מערכת COL | יום י"ט אייר ה׳תשע״ז 15.05.2017

לתפוס מקום אצל הר(ש)בי ● אסי שפיגל

יצא לכם שעשיתם נסיעה לילית ולרוע מזלכם נפלתם בדיוק על לילה של "עבודות בכביש"? זה בדיוק מה שקרה לי בשבוע שעבר כשנסעתי באישון לילה על כביש צפת - מירון ונתקעתי בפקק. לא הבנתי מה קורה ● הרי ההמונים עוד לא הגיעו לאזור, אז תנו להגיע הביתה בשקט ● ואז, שמתי לב שהתנועה לא נעצרה בגלל עומס חריג אלא בגלל שעובדים בכביש ● לאט לאט התקרבתי וראיתי כלי עבודה וטרקטורים כבדים והבנתי שסוללים את הכביש מחדש ● האמת, קצת הופתעתי, אני מכיר את הכביש הזה ומצבו נראה טוב בהשוואה לכבישים אחרים באזור שמשוועים לעזרה כבר זמן רב ● איך זה נגמר? לטור המלא
לתפוס מקום אצל הר(ש)בי ● אסי שפיגל
כותב הטור ר' אסי שפיגל, על רקע מירון (צילום: שמוליק סופר, ארכיון COL)
אסי שפיגל

יצא לכם שעשיתם נסיעה לילית ולרוע מזלכם נפלתם בדיוק על לילה של "עבודות בכביש"?

זה בדיוק מה שקרה לי בשבוע שעבר כשנסעתי באישון לילה על כביש צפת - מירון ונתקעתי בפקק. לא הבנתי מה קורה. הרי ההמונים עוד לא הגיעו לאזור, אז תנו להגיע הביתה בשקט.

ואז, שמתי לב שהתנועה לא נעצרה בגלל עומס חריג אלא בגלל שעובדים בכביש. לאט לאט התקרבתי וראיתי כלי עבודה וטרקטורים כבדים והבנתי שסוללים את הכביש מחדש. האמת, קצת הופתעתי, אני מכיר את הכביש הזה ומצבו נראה טוב בהשוואה לכבישים אחרים באזור שמשוועים לעזרה כבר זמן רב.
ובעוד אני עומד ליפול למחשבות שליליות על הצורה שהמדינה עובדת ואיך מתחלקים התקציבים של ההילולא השנתית, הצלחתי לעשות "סוויטש" בראש לחשיבה חיובית והחלטתי להרהר בצד היפה של הסיפור.

כמעט אלפיים שנה אחרי שהסתלק מהעולם, סוללת מדינת ישראל כבישים לכבוד התנא האלקי רבי שמעון בר יוחאי. השפעתו של רבי שמעון היא כה עצומה. "זה המרגיז ממלכות" נערץ עד כדי כך שהשלטון משלם כסף רב כדי להכין עבורו כבישים חדשים.

ל"ג בעומר במירון הוא כבר מזמן האירוע השנתי הגדול בישראל. עם ישראל מתחבר לרבי שמעון בצורה חסרת תקדים והתופעה רק הולכת וגדילה. המילים הנבואיות של רשב"י שתורתו תהפוך לנחלת הכלל בעקבתא דמשיחא - הולכות ומתגשמות אל מול עינינו.

אבל, מי שנמצא בשטח יודע שרבי שמעון אהוב על הציבור לא רק בל"ג בעומר. קבר הרשב"י שוקק חיים כל ימות השנה ובמירון יש בית חב"ד פעיל שעובד מסביב לשעון כל יום. תפילות נערכות במנין חב"ד יום יום ושיעורי תורה רבים נמסרים במקום. גם בישוב עצמו יש פעילות רבה וכולם שמעו על ההתוועדיות המרתקות של טובי המשפיעים שמגיעים למירון.

* * *
בשנת תשל"ג, לא יצא הרבי לפאראד. התוכנית המקורית היתה שהרבי ישתתף בפאראד הגדול שהתקיים ביום ראשון, אך מסיבות שונות הרבי ביטל את השתתפותו באירוע המיוחד. כמה מהחסידים הפצירו ברבי שישקול שוב את החלטתו, אך ללא הועיל. בהתוועדות שבת ערב ל"ג בעומר דיבר הרבי על החלטתו לא להשתתף בפאראד ועל אף האווירה הקשה ששררה אז ב770, קיבלנו באותה שיחה פנינה זוהרת מהרבי ממנה ניתן להבין עד כמה הוא מייקר את הנעשה בציון הרשב"י.

וכך אמר הרבי באותה שבת:

"החסידים אינם צריכים לשכנע אותי לצאת לפאראד כי אני רוצה לצאת לתהלוכה יותר ממה שהציבור רוצה. קיבלתי הודעה שאנשי הצבא נתנו אישור לשידור חי במירון בו ישמעו את הדברים שאני אומר בשיחה, והעובדה הזאת תופסת אצלי מקום ומשמחת אותי מאד!".

מילים יוצאות דופן אלה עולות במחשבתי כל פעם שאני מגיע ללמוד ולהתפלל ב"חב"ד רשב"י". ציון הרשב"י הוא האתר השני בארץ בכמות האנשים המבקרים בו בכל שנה (הראשון הוא הכותל כמובן) ומתברר שדווקא כאן בציון של רבי שמעון מגלים אלפי יהודים את תורתו של הרבי. בהיכל חב"ד מתקיימות תפילות יומיות ושיעורים יומיים קבועים ובו נמצאת ספרית חסידות גדולה של תורת הרבי וכל ספרי רבותינו נשיאינו. השתתפתי לאחרונה בהתוועדות בהיכל חב"ד ושמעתי את הסיפור הבא שממחיש למה דווקא אצל רשב"י כל כך הרבה אנשים מתחברים לרבי.

 * * *

בל"ג בעומר תשמ"ט אמר הרבי שיחה ובסיומה הוא חילק דולרים לצדקה. לקראת סוף החלוקה נכנס בריצה יהודי חשוב מאנ"ש שזה עתה הגיע במיוחד מקליפורניה ל770, כדי לבקש מהרבי ברכה בל"ג בעומר. בו ביום.

בנו של אותו יהודי היה נשוי כבר כמה שנים אך עדיין לא נתברך בפרי בטן. ל"ג בעומר ידוע כזמן מיוחד לברכות לילדים וכשהגיע תורו והוא עמד מול הרבי, הוא ביקש ברכה עבור בנו שיזכה לזרע חייא וקיימא.

הרבי הסתכל עליו ואמר: "הרי אנחנו נמצאים ביום של רבי שמעון בר יוחאי".

 היהודי החכם הזה לא התבלבל ואמר לרבי מיד: "אבל אני רוצה ברכה מרבי שמעון בר יוחאי הזה!" ובאומרו את המילים האלה הוא הצביע על הרבי בעדינות. פניו הקדושות של הרבי הרצינו והוא בירך אותו שיזכה לילדים. ברכה שמאז כבר התקיימה כמובן.

~~~

יהודים רבים עולים כל יום למירון. שם הם נפגשים בפעילות העניפה של בית חב"ד, וכאן באתרא קדישא, בתוך הציון של רבי שמעון בר יוחאי הם מתקשרים לרבי. הרבי בעצמו העיד שזה "תופס אצלו מקום"!

אלו השעות האחרונות של ההתרמה השנתית של בית חב"ד מירון. תפוס מקום אצל הרבי, כנס/י ללינק המצורף והרם את תרומתך לפעילות הברוכה. לחיים. לחיים ולברכה.

לתרומה מקוונת לחב"ד מירון

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.