מערכת COL | יום כ"ו אייר ה׳תשע״ז 22.05.2017

כיצד התבטא הרבי לגבי מכירת נשק למדינות ערב?

מדינה שלימה נרגשת: או-טו-טו נציג נשיא ארה"ב את כף רגלו מבעד לדלת המטוס הנשיאותי אייר-פורס 1, וההתרגשות רבה. עד כדי 'חבילת הטבות מיוחדת לערבים' שאושרה בקבינט אמש לקראת ביקור הדוד סם • מה שמדאיג לא פחות ועבר כמעט בשקט מוחלט, הוא הביקור המקדים בסעודיה, שם חתם טראמפ על עיסקה בהיקף של 110 מיליארד דולר (!) לרכישת נשק מתקדם, ובהיקף של 380 מיליארד למשך העשור הקרוב • וכיצד התבטא הרבי על עיסקאות נשק דומות עם סעודיה? • מכירת נשק למדינות ערב
כיצד התבטא הרבי לגבי מכירת נשק למדינות ערב?
הרבי במהלך 'יחידות' עם הנשיא זלמן שז"ר (צילום: ג'רי דנציק) למטה: קטע מעיתון 'ידיעות אחרונות'

משה בן-חיים

מדינה שלימה כמעט עוצרת נשימה לקראת בואו של נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ, וערב לפני הגעתו של הנשיא האמריקני התכנס הקבינט המדיני-בטחוני והחליט על שורת "צעדים בוני אמון".

במסגרת 'חבילת ההטבות' הוחלט בקבינט אמש לתת לערבים אישורי בנייה בשטחי C שנמצאים בשליטת ישראל(!) ופתיחת אזורי תעשייה בג'לאמה ותרקומיא. כמו כן הוחלט כי מעבר אלנבי יפעל 24 שעות ביממה, והטבות נוספות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושבעה שרים נוספים – אביגדור ליברמן, משה כחלון, אריה דרעי, ישראל כץ, גלעד ארדן, יואב גלנט וזאב אלקין – הצביעו בעד, ו'החבילה' אושרה ברוב של שמונה שרים מול שני מתנגדים.
גורמים בירושלים הצהירו: "הצעדים – לבקשת האמריקנים".

מהבודדים שהקימו קול צעקה, הם ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שהוציאו אתמול הודעה חריפה נגד המהלך ואמרו כי "אין שום הצדקה לפגוע בהתישבות היהודית בשטחי C. שלום כלכלי והטבות כלכליות – כן. ויתורים טריטוריאליים – לא".

חבילת הטבות לפה, חבילת הטבות לשם. כולם יודעים היטב, מספסלי הקואליציה ועד האופוזיציה, כי מדובר ב'מנת הפתיחה' לפני המנה העיקרית. היל"ת.

*

ומה לגבי עיסקת הענק של האמריקאים עם סעודיה?

היא עברה כמעט 'מתחת לראדאר'. במהלך ביקורו של טראמפ בסעודיה, הוא חתם על עסקת ענק. הסכם סחר בנשק בשווי 110 מיליארד דולר.

שווי העסקה הוא 380 מיליארד דולר (!) לעשור הקרוב, 110 מליארד דולר ממנה עכשיו. היא כוללת ייצור מקומי של 150 מסוקי סער מדגם בלאק הוק חדישים וכן טנקי מערכה מדגם אברמס הנחשבים לטובים בעולם, ספינות קרב, סוללות פטריוט ותחמושת. וזאת כמובן, מה שפורסם.

כולם ידעו, ראו ושמעו, אבל שתקו. עיסקה בהיקף שקשה לדמיין, בעשרות מונים יותר מכל הסיוע הבטחוני השנתי לישראל. למרבה הצער, מנסיון העבר, הדברים כרוכים זה בזה: 'תהליך שלום' באופק, ועיסקאות ענק לחימוש 'מדיניות ערביות ידידותיות לארה"ב' - נרקמות במקביל. הרי צריך לחזק את ה'ציר המתון'...

***

דעתו של הרבי בנוגע לויתורים ונסיגות, המסכנות מליוני יהודים – ידועה וברורה. כיצד התבטא הרבי על עיסקאות נשק דומות לסעודיה ולמדינות ערב נוספות?

הרב שלום דובער הלוי וולפא בספרו 'שלום שלום ואין שלום' מביא מספר דוגמאות על מלחמתו של הרבי כנגד מכירת נשק למדינות ערב.

העיתונאי גרשון יעקבזון, כתב 'ידיעות אחרונות' באותה תקופה, חושף פרשיה מופלאה על מלחמתו של הרבי בנושא. להלן מספר ציטוטים:

"כשנה לאחר מלחמת יום הכיפורים באחד הלילות, מצלצל הטלפון בביתי לאחר חצות ועל הקו מזכירו של הרבי אשר מודיע לי כי הרבי מבקש שאבוא מיד לחדרו... ניגש הרבי ישר לעניין וציווה עלי: סע מיד לוושינגטון לפגישה עם נציג ישראל מר... ואמור לו בשמי כי ארה"ב עומדת לחתום חוזים של מכירת נשק למדינות ערב בסכומים של מליארדי דולרים. אני בטוח ומבטיח, הוסיף הרבי, שאם ישראל תעודד את דעת הקהל ותגייס את ידידיה בסנאט ובקונגרס, תבוטל יוזמה זו ולא תצלח עוד..."

"כאין וכאפס לגבי הסכנה שרואה אני באספקת נשק אמריקאי לערבים"

"...כשנכסתי והודעתי את תשובת מר... היה הרבי בהתרגשות עצומה ואמר לי דברים שהחרידו אותי: "אתה יודע מר יעקובזון עד כמה לוחם אני למען תיקונם של כמה חוקים בתחומים שונים בישראל (הרבי נקב בדברים קונקרטיים), ועד כמה טוען אני כי אי תיקונם מהווה סכנת נפשות ל-14 מליון יהודים בעולם כולו – אבל האמן לי כי כל זה הוא כאין וכאפס לגבי הסכנה שרואה אני באספקת נשק אמריקאי לערבים, יוזמה שהחלה להתבשל עתה בוושינגטון".

נראה כי ממש מול עינינו, הדברים קורים שוב.

*

מצו"ב קטעים נוספים מהספר של הרב שד"ב הלוי וולפא, סביב הנושא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.