תש"ל פיארו המוצגים את הפאראד הגדול אצל הרבי.

כל מוצג נבנה על ידי אחד מהמוסדות בשכונה וסביבותיה, בהשקעה רבה של תלמידי המוסד בשבועות הקודמים לל"ג בעומר.

אחד המוצגים המרשימים ביותר, המתחרים דרך קבע על המקום הראשון בין המוצגים, הוא, המוצג של תלמידי הישיבה המרכזית ב770.

המוצג של תלמידי 770 נסוב השנה סביב דברי הרבי אודות מבצע אנטבה. אשר הודיע שההצלחה הנסית במבצע אנטבה היתה בזכות י"ב הפסוקים שאמרו ילדי ישראל:

בשנת תשל"ו הכריז הרבי על השנה כשנת החינוך, ואשר יש לראות שכל ילד יהודי יקבל את החינוך המגיע לו. בהמשך לזה – כחלק משנת החינוך – יצא הרבי בשנים-עשר הפסוקים, להנחילם לילדי ישראל בכל אתר ואתר. את ששת הפסוקים הראשונים לימד הרבי בהתוועדות ר"ח אייר, בתוך הדברים הסביר הרבי שע"י שאף עולל ויונק משרק מתחיל לדבר חוזר על הפסוקים, הרי זו פעולה נפלאה בחינוך ילדי ישראל, הפועלת שיהיה להשבית אויב ומתנקם.

כשבועיים לאחר מכאן בל"ג בעומר, בעיצומו של הפאראד, יצא הרבי בששת הפסוקים הנוספים, תוך כדי הסברת תוכנם המיוחד, בהדגישו שוב שעי"ז תהיה השבתת אויב ומתנקם בתכלית השלימות.

באותה שנה בשלהי חודש סיון נחטף מטוס שעשה את דרכו מארץ הקודש לצרפת, ע"י מחבלים, שהחזיקו ב105 היהודים שהיו על המטוס כבני ערובה, תוך איום על חייהם, באם לא יעמדו בדרישותיהם.

במבצע מיוחד של צבא הגנה לישראל, חדרו אל שטח האויב והצילו את החטופים מלוע הארי תוך רצף של ניסים גלויים.

הרבי דיבר רבות על הניסים הגלויים שנעשו לנו ע"י הקב"ה, והקדיש לכך שיחות רבות, בין השאר מחה על דברי אותם אלו המעלימים על הניסים הגלויים שעשה לנו ה' ואומרים שהיה זה ר"ל מעשה שטן, וקרא להתחזק במבצע מזוזה.

בהתוועדות חג הגאולה י"ב בתמוז הקדיש הרבי דברים מיוחדים על אודות י"ב הפסוקים שנועדו להשבית אויב ומתנקם. הרבי הסביר כיצד הפסוקים, "מפי עוללים", גרמו "להשבית אויב ומתנקם", למרות שבמציאות רואים את החיילים נלחמים באויב.

הרבי אמר (תוכן הדברים) כי למרות שיש את "מפי עוללים ויונקים יסדת עז", צריך להיות גם "להשבית אויב ומתנקם" על ידי יוצאי צבא בישראל; אמנם ניצחון המלחמה בפועל נעשה על ידי החיילים, למרות שאת המדליות מקבלים המפקדים. החיילים הם העוללים והיונקים, ועל ידם נפעל "להשבית אויב ומתנקם".

במהלך ההתוועדות המשיך הרבי והסביר בפרוטרוט, כיצד כל פסוק בפני עצמו הוא מסוגל להגנת עם ישראל.

*

במוצג שנבנה על ידי תלמידי הישיבה נראה שדה התעופה של אנטבה שבאוגנדה (יש לציין, שהדגם הינו העתק מדויק של המבנה המקורי). לידו נצבים המחבלים בידיים מורמות ולמולם חיילי צה"ל ברובים שלופים, בעוד החטופים עולים אל מטוס מדגם "הרקולס" עוצמתי (אותו הדגם שחילץ בפועל את החטופים במבצע), המטוס ניצב על גבי עננים בהם כתובים י"ב הפסוקים,

בצדו השני של המוצג נראה עיתון 'ניו יורק טיימס' המספר שההצלחה הנסית במבצע היתה בזכות י"ב הפסוקים. סביב המוצג עומדים 12 חיילי צבאות ה' שכל א' מהם אוחז בידו שלט בו ציור של אחד מי"ב הפסוקים, על החזית נראה סמל גדול של צבאות השם.

לאורך המשאית נכתב הפסוק "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז . . להשבית אויב ומתנקם".

*

מרומם היה לראות את התמימים משקיעים מכישרונם וממרצם, ועובדים ימים ולילות כדי לגרום נחת רוח לרבי.

יישר כחם של התורמים והמסייעים, ויישר כח גדול למשפחות החשובות, משפחת יוזביץ ומשפחת רייצעס, שאירחו בסבר פנים מאירות את הכנת המוצג בחצר ביתם, ייה"ר שישלם להם ה' בכפל כפליים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.